ارز دیجیتال ایاس (EOS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال ایاس (EOS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

نوسانات اخیر بیت‌کوین و اتریوم بسیاری از معامله‌گران را به فکر سرمایه‌گذاری در آلت کوین هایی مانند ایاس (EOS)، ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC) انداخت. این روزها ارز دیجیتال ایاس (EOS) به عنوان یکی از رقبای اصلی بیت کوین نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها را به خود جلب نموده است.

اگر به تازگی درباره بلاک چین EOS شنیده‌اید و می‌خواهید بیشتر درباره آن بدانید یا اگر با مراجعه به مطالب آموزشی دیگر هنوز نحوه عملکرد ایاس را درک نکرده‌اید، نگران نباشید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم ارز دیجیتال ایاس و چگونگی عملکرد آن را به بیانی ساده برای شما شرح دهیم.

معرفی ارز دیجیتال ایاس (EOS)

بیت شیرز و گرافن پلتفرم های خوبی هستند اما قراردادهای هوشمند را پشتیبانی نمی‌کنند. در شبکه اتریوم‌ به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند اما سرعت انجام تراکنش ها پایین و همچنین کارمزدها بسیار بالا است. در حقیقت شبکه EOS ترکیبی از توانایی بالای بیت شیرز و گرافن و کاربرد قراردادهای هوشمند اتریوم است.

هدف اصلی EOS ایجاد بلاک‌چینی غیرمتمرکز با سرعت پردازشی بسیار بالا و رایگان (یا با کارمزد بسیار کم) است که در آن امکان ساخت قراردادهای هوشمند و در نتیجه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) وجود داشته باشد. به بیان ساده در واقع هدف بلند مدت ایاس ساخت پلتفرمی مانند یک سیستم عامل در دنیای رمز ارزها است که کارها را بسیار آسان می‌کند.

بلاک‌چین EOS شبکه‌ای است که تمامی این کارها در آن انجام می‌شود و توکن ایاس (EOS) ارز دیجیتال بومی این شبکه میباشد که به منظور انجام تراکنش‌ها از آن استفاده می‌شود. برنامه های غیرمتمرکز آینده اینترنت هستند و قبلاً بیش از هزار برنامه غیرمتمرکز روی بلاک چین های دیگر ساخته شده است.

بلاک چین ایاس (EOS)

به عنوان مثال یکی از برنامه‌های غیرمتمرکزی که می‌توان روی بلاک‌چین EOS پیاده‌سازی کرد، نسخه غیرمتمرکز فیس‌بوک است؛ بطوریکه هیچ شخص یا نهاد متمرکزی شبکه را کنترل نکند و هیچکس به اطلاعات شخصی شما دسترسی نداشته باشد.

یکی دیگر از اهداف EOS فراهم آوردن بستری برای پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه است. این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. بلاک‌چین‌های دیگر نیز قراردادهای هوشمند را پشتیبانی می‌کنند اما هیچکدام از آن‌ها نمی‌تواند با این سرعت تراکنش‌ها را پردازش کند. به عنوان مثال اتریوم که محبوب‌ترین بلاک چین برای میزبانی قراردادهای هوشمند است، توانایی پردازش تنها 15 تراکنش در ثانیه را دارد !

اما اهمیت این موضوع در چیست؟ با ذکر چند مثال این قضیه را روشن خواهیم نمود:

  • در هر ثانیه بیش از 52,000 لایک روی فیس بوک اتفاق می‌افتد و هریک از این لایک‌ها مانند تراکنش‌هایی هستند که شما آنها را نمی‌بینید.
  • در عملیات پرداختی و مالی نیز نیاز به انجام بیش از 100,000 تراکنش در هر ثانیه وجود دارد.

بنابراین به وضوح می‌توانید متوجه نیاز به انجام میلیون ها تراکنش در ثانیه و سایر مشکلات موجود بشوید. در نتیجه بهترین گزینه برای حل این مشکلات استفاده از بلاک‌چین EOS است.

یکی دیگر از مشکلاتی که EOS به دنبال حل آن است، کاربردپذیری (Usability) است. به عنوان مثال پلتفرم های Steem و BitShares می‌توانند 100,000 تراکنش را در هر ثانیه پردازش کنند و از تکنولوژی قراردادهای هوشمند استفاده نمایند. اما برای توسعه دهندگان افزودن توابع کاربردی مانند بازیابی حساب و برنامه ریزی کارها در این پلتفرم‌ها بسیار سخت است.

با استفاده از پروتکل EOS امکان استفاده از تمامی این توابع کاربردی وجود دارد تا توسط آن توسعه دهندگان بتوانند طرح مورد نظر خود را به راحتی پیاده سازی کنند.

تاریخچه ارز دیجیتال ایاس (EOS)

توکن و بلاک چین ایاس بر مبنای مقاله‌ سفید (White Paper) منتشر شده در سال 2017 میلادی طراحی شد. برای اطمینان از توزیع گسترده توکن‌های EOS تیم توسعه دهنده Block.one در سال 2017 توکن های خود را روی بلاک چین اتریوم و بصورت توکن ERC-20 عرضه کردند. پس از توسعه و ساخت بلاک چین انحصاری EOS تمامی توکن‌های خریداری شده به شبکه EOS منتقل شد.

پلتفرم EOS.IO توسط شرکت خصوصی Block.one توسعه یافته و به عنوان یک نرم افزار متن باز در تاریخ یکم ژوئن سال 2018 میلادی ارائه شد.

ارز رمزنگاری شده ایاس (EOS) یکی از جدیدترین پروژه‌های بلاک‌چین است که به بازار ارزهای دییجتال وارد شده است. همانطور که گفته شد هدف اصلی ایاس ایجاد شبکه‌ای با قابلیت انجام میلیون‌ها تراکنش در ثانیه و با کارمزد بسیار کم است. عرضه اولیه سکه (ICO) توکن های ایاس به دو دلیل بسیار جذاب بود. این دلایل عبارتند از:

  1. اولین دلیل این بود که عرضه اولیه سکه ایاس در تاریخ 25 ژوئن سال 2017 آغاز شد و در چهارم ژوئن سال 2018 پایان یافت. در واقع این فرآیند نزدیک به یک سال به طول انجامید و به طولانی ترین عرضه اولیه سکه تا به امروز تبدیل شد. تیم توسعه دهنده EOS این کار را به این دلیل انجام داد که تمامی افراد شانس استفاده از این عرضه اولیه و خرید مقداری ارز دیجیتال ایاس را داشته باشند. لازم به ذکر است در این ICO معادل 700 میلیون توکن ایاس (72 درصد از مقدار کل عرضه) به فروش رفت.
  2. دومین دلیل این است که تیم توسعه دهنده ایاس توسط این عرضه اولیه سکه توانست بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه برای توسعه شبکه EOS جمع‌آوری کند تا به عنوان یکی از موفق ترین عرضه اولیه های سکه تا به امروز شناخته شود.

چه کسی EOS را اختراع کرد؟


چه کسی ایاس را اختراع کرد؟

تیم توسعه دهنده EOS متشکل از افراد با تجربه‌ای مانند دنیل لاریمر (Daniel Larimer) و برندن بلومر (Brendan Blumer) است. توسعه دهنده اصلی EOS دنیل لاریمر است. Larimer یکی از بنیانگذاران اصلی شرکت های BitShares و Steem می‌باشد و پروژه های ارز دیجیتال او در حال حاضر مجموعاً میلیاردها دلار ارزش دارند. در این میان شرکت Block.one توسعه بلاک چین EOS را برعهده دارد. این شرکت خصوصی از سال 2014 میلادی وارد حوزه بلاک چین شد و مدیریت آن برعهده براندن بلومر میباشد.

در دسامبر سال 2020 لاریمر اعلام کرد هرچند هنوز ایجاد بازار آزاد و یافتن راه حل های داوطلبانه برای تامین زندگی و عدالت و آزادی برای مردم را ماموریت خود می‌داند، اما دیگر علاقه ای به ساخت فناوری های سانسور شده ندارد. و پس از آن از تیم ایاس خارج شد.

پس از خروج لارمیر، ایاس روند نزولی قیمت خود را آغاز کرد. با افت قیمت Eos برندن لومبر، دیگر سازندۀ ایاس اعلام کرد که شرکت وی هنوز بیش از 140.000 بیت کوین در اختیار دارد. البته با اینکه جدایی لارمیر باعث افت شدید ارزش ایاس شد اما این روزها نمودارها خبر از کاهش روند نزولی این رمز ارز می دهند.

ایاس (EOS) چگونه کار می‌کند؟

به ایاس ” قاتل اتریوم (Ethereum Killer)” نیز گفته می‌شود؛ به این معنی که ایاس می‌تواند تمامی فعالیت های اتریوم را به صورت بسیار آسان تر و بهینه تر انجام دهد.

شبکه های اتریوم و ایاس هر دو برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را پشتیبانی می‌کنند، اما تفاوت اصلی آنها در سرعت پردازش است که به آن مقیاس پذیری (Scalability) نیز گفته می‌شود. مقیاس پذیری یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در هنگام بررسی یک بلاک چین باید مد نظر قرار داد.

در حال حاضر شبکه اتریوم تنها می‌تواند 15 تراکنش در هر ثانیه را پاسخگو باشد که این مقدار برای رسیدن به هدف نهایی اتریوم بسیار کم است. از سوی دیگر شبکه ایاس امیدوار است تا بتواند این مقدار را به بیش از 1 میلیون تراکنش در ثانیه برساند. اما چگونه ؟!

برای پاسخ به این سوال ابتدا اتریوم را بررسی می‌کنیم. دلیل اصلی که شبکه اتریوم نمی‌تواند تراکنش‌های زیادی را پردازش کند، نحوه مدیریت داده های آن است بطوریکه هر بلاک می‌تواند مقدار محدودی اطلاعات در خود ذخیره کند. برای درک بهتر این موضوع کانتینری خالی را در نظر بگیرید که ظرفیت آن محدود است و فقط می‌تواند 1000 جعبه را در خود جای دهد و به دلیل همین محدودیت نمی‌توان بیشتر از این مقدار در آن جعبه قرار داد.

نه تنها هر کانتینر (بلاک اتریوم) توانایی ذخیره بیش از 1000 جعبه ( 15 تراکنش در هر ثانیه) را ندارد، بلکه مدت زمانی طول می‌کشد که کانتینر (تراکنش) به مقصد خود برسد. به تکنولوژی که تمامی این کارها با آن انجام می‌شود، الگوریتم گواهی اثبات کار (Proof Of Work) گفته می‌شود که بسیار کند، هزینه‌زا و نامناسب برای شبکه ارزهای دیجیتال است.

تیم توسعه دهنده اتریوم روش های مختلفی از جمله شاردینگ و تراکنش‌های برون زنجیره‌ای را برای حل این موضوع امتحان کردند اما هنوز به دنبال رسیدن به بهترین نتیجه هستند. (احتمالاً استفاده از الگوریتم گواهی اثبات سهام)

بلاک چین ایاس از مدل اجماع (Consensus Model) جدید با عنوان اثبات سهم محول شده (Delegated Proof Of Stake) به جای گواهی اثبات کار استفاده می‌کند. استفاده از این الگوریتم می‌تواند تمامی مشکلاتی را که شبکه اتریوم دارد، حل کند.

بیان نحوه عملکرد الگوریتم اثبات سهم محول شده به کسانی که آشنایی کمی با تکنولوژی بلاک‌چین دارند کمی مشکل است. اما نگران نباشید ما سعی می‌کنیم این الگوریتم را به ساده ترین شکل ممکن برای شما توضیح دهیم.

  • تصور کنید برای تایید تراکنش ها روی شبکه نیاز به 200 فرد است. به این افراد شاهد (Witnesses) گفته می‌شود.
  • از آن جایی که بلاک‌چین غیرمتمرکز است، سرمایه‌داران ایاس باید شاهدها را انتخاب کنند و برای این کار باید رأی دهند.
  • قدرت رای شما وابسته به مقدار کوین EOS است که در اختیار دارید که به آن اصطلاحاً Stake گفته می‌شود. هر چقدر کوین (Stake) بیشتری داشته باشید، رای شما قدرت بیشتری خواهد داشت و تاثیر آن نیز بر شبکه بیشتر خواهد بود. در این روش قدرت شبکه توسط 200 فردی کنترل می‌شود که بیشترین سرمایه را در اختیار دارند.
  • در واقع شاهدها هستند که شبکه را امن نگه می‌دارند و در ازای این کار پول (توکن ایاس) دریافت می‌کنند.
  • تعداد زیادی شاهد دیگر نیز وجود دارند که منتظر هستند تا نوبت انتخاب آنها بشود تا بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.
  • اگر شاهدی کار خود را به خوبی انجام ندهد، می‌توان آن را با رأی گیری از شبکه حذف کرد و شاهد دیگری جایگزین او نمود.

استفاده از این الگوریتم باعث ایجاد سیستمی کارآمد می‌شود که تراکنش‌ها در آن با سرعت بالاتری انجام می‌شود و در عین حال کارمزد بسیار کمی نیز دارد. در واقع انجام هر تراکنش تنها 3 ثانیه طول می‌کشد. در بلاک چین اتریوم برای تأیید هر تراکنش باید تمامی کامپیوترهای (نودها) موجود در شبکه با هم اجماع داشته باشند. به همین دلیل سرعت آن بسیار پایین تر از شبکه ایاس است.

یکی دیگر از امکانات خوب EOS این است که امکان مسدود کردن (Freeze) تراکنش ها در آن وجود دارد. اما اهمیت این کار چیست؟

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا باشید احتمالا درباره هک DAO شنیده‌اید. در این عملیات هک که در سال 2016 میلادی رخ داد بیش از 50 میلیون دلار اتر (ETH) دزدیده شد. در حالی که اگر بلاک چین اتریوم از الگوریتم گواهی اثبات سهم محول شده (DPoS) استفاده می‌کرد، این اتفاق به علت امکان مسدود‌سازی تراکنش ها هیچگاه رخ نمیداد.

تفاوت ایاس (EOS) و اتریوم (ETH)

تفاوت ایاس (EOS) و اتریوم (ETH)

همانگونه که گفته شد بلاک چین اتریوم و ایاس تفاوت های ساختاری عمده‌ای با یکدیگر دارند که این تفاوت ها به شرح زیر میباشد:

نام ارز دیجیتال اتریوم (ETH) ایاس (EOS)
مکانیزم شبکه گواهی اثبات کار (PoW) گواهی اثبات سهام محول شده (DPoS)
ارزش بازار 441 میلیارد دلار5.03 میلیارد دلار
عرضه کل 117,352,431میلیون ETH 1,033,089,541 میلیارد EOS
تاریخ ساخت جولای سال 2015 میلادی ژوئن سال 2017 میلادی
تیم توسعه دهنده Ethereum FoundationBlock.one
کارمزد تراکنش ها متغیر (بستگی به شلوغی شبکه دارد) رایگان
هزینه های سالیانه شبکه 11 درصد که صرف هزینه های برق می‌شود5 درصد که صرف توسعه شبکه می‌شود
زمان لازم برای تایید یک تراکنش 5 تا 40 ثانیه 1.5 ثانیه
پهنای باند شبکه 10 تراکنش در ثانیه (TPS) بیش از 300 هزار تراکنش در ثانیه (TPS)

از ایاس (EOS) چه استفاده‌ای می‌شود؟

مانند اکثر بلاک چین های دیگر ایاس هم ارز رمزپایه انحصاری خودش را دارد که به آن EOS گفته‌ می‌شود. ساخت این کوین چندین هدف داشته است که در ادامه آنها را مطرح خواهیم نمود.

زمانی که از بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کنید، باید برای انجام تراکنش‌ها کارمزد پرداخت کنید. به این کارمزد Gas گفته می‌شود. هرچه افراد بیشتری به شبکه اضافه شوند و از آن استفاده کنند، Gas نیز گران‌تر می‌شود. این امر باعث می‌شود که ارسال مقادیر کم اتریوم در شبکه به صرفه نباشد.

مثالی که قبلا در همین مطلب در مورد فیسبوک برای توضیح ارز دیجیتال ایاس زدیم را به یاد دارید؟ خب، اینگونه در نظر بگیرید که اگر برنامه غیرمتمرکز فیسبوک روی بلاک‌چین اتریوم اجرا شود هر بار که کسی دکمه لایک را می‌زند، باید کارمزدی بابت این کار پرداخت کند !

دلیل این اتفاق ساختار اتریوم است به این صورت که هر وقت افراد قصد استفاده از شبکه را داشته باشند، در واقع ماشین مجازی اتریوم (Ethereum Virtual Machine) را کرایه می‌کنند و برای آن باید کارمزد پرداخت کنند. این ساختار در ایاس کاملا متفاوت است و به جای اجاره قدرت کامپیوتری (ماشین مجازی) دارندگان کوین ایاس در مالکیت شبکه سهیم هستند.

به عنوان مثال اگر شما مالک یک درصد از کوین های EOS در شبکه باشید، به اندازه همان یک درصد در مالکیت شبکه EOS سهیم هستید. یعنی شما مالک 1 درصد از قدرت پردازشی کامپیوتری شبکه برای پردازش تراکنش هایتان هستید و همین امر باعث می‌شود تراکنش‌ها در این شبکه رایگان باشد.

کوین EOS مانند سایر ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. با استفاده از این کوین می‌توانید وجوه را با استفاده از کیف پول های ارز دیجیتال مختلف ارسال، دیافت یا ذخیره سازی کنید. بنابراین ایاس سیستم پرداختی بسیار خوبی است که با آن می‌توانید پولتان را به هرجای دنیا که می‌خواهید بصورت کاملاً رایگان و در چند ثانیه ارسال کنید.

استخراج ارز رمزپایه ایاس (EOS) چگونه است؟

استخراج ارز رمزپایه ایاس (EOS) چگونه است؟

استخراج اتریوم بهترین راه برای بدست آوردن ایاس است. از آنجایی که تعداد استخرهای استخراج برای ایاس بسیار کم است، برای این کار باید به یک استخر استخراج اتریوم بپیوندید تا بتوانید استخراج سودبخشی داشته باشید. برای استخراج EOS از روش زیر استفاده کنید:

  • دستگاه استخراج خود را با استخرهای استخراج اتریوم تنظیم کنید.
  • مقداری اتریوم استخراج کنید.
  • با استفاده از سایت‌های صرافی ارز دیجیتال که امکان معاوضه ارزهای دیجیتال با یکدیگر را دارند، اتریوم خود را به EOS تبدیل کنید.
  • تبریک ! حالا شما صاحب کوین های ایاس هستید.

یکی دیگر از روش های به صرفه استخراج ایاس استفاده از سیستم استخراج ابری (Cloud Mining) است. این روش برای افرادی که با عملیات استخراج آشنایی ندارند بسیار مناسب است. چند نمونه از پلتفرم های استخراج ابری خوب به شرح زیر میباشد:

  • Hashflare
  • Genesis Mining
  • Nuvoo Mining
  • IQ Mining
  • CCG mining

مزایا و معایب ایاس (EOS)


مزایا


  • سرعت پردازش بالا
  • رایگان بودن تراکنش ها
  • پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApps)
  • استفاده از الگوریتم گواهی اثبات سهم محول شده (DPoS)
  • کار با آن برای توسعه دهندگان بسیار راحت است و به راحتی توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز را کنار یکدیگر قرار دهند.
  • براساس میزان توکنی که دارید، مالکیت شبکه ایاس را هم در اختیار دارید و به معادل همان مقدار دسترسی به پهنای باند شبکه خواهید داشت.

معایب


  • نگرانی ها در مورد تمرکز شبکه ایاس (EOS) ؛ مکانیزم حاکمیت ایاس چنان طراحی شده است كه در هر زمان معین تنها 21 تولیدكننده بلوك داشته باشد و عملکرد كلی شبکه به رأی سهامداران بستگی دارد.
  • رقبای متعدد ایاس (EOS) ؛ هنوز مشخص نیست که نتیجه رقابت اتریوم و ایاس چه خواهد بود. علاوه بر اتریوم، EOS باید با بلاک چین های دیگر از جمله Tron، Neo، Rchain رقابت کند و برای اینکه میدان را به رقبا نبازد، همواره باید در حال توسعه و بهبود پلتفرم خود باشد.
  • پروژه ایاس به این علت که بدون ارائه یک نمونه اولیه از شبکه اصلی EOS مبلغ یک میلیارد دلار از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) خود جمع آوری کرد، با انتقادات شدیدی مواجه شد.

قیمت EOS در سال های اخیر

ایاس (EOS) با قیمت 1.03 دلار کار خود را آغاز کرد. هرچند در سال 2020، ایاس از قیمت 2.43 که پایین ترین سطح محسوب می شود به قیمت 3.47 برای هر دلار رسید اما در سال 2021 با قیمت درخشانی معادل بیش از 14 دلار برای هر سکه به اوج رسید، هرچند که نتوانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

با احتساب کل قیمت ایاس، قیمت قبل و بالاترین قیمت ایاس یعنی 22.89دلار، پیش‌بینی می‌شود که این رمز ارز آیندۀ درخشانی داشته و پتانسیل قیمت بالایی دارد. البته بازار ارز دیجیتال بازاری مطمئن نیست و ممکن است اتفاقات غیرمترقبه‌ای اتفاق بیفتد.

نمودار قیمت ایاس در سال های اخیر

برای رصد قیمت لحظه‌ای ایاس (EOS) با مراجعه به صفحه ارز دیجیتال سایت سیگنال می‌توانید قیمت سایر ارزهای دیجیتال را نیز مشاهده نمایید. همچنین با استفاده از بخش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال می‌توانید از آخرین وضعیت ارز رمزپایه ایاس (EOS) در بازار و عملکرد آن آگاه شوید.

ذخیره‌سازی ارز رمزنگاری شده ایاس (EOS)

همانند سایر ارزهای دیجیتال برای نگهداری EOS هم باید از کیف پول های دیجیتال استفاده کنید. کیف پول های دیجیتال انواع مختلفی دارند از جمله کیف پول های سخت افزاری، تحت وب، کیف پول های موبایلی و در نهایت کیف پول کاغذی. هرکدام از انواع کیف پول های دیجیتال با توجه به ویژگی هایی که دارند ساختار امنیتی متفاوتی را برای کاربر فراهم می‌کنند.

بهترین کیف پول های دیجیتال برای نگهداری توکن EOS عبارتند از:

بهترین کیف پول های ایاس (EOS)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس و لجر نانو ایکس (Ledger Nano s , Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی (Trezor model T)
  • کیف پول موبایل Infinito
  • کیف پول نرم افزاری Imtoken
  • کیف پول نرم افزاری SimplEOS
  • کیف پول تحت وب Scatter
  • کیف پول نرم افزاری Greymass EOS-Voter

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با ارز دیجیتال ایاس و چگونگی عملکرد آن آشنا نمودیم. در حال حاضر EOS یکی از 10 ارز دیجیتال برتر دنیا است. ایاس توانایی بالقوه‌ای برای رقابت با اتریوم دارد و با توجه به امکاناتی که فراهم می‌کند، احتمالا در آینده نزدیک بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. نظر شما در رابطه با ایاس (EOS) چیست؟ آیا می‌تواند به رقیب جدی برای اتریوم تبدیل شود و یا حتی برنده این رقابت باشد؟ نظرات خود را با وب سایت سیگنال در میان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با سپاس فراوان از برنامه خوب و آموزنده تون،من شخصا واقعا برام مفید و موثر بود

  • سلام
    سلام
    من مقداری ایاس از صرافی بایننس انتقال دادم به کوینکس ولی فراموش کردم memo را بزنم الان پیام انتقال اومده ولی رمز ارز ایاس نیومده تو صرافی کوینکس
    بنظرتون گم شده؟؟؟؟
    راهی داره واسه اینکه بیاد تو کوینکس؟؟؟

    • با سلام خدمت شما همراه عزیز سیگنال
      طبق توضیحات اولیه صرافی بایننس اگه شما ممو آدرس رو وارد نکنید، کل سرمایتون از بین میره اما در عمل راه برای این کار وجود داره که دست اونهاست و تنها کاری که شما می تونید انجام بدید، اینه که به ساپورت کوینکس و بایننس پیام بدید و اسکرین از تراکنشی که انجام دادید و ترنسکشن آیدیتون براشون ارسال کنید تا بتونن کمکتون کنند.

  • درود بر شما
    من تعداد 13 عدد ارز ایاس در تراست ولت دارم اما نمیتونم انتقال بدم کارمزد رو لطف میکنید بگید چی باید داشته باشم
    Bnb eth trx dot همه چی ریختم اما نشد اگر بگید ممنون میشم

    • در تراست والت کارمزد رو به bnb پرداخت می کنید اگه باز هم ارور میده از پشتیبانی تراست والت بپرسید

  • با سلام
    من 68 ایاس در کیف پول اتمیک دارم ولی برای انتقال خطا میده ممنون میشم راهنماییم کنید

  • من تو اتمیک ولت ایاس دارم و نمی تونم به صرافی انتقال بدم ، همش اخطار میده
    چجوری باید درستش کنم
    یه راهنما خودش فرستاده ولی نمیتونم انجام بدم

    • احتمالا کارمزد مورد نیاز برای انتقال رو ندارید موقع انتقال مقدار کارمزد بهتون نشون داده میشه

  • باسلام.تفاوت EOSو Binance_ pegEOS چیست؟من مقداری Binance_pegEOS دارم اما هیچ کدام ازصرافی های ایرانی امکان فروشش نیست چون آدرسش متفاوت هست.لطفا راهنمائی کنید.ممنون

    • توکن Binance_ pegEOS یک توکن در زنجیره بلاکچین بایننس هست که ارزش اون به اندازه خود EOS می باشد. شما میتونید اون رو در بایننس معامله و یا تبدیل کنید

  • سلام
    برای انتقال به ولت coinomi اولا ممو نمیده دوما اون رو داخل بلاکچین اتریوم نشون میده! اگه به اونجا انتقال بدم مشکلی پیش نمیاد؟

  • سلام.مقداری ارز ایاس تو کیف پول اتمیک گیر کرده گفتن که تا استیک نکنی نمی تونی برداشت کنی
    راهی هست جز استیک
    استیک کردن خیلی سخته تو سایت رسمی ایاس
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • شما میتونید در خود اتمیک استیک کنید اگه هدفتون اینه. البته برای برداشت نیازی به استیک کردن ندارین

  • با سلام
    در اتمیک والت برای چنج بقیه رمز ارزها به ایاس کلمه‌ی ۱۲ حرفی میخواد🤔؟ یعنی قبلا از تبدیل ارز دیگه با این ارز باید جایی ثبت نام کرده باشیم؟

    • رمزی که در هنگام ساخت کیف پول وارد کردین رو میخواد

  • سلام داخل کیف پول اتمیک برای دریافت برای بار اول فقط آدرس memo را باید به مبدا بدیم؟ و چون مینویسه حداقل 0.8 ایاس باید وایز بشه تا فعال بشه ….و آیا قبل از درخواست دریافت ایاس باید داخل شبکه ثبت نام کنیم؟

    • شما باید آدرس کیف پول EOS در کیف پول اتمیک رو به مبدا بدین. کیف پول ها هیچ نیازی با ثبت نام و یا واریز ارزی برای فعال سازی ندارند.

  • سلام ارز ایاس رو میشهربا گوشی استخراج کرد اگه میشه به چه طریق؟

    • خیر با گوشی و کامپیوترهای معمولی نمیتونید ارزهای دیجیتال رو استخراج کنید این کار باعث فشار به سیستم و خرابی اونا میشه. استخراج رو باید با دستگاه های ماینر انجام بدین که برای این کار طراحی شده اند

  • خب در این مورد هیچ شکی نسبت به رشد تکنولوژی رمز ارز ها نیس .اما موضوعی که پیش میاد داریم آن صعودی رمز ارز آیا ممکن است که محبوبیت را از دست بدهد یا نه؟

  • با عرض. من مقداری ایاس در ولت اینفینیتو دارم هر کاری می کنم ارسال نمیشه. ارر میده و این جمله میاد( تراکنش بیش از حد مجاز پردازنده فعلی اعمال شده بر معامله است ، لطفاً برای انجام این عمل ، پهنای باند CPU بیشتری را در نظر بگیرید). لطفا اگه میشه راهنمایی کنید.

    • احتمالا کمتر از میزان کارمزد مورد نیازه به همین دلیل نمیتونید ارسال کنید

  • مقداری ارز eosدر کیف اتمیک موجود دارم . برای انتقال با خطا مواجه میشم.راهنمایی بفرمایید لطفا

  • سلام و درود
    ایا این رمز ارز هم مثل بیت کوین که حداکثرش 21 میلیونه تعداد محدودی خواهد داشت؟ یا مثل اسکناس های کاغذی بینهایت خواهد بود؟
    سپاس از تیم سیگنال

    • هر ارز دیجیتال ویژگی های مخصوص به خودش رو داره و EOS هم حداکثر حدود 1,000,000,000 واحد میتونه داشته باشه

  • سلام
    مگه تمام توکن ها توي ico فروخته نشده و اينکه ماينينگ هم ندارد پس راي دادن و stake فقط براي امنيت شبکست يا منفعت مالي هم براي افراد داره؟

    • سلام و درود
      ارز دیجیتال ایاس، سالانه تورم 5 درصدی داره. و به ماینرهای شبکه یا تولید کننده های بلوک (Block Producers) و حساب نگهداری ایاس شبکه داده میشه.
      تقریبا فرآیند پاداش دهی مشابه همون ماینینگ بیت کوینه، منتها فقط یک عده خاصی میتونن این استخراج رو داشته باشن

    • با سلام
      برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سایتهایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید رجوع کنید

  • سلام.خواهشا در مورد برنامه crypto freeکه بیت کوین رایگان به کاربر جهت استخراج میده راهنمایم کنید.
    آیا واقعا بعداز اون تعداد ذکر شده در برنامه که استخراج میکنیم بهمون پرداخت می‌کنه یا یه برنامه الکی و وقت حدر دادن بیخوده؟
    خواهشاً خواهشاً خواهشاً راهنمایم کنید ن تنها من بلکه این سوال ۱۰۰۰نفره.
    شرمنده نمی‌دونستم که کدوم قسمت باید سوالمو مطرح میکردم.
    و سپاس و تشکر فراوان بابت برنامه عالیتون.🙏🌹💐

    • با سلام
      وقتتون بخیر

      برای کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال اگه بنا بر استخراج آنها رو دارید، اکیدا توصیه میشود که از این سایتها فاصله بگیرید و از سیستم‌های استخراج با استفاده از دستگاه‌های ماینینگ بهره ببرید. (که این موضوع هم نیاز به مجوز از سمت وزارت صمت دارد). سایتها و برنامه های دیگر نیز سود چندانی برای شما نخواهد داشت. این موضوع را همیشه در نظر بگیرید که در مورد بازارهای جهانی اگر پلتفرمها و یا برنامه های خاصی ، سود نسبتا جذابی داشته باشند، آنقدر هجوم شرکتهای بزرگ به این حوزه زیاد خواهد شد که فرصت به افراد غیر سازمانی در بازار جهانی نمی‌رسد. لذا توصیه می‌شود که از برنامه‌های حاشیه‌ای دنیای کریپتو فاصله بگیرید