شبکه های انتقال ارز دیجیتال چیست؟

شبکه های انتقال ارز دیجیتال چیست؟

گسترده‌تر شدن معاملات و تجارت‌های بین‌المللی، از ابتدا با مشکلاتی روبرو بود. شاید مهم‌ترین مشکلی که معاملات بین‌المللی با آن دست به گریبان بود را بتوان وجود واسطه‌های متعدد نامید. واسطه‌هایی از جمله نهادهای بین‌المللی. برای عبور از این مشکل بود که ارزهای دیجیتال ایجاد و عرضه شد. ارزهای دیجیتال واسطه‌ها را در در معاملات جهانی حذف کرد و باعث تسهیل روابط پولی و تجاری شد. ارزهای دیجیتال امن و ناشناس هستند، تقلب و کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال بی‌معناست و امکان متوقف ساختن یا هک آن‌ها نیز وجود ندارد. ارزهای دیجیتال بر فناوری بلاک‌چین مبتنی هستند و همین مسئله است که مزایای ذکر شده را به کاربران ارائه می‌دهد. تکنولوژی بلاک‌چین دارای نسل‌ها و شبکه‌های مختلفی است.

ارزهای دیجیتال برای نگهداری، انتقال و خرید و فروش، از کیف پول و شبکه انتقالی استفاده می‌کنند. در زمان انجام معاملات و مبادلات ارز دیجیتال، بسیار مهم و ضروری است که به بلاک‌چین مورد استفاده آن ارز توجه کنیم زیرا تا کنون بیش از 9 هزار ارز دیجیتال معرفی شده که هر یک از آن‌ها از یک شبکه بلاک‌چین خاص استفاده می‌کنند و هر بلاک‌چین برای انتقال و خرید و فروش ارز دیجیتال تعدادی قانون دارد که هنگام انجام تراکنش‌های مختلف باید مورد توجه قرار بگیرند. همچنین همه ارزها از یک شبکه برای انتقال استفاده نمی‌کنند و تنها ارزهایی که در بستر یک شبکه بلاک‌چین مشترک هستند از یک شبکه یکسان بهره می‌برند. اما شبکه های انتقال ارز دیجیتال چیست و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه این مقاله با هم به بررسی پاسخ‌های این مسئله می‌پردازیم.

شبکه ارز دیجیتال چیست؟

شبکه ارز دیجیتال یکی از مفاهیم زیرشاخه شبکه بلاکچین است. شبکه ارز دیجیتال در واقع مسیر انتقال ارز دیجیتال است. هر ارز دیجیتال در شبکه مشخصی انتقال داده می‌شود. البته بعضی ارزها در شبکه‌های مختلف قابل انتقال هستند. در ادامه با شبکه‌های مختلف ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد.

انواع شبکه‎ های انتقال ارزهای دیجیتال و تفاوت آنها

پیش از آن که به انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال بپردازیم، بهتر است با برخی از مفاهیم مرتبط بیشتر آشنا بشویم:

  • تفاوت کوین و توکن چیست؟ شبکه‌های ارز دیجیتال بسته به نوع ارز، به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند:
    • کوین‌ها: کوین‌ها دارای شبکه بلک‌چین اختصاصی خود هستند و مستقل عمل می‌کنند. مانند: بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم، کاردانو و…
    • توکن‌ها: توکن‌ها شبکه اختصاصی ندارند و بر بستر سایر رمز ارزها کار می‌کنند. مانند: بت، دای، آوی، یرن فایننس، چین لینک، بایننس کوین و…
  • کارمزد چیست؟ برای انجام تبادلات در شبکه‌های ارز دیجیتال، به تایید تراکنش توسط برخی افراد یعنی ماینرها یا نودها نیاز است. این افراد برای صدور این تایید از شما هزینه‌ای را به ازای کارمزد دریافت می‌کنند. مبلغ کارمزد در شبکه‌های مختلف، متفاوت است.
  • زمان انتقال چقدر است؟ زمان انتقال که بر اساس تعداد تراکنش در ثانیه حساب می‌شود، بین آنی تا مدت‌های طولانی متغیر است. بر اساس تفاوت شبکه‌های دیجیتال (سختی شبکه) زمان انتقال تغییر می‌کند.
  • انواع کیف پول: برای نگهداری از ارزهای دیجیتال به کیف پول احتیاج است و هر کیف پولی از هر ارز دیجیتالی پشتیبانی نمی‌کند. پشتیبانی کیف‌های مختلف از ارزها متفاوت است و این عامل می‌تواند باعث ایجاد برخی محدودیت‌ها شود.

نحوه استفاده از استاندارد توکن

مبادلات ارزهای دیجیتال در اصل به انتقال ارز دیجیتال از کیف پولی به کیف پول دیگر مربوط است. برای این که تراکنش به درستی انجام شود، هر دو کیف پول باید برای انجام تراکنش مربوط به آن ارز دیجیتال تنظیم شده باشند و از آن ارز دیجیتال پشتیبانی کنند. نکته بسیار مهم که قبل از انجام مبادلات باید به آن توجه شود، آن است که اگر یکی از دو کیف پول از ارز دیجیتال مورد نظر پشتیبانی نکند، امکان از دست رفتن سرمایه وجود دارد. پس حتما باید قبل از انجام معامله و تبادل، از این که شبکه تبادل توسط هر دو کیف پول پشتیبانی شود اطممینان حاصل کنید.

در برخی موارد یک توکن از چند ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. در این موارد شما در انتخاب شبکه آزادی عمل بیشتری دارید و می‌توانید شبکه‌های بیشتری را برای انجام مبادله انتخاب کنید. بعد از آن که مطمئن شدید مبدا و مقصد ارز دیجیتال هر دو از شبکه‌های موجود برای تراکنش آن ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، قبل از تصمیم‌گیری، به دو مورد زیر توجه داشته باشید:

  • کارمزد کمتر برای انجام معامله
  • زمان کمتر برای انجام معامله
انواع کیف پول دیجیتال

انواع شبکه های بلاکچین و ارزهای دیجیتال

در ادامه مقاله با هم تعدادی از مهم‌ترین شبکه های انتقال ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

·        شبکه ERC20 (نماد: ETH) شبکه انتقال بر مبنای بلاک‌چین

استاندارد ERC-20 مجموعه‌ای از قوانین است که باید یک روی یک توکن اعمال شود تا بتواند روی اکوسیستم اتریوم به فعالیت بپردازد. توکن‌های ERC-20 به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه یا ICO بسیار کاربردی هستند. پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین برای جذب سرمایه می‌توانند تا زمان ساخت بلاک چین اصلی خود، به ساخت و فروش توکن‌های ERC-20 اقدام کنند. توکن‌های ERC-20  بر روی تمامی کیف‌ پول‌های معتبر اتریوم قابلیت انتقال و ذخیره‌سازی دارند. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم‌، ERC20 مجموعه‌ای از قواعد و مقرراتی است که به شما کمک می‌کند یک قرارداد هوشمند را به همراه توکن‌هایش بر بستر اتریوم بسازید.

مزایا و معایب شبکه ERC20

مزایا:

  • این توکن‌ها، در حقیقت همه چیز را ساده‌‌تر کرده است. قبل از روی کار آمدن این توکن‌ها، هر برنامه‌ای زبان و اصطلاحات مخصوص به خود را داشت.
  • استاندارد ERC20، فرآیند ایجاد یک توکن را بسیار آسان کرده و به همین علت بود که اتریوم محبوب‌ترین پلتفرم ICOها در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

معایب:

  • توکن‌های ERC20 دارای برخی مشکلات هستند. در حقیقت ممکن است به صورت ناخواسته زمانی که به عنوان یک روش پرداخت به جای اتر در قراردادهای هوشمند به کار می‌روند، تخریب شوند. برای حل این مشکل اتریوم به دنبال ایجاد استاندارد جدیدی به نام  ERC-223 است.

·        شبکه BEP2 (نماد: BNB) شبکه انتقال زنجیره بایننس

شبکه BEP-2 یک استاندارد فنی برای صدور و اجرای توکن در Binance Chain است. این شبکه مجموعه‌ای از قوانین را تعریف کرده است که برای فعالیت در این سیستم، توکن‌ها باید از این قوانین پیروی کنند. شبکه بایننس‌چین که به صرافی بایننس تعلق دارد، از کوین اصلی BNB و توکن‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند. کارمزد انتقال در این شبکه به مراتب از شبکه اتریوم ERC-20 کمتر است. کیف پول‌های این شبکه با bnb شروع می‌شوند. کارمزد انتقال در این شبکه با مقدار BNB موجود در آن شبکه پرداخت می‌شود. همچنین توکن های BEP-2 این قابلیت را دارند که طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال و کالاهای قابل تجارت را نشان دهند.

از مزایای این شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر روز، پروژه‌ها انتقال توکن یا بخشی از منبع توکن خود را به BEP-2 از شبکه اصلی، ERC-20 یا NEP-5 (پروتکل رمز اصلی در بلاکچین عمومی NEO) اعلام می کنند.
  • حتی بیت کوین نیز نسخه تابعی از BEP-2 را منتشر کرده است که می‌تواند از سرعت، امنیت و کارایی معاملاتی این بستر جدید بلاکچین بهره‌مند شود.
  • انواع سکه‌های ثابت مانند TrueUSD و Stably تجارت خود را وارد این شبکه کرده‌اند.
  • تا کنون 133 دارایی در Binance Chain ذکر شده است.
ERC20 چیست

·        شبکهBEP20 (BSC)  (نماد: BSC) شبکه انتقال زنجیره هوشمند بایننس

بایننس اسمارت‌چین یک بلاک چین موازی با بلاک‌چین بایننس است که برای ایجاد قراردادهای هوشمند طراحی شده و محیط آن با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. این عملکرد به معنای رقابت با اتریوم یا جایگزینی برای اتریوم نیست.BSC  فقط یک بلاک چین سازگار با اتریوم است و طوری طراحی شده تا ویژگی‌های بیشتری مثل ایجاد بلاک‌های سریع‌تر، کارمزد تراکنش کمتر و غیره را به کاربران ارائه دهد.

به این ترتیب کاربران می‌توانند همان دارایی (توکن ERC20) را در زمان کوتاه‌تر و با کارمزد کمتر در بایننس اسمارت‌چین (توکن BEP20) انتقال دهند.

با کمک شبکه BEP-20 می‌توان در بلاکچین‌های مختلف از توکن‌های سازگار استفاده کرد. همچنین می‌توان توکن‌های سایر زنجیره‌های بلوک را در دسترس قرار داده و آن‌ها را در BSC در دسترس قرار داد.

مزایای سیستم توکن BEP-20:

  • توکن‌های BEP-20 با هر دو سیستم عامل BEP-2 و ERC-20 سازگار هستند
  • BNB از این نسخه‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • از عملکرد توکن‌های ساخته شده با استفاده از استاندارد BEP-20 برای استفاده در شبکه BSC پشتیبانی می‌کند.
  • می‌توان آن را با BEP-2 ، که نشانه بومی Binance Chain است ، تعویض کرد.
  • بسیاری از کیف پول‌ها از توکن‌های BEP-20 پشتیبانی می‌کنند
  • توکن‌های سایر بلاک چین‌ها را می‌توان در رمز BEP-20 پیوند زد. این توکن‌ها به سکه‌های پگی شناخته می‌شوند.

·        شبکه TRC20 (نماد: TRX) شبکه انتقال بر مبنای بلاک‌چین

TRC20  استاندارد توکن مبتنی بر اجرای قراردادهای هوشمند در بلاکچین ترون است. استانداردTRC20  درست مانند ERC20 در بلاکچین اتریوم قرار دارد. این یعنی توسعه‌دهندگان با استفاده از استاندارد TRC20 می‌توانند قراردادهای هوشمند خود را توسعه دهند.

رمزارز بومی بلاکچین ترون، TRX نام دارد. عملکرد ارز TRX بر بستر ترون همانند عملکرد ارز ETH در بلاکچین اتریوم است. به عبارت دیگر، کاربران و توسعه دهندگان برای این که بتوانند توکن‌های TRC20 خود را توسعه دهند، باید ارز TRX داشته باشند تا بتوانند آن را به عنوان ارز قابل پرداخت، به شبکه ترون ارائه کنند.

مزایای توکن TRC20:

  • هزینه تراکنش‌ها در شبکه ترون رایگان است.
  • تراکنش‌ها در این بلاک‌چین از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند. بلاک‌چین ترون می‌تواند در هر ثانیه تا 2000 تراکنش را انجام دهد. این سرعت در مقایسه با شبکه اتریوم با سرعت 25 تراکنش بر ثانیه و شبکه بیت‌کوین با 3 – 6 تراکنش بر ثانیه، معنا پیدا می‌کند.
  • توانایی توسعه برنامه‌های غیر متمرکز در شبکه ترون: کاربران قادرند تا برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن های مخصوص به پروژه‌های محتوایی خود را در بلاکچین ترون توسعه دهند.

·        شبکه OMNI شبکه انتقال بر مبنای بلاک‌چین

اومنی یک پروتکل لایه‌ای است که بر روی بلاکچین بیت‌کوین توسعه پیدا کرده است. با استفاده از لایه اومنی، برنامه‌نویسان می‎توانند توکن‌های خود را بر روی بلاکچین بیت‌کوین توسعه دهند و تراکنش‌های نسل دوم بلاکچین را بر بستر بیت‌کوین به انجام برسانند. از آنجایی که توکن‌های توسعه یافته در لایه اومنی، بر روی بلاکچین بیت کوین هستند، شماره آدرس، کیف پول و تراکنش‌های انجام شده درست مانند بیت کوین است.

تفاوت بین BEP-2، BEP-20  و ERC-20 چیست؟

امروزه اغلب توکن های محبوب توکن‌های ERC20 هستند که بر روی بلاک‌چین اتریوم قرار دارند

  • ERC-20 : یک استاندارد تکنیکال و فنی برای قراردادهای هوشمند در بلاک‌چین اتریوم برای توکن‌ها است.
  • BEP-2 : یک استاندارد تکنیکال برای پیاده‌سازی و راه‌اندازی توکن در بلاک چین بایننس است.
  • BEP 20 : نشان‌دهنده یک توکن استاندارد بر روی بایننس اسمارت‌چین است.

پس آن چیزی که نیاز دارید بدانید به شرح زیر است:

  • ERC20 : بلاک چین اتریوم.
  • BEP 2 : بلاک چین بایننس.
  • BEP 20: بایننس اسمارت چین.
  • TRC20: بلاک چین ترون.

به عنوان مثال اگر شبکه BEP20 را برای انتقال انتخاب کنید و توکن ERC20 را روی آن منتقل کنید، هش تراکنش بر روی جستجوگر بایننس اسمارت چین(Bsc)  قابل مشاهده و بررسی است نه بر روی جستجوگر اتریوم؛ زیرا شما انتقال خود را بر روی زنجیره بایننس اسمارت‌چین انجام داده‌اید. بنابراین لازم است که هنگام واریز و برداشت حتما شبکه مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. مطمئن شوید از شبکه‌ای استفاده می‌کنید که کیف پول مقصد آن را پشتیبانی می‌کند وگرنه ممکن است ارز خود را از دست بدهید.

جمع بندی

  • ERC20 یک استاندارد تکنیکال برای قراردادهای هوشمند، در بلاکچین اتریوم است.
  • BEP2 یک استاندارد تکنیکال برای توسعه توکن در بلاکچین بایننس است.
  • BEP20  یک استاندارد توسعه توکن در بلاکچین BSC است.
  • OMNI یک لایه بر روی بلاکچین بیت‌کوین است که برای توسعه قراردادهای هوشمند و ساخت توکن به کار می‌رود.
  • آدرس ERC20 با 0X شروع می‎شود.
  • آدرس BEP2 با bnb آغاز شده و معمولا نیاز است که MEMO پر شود.
  • آدرس BEP20 درست مانند آدرس ERC20 است.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام وقتتون بخیر توی قسمتی که تفاوت توکن و کوین گفته شده، بایننس کوین رو جز توکن هایی که شبکه اختصاصی خودشون رو ندارند گذاشتید این درسته یا خیر ؟
    چون تا اونجایی که میدونم شبکه اختصاصی خودشو داره دیگه BSC؟ bep20

  • سلام.بنده مقداری trx روی شبکه trc20 دارم میخوام انتقال بدم به ترست ولت و اونجا تنها tron رو میاره میخواستم بدونم این همون trx هست و اینکه روی چه شبکه ای هست.
    سوال دومم این توی صرافی ایرانی دیدم که موقع انتقال trx دو گزینه داشت یکی هم شبکه bep20 بود حالا اگر بخوام trx رو با شبکه bep20 انتقال بدهم اونوقت توی ترست ولت باید کدوم ادرسم رو بدهم و کدوم توکن رو انتخاب بکنم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

  • سلام خسته نباشین ، خواستم بپرسم که شبکه های انتقال ارز دقیقا چه مزایایی نسبت به همدیگه دارن ؟ به عنوان مثال بنده میخوام بیت کویین بخرم از دو بستر BTC و Bep20 میشه استفاده کرد طبیعتا Bep20 کارمزد کمتری داره با این وجود اکثرا ترجیح میدن از شبکه های گران قیمتی مثل BTC یا مثلا ETH استفاده کنن دلیلش چیه؟ وقتی شبکه های ارزونی مثل Bep20 یا Bep2 هست چرا BTC یا ETH ??

    • سلام دوست عزیز
      زمانی که شما بیت کوین را در شبکه‌ی بیت کوین انتقال می‌دهید در اصل مالک یک بیت کوین هستید اما اگر یک بیت کوین را بر بستر BEP20 یا دیگر شبکه ها انتقال دهید شما مالک یک بیت کوین نیستید بلکه مالک یک توکن به ارزش یک بیت کوین در شبکه‌ی مورد نظر خواهید بود
      به همین دلیل است که خیلی از افراد مایل به انتقال بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر بر روی شبکه‌ی بلاکچینی خود آن هستند
      اما باید دقت داشته باشید که این توکن ها ارزش‌های برابری با توکن اصلی دارند پس برای انتقال‌ها بسیار مناسب تر هستند

      • خب الان مالک یک بیت کویین بودن برتری خاصی نسبت به مالکیت یک توکن به ارزش یک بیت کویین داره ؟ شما خودتون اگه بخواین پیشنهاد بدین برای خرید بیت کویین کدوم شبکه رو پیشنهاد میدین و چرا ؟

      • انتخاب این شبکه ها بستگی به شما دارد
        خطری که در حالت BEP20ممکن است شما را تهدید کند این است که اگر شبکه ی بایننس اسمارت چین با مشکلی مواجه شود ممکن است سرمایه ی شما هم از بین برود

  • سلام وقت بخیر
    من مقداری solana در صرافی دارم و میخوام برروی bep20 به تراست ولت انتقال بدم ولی در تراست ولت نمیتونم سولانا رو این بستر رو پیدا کنم..چی باید سرچ کنم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      در تراست والت سولانا بر بستر شبکه ی بلاکچینی خود وجود دارد

  • سلام دوست عزیز

    شما میتوانید کانترکت توکن را از ادرس زیر کپی کرده و در والت خود پیست نمایید
    اما حتما چک کنید که کانترکنی که دارید کپی میکنید مربوط به شبکه ی bep20باشد زیرا در ادرس زیر دو کانترکت با شبکه های bep2 و bep20 وجود دارد
    binance-Peg BTCB Token

  • سلام وقت به خیر من
    از تراست ولت مقداری بیت کوین انتقال دادم به یه تراست ولت دیگه ام
    موقع انتقال کارمزد شبکه ۱.۵دلار گفت ولی موقع رسیدن به کیف پول مقصد ۲۴۰ دلار کار مزد کم کرده است !!
    دلیل این اتفاق چی بوده باید چکار کنم ؟

  • درود بر شما.
    من در کیف پول متامسک خودم تتر دارم و میخوام در پنکیک سوآپ تترهامو تبدیل به لایتکوین کنم. میشه؟

    • سلام دوست عزیز
      بستگی به این دارد که تتر شما در چه شبکه ی بلاکچینی قرار دارد

  • با سلام لطفا راهنمائی بفرمائید
    بنده در تاریخ ۹ آذر ارز meme inu را در کوینکس خریدم و به تراست ولت که ارز meme داشت انتقال دادم اما هنوز نیومده ، آدرس برداشت از کوینکسم با 0x شروع میشده و ادرس در تراست ولت هم با 0x شروع شده بود اما یک شکل نبودن ، فکر کنم دو ارز اصلا ربطی به هم نداشتن و شباهت اسم داشتن ، چطور میتونم ارز خودم رو برگردونم به کوینکس چون خیلی ضرر کردم

    • سلام دوست عزیز
      ارز مورد نظر را در تراست والت خود اضافه کنید اگر دارایی شما نمایش داده نشد باید از طریق اکسپلورر بلاکچینی مورد نظر تراکنش خود را رد یابی نمایید

  • سلام . تتر از صرافی ایرانی از شبکه trc20 انتقال دادم به تراست ولت با شبکه erc20. تو متاماسک شبکه bsc اضافه کردم. ولی موقع ایمپورت توکن. میگه ادرس اشتباه. ایا امکان بازگشت ارز من وجود دارد؟ با تشکر

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که از بستر ب ترون به اترویم انتقال داده باشید سرمایه ی شما در شبکه گم شده است و امکان بازیابی انرا ندارید

  • سلام وقت بخیر
    از صرافی بایننس مقدار ۰.۱ اتریوم بر روی شبکه bep20 به کیف پولم تو بلاک چین ارسال شده اما به کیف پولم نیومده متاسفانه مشکل از چی هست ؟ چون تو کیف پولم شبکه ای نزده بود

    • سلام دوست عزیز
      اتریوم بر یستر bep20 را به والت خود اضافه کنید

      • سلام چطور بستر bep20 رو برای یک توکن در تراست ولت اضافه کنم ؟ امکانش هست ؟

      • سلام دوست عزیز
        در بخش دریافت (receive) اسم توکن مورد نظر را سرچ کنید در صورتی که در تراست والت این ارز به همراه بسترهای قابل پشتیبانی نمایش داده میشود

  • سلام خسته نباشید
    من یه سوال داشتم الان من مقداری شیبا خریدم و قصد دارم که به تراست ولت ام انتقال بدم و چون شیبا روی بلاک چین اتریوم هست باید مقداری اتریوم هم توی تراست ولتم داشته باشم(برای کارمزد)؟
    یا اینکه بدون اتریوم هم میشه فقط شیبا داشت؟و اینکه کارمزد شبکه از شیبا کسر میشه یا اتریوم؟؟ با سپاس

    • سلام دوست عزیز
      شما باید اتریوم را در مبدا داشته باشید
      اگر در صرافی متمرکز بخواهید این انتقال را انجام دهید خود صرافی به صورت خودکار مبلغ کارمزد را از سرمایه ی شما کسر میکند

      • مشخصات شبکه ترا برای اضافه کردن به متامسک رو میخواستم

    • بادرود
      دوست عزیز من یک مشکل حاد دارم خیلی برای راه حل اش جستجو کردم ولی موفق نشدم متاسفانه ظاهرا کلید ۱۲ کلمه ای من دست یک هکر افتاده من تمام ارزهای داخل ولت ام (تراست)روی bep20 هست حدودا ۲۰۰۰ دلار موجودی دارم ایشون کلید منو داخل اینترنت پخش کرده به محض اینکه کسی bnb واریز میکنه جهت ‌fee بلافاصله اون bnb برداشت میشه ایا راهی هست بشه ادرس bnb من عوض بشه یا کار دیگه ای کرد ؟باوربفرمایید کل سرمایه من همینه لطفا کمکم کنید

      • سلام دوست عزیز
        دوازده کلمه سید که به عنوان شاه کلید هر کیف پول شناخته می‌شوند، قابل تغییر نیستند
        اما در صورتی که داخل کیف پولتون دارایی ای مونده باشه، میتونید اون رو به یک کیف پول دیگه انتقال بدید و دوازده کلمه کیف پول جدید رو در مکانی امن ذخیره کنید که دست هکرها نیفته

  • سلام من میخواستم ارز اتریوم رو از کوینکس به تراست ولت انتقال بدم
    میخواستم بدونم توی تراست ولت آدرس کدوم اتریوم رو کپی کنم و وارد کوینکس کنم؟
    در ضمن کارمزد انتقالش چقدره؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      باید ببینید که این صرافی از چه شبکه هایی پشتیبانی میکند
      در صورت پشتیبانی از شبکه یerc20 و bep20 استفاده از شبکه ی bep20کارمزد کمتری دارد
      اما باید دقت داشته باشید که شبکه ی انتخابی در مبدا و مقصد یکی باشد

  • سلام ، میخوام کاردانو بخرم ، کدوم شبکه ارز رو انتخاب کنم؟؟
    Bep2,,,bep20,,,یا ada

    • سلام دوست عزیز
      شبکه ی خود را با توجه به کیف پولی که میخواهید کاردانو را در ان نگهداری کنید انتخاب کنید

  • سلام.من مقداری تتر را بربستر BEP20به ولت متامسک انتقال دادم اما الان نمیتوانم آن را برداشت کنم .میخوام تترهامو به تراست ولت انتقال بدم و تبدیل به اسمارت چین بکنم.لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام دوست عزیز
      برای برداشت نیاز به bnb بر بستر bep20 دارید تا کارمزد این انتقال را پرداخت کنید

    • برا انتقال بیت کوین از کیف پول به بیت ۲۴ از چه شبکه ای استفاده کنم

  • من تو تراست ولتم ارزایی دارم که erc20 هستن.الان میخوام انتقال بدم به صرافی ایرانی که بفروشمشون با اینکه اون صرافی ایرانیم شبکه erc20رو داره ولی انتقال داده نمیشه

    • سلام دوست عزیز
      برای انتقال باید کارمزد شبکه را با اتریوم بپردازید کافیست مقداری اتریوم به والت خود انتقال دهید و دوباره اقدام نمایید
      باید توجه داشته باشید که اتریوم را بر بستر erc20 انتقال دهید تا بتوانید کارمزد را با این ارز پرداخت کنید

  • با سلام من میخاستم مقداری دوج کوین از صرافی منتقل کنم به کیف پول تراست ولت،

    کدام یک از شبکه هارو باید انتخاب کنم ..BPE20 یا BEP2 ؟؟ و از کجا باید بفهمم که تراست ولت از کدام نوع در رابطه با دوج پشتیبانی میکند؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      کافیست دوج کوین را در تراست والت سرچ کنید و در پایین هر مورد پیشنهادی شبکه ی انرا نمایش میدهد
      دوج کوین در تراست والت دارای سه شبکه است (شبکه ی خود دوج کوین ، bep20 وbep2 ) اما بهتر است که از شبکه ی خود دوج یا bep20 استفاده نمایید

  • سلام ببخشید من اتمیک نصب کردم برای مثال الان برای انتقال دوج‌ کوین از صرافی به کیف پول از کجا بفهمیم دوج توی اتمیک بر بستر کدوم شبکه هست؟

  • سلام من مقداری بایننس کوین از صرافی گرفتم و به کیف پول انتقال دادم بر بستر bep2 الان ۱_اگر بخوام به بیت کوین تبدیل کنم زمانی که بخوام بیت رو بفروشم باید بر چه بستری انتقال بدم به صرافی؟ ۲_خود بایننس کوین رو اگه بخوام بفروشم باید از همون بستر bep2 باید انتقال بدم به صرافی؟ ممنون از پاسخگوییتون

    • سلام دوست عزیز
      شما در هر شبکه ای که اقدام به خرید میکنید باید در زمان انتقال به صرافی همان شبکه را انتخاب نمایید
      در ضمن بهتر است که bnb خود را به شبکه ی bep20 تبدیل کنید و بعد اقدام به خرید نمایید

  • سلام از کجا بفهمم کیف پول تراست ولت توی ارز اتریوم از شبکه BEP20 پشتیبانی میکنه یا نه؟

    • سلام دوست عزیز
      تراست والت از اتریوم بر بستر bep20 پشتیبانی میکند
      کافیست اتریوم را در این کیف پول سرچ کنید و binance-peg Ethereum را انتخاب نمایید

  • سلام خسته نباشید میگم من میخوام مقداری اتریوم و بیت کوین رو با استفاده از شبکه BEP20 به تراست ولت انتقال بدم میشه راهنمایی کنید

    • سلام ببخشید من میخوام از صرافی لونا رو به کیف متا مسک اضافه کنم در بستر ترا
      ولی نمیتونم بستر ترا رو به متامسکم اضافه کنم لطفا راهنمایی کنید

      • سلام، با توجه به شرایط پیش آمده برای بلاکچین ترا بهتر است از این شبکه استفاده نکنید

  • سلام
    لطفا راهنمایی بفرمایید چطوری میشه که یک ارزی توی چند شبکه میشه انتقال داد ؟؟ مگه ارزی که تو یک شبکه عرضه میشه نباید توی همون شبکه انتقال داده بشه ؟؟

    • سلام دوست عزیز
      بعضی از ارزها قابلیت انتقال در چند شبکه را دارند اما شما باید یک شبکه را انتخاب نمایید
      و همواره به یاد داشته باشید که باید شبکه ی مبدا و مقصد یکی باشد تا دچار ضرر و زیان نشوید

  • با سلام
    از صرافی ابان تتر میخوام تترامو بفرستم به ولت متامسک.امروز این ۱رافی پیام داد کارمزدایerp20بالا رفته فعلا از لین شبکه نمیسه استفاده کرد..من چطور میتونم شبکه خودم رو در متامسک به یکی از سه گزینه BEP2,BEP20ویاTRC20 که این ور صرافی ابان تتر الان حق انتخابشونو بهم داده تغییر بدم؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      کافیست در متامسک بر روی Custom RPC کلیلک کنید و مشخصات زیر را در هر بخش وارد نمایید
      Network Name: Smart Chain
      New RPC URL: https://bsc-dataseed.binance.org/
      ChainID: 56
      Symbol: BNB
      Block Explorer URL: https://bscscan.com

      حال شبکه ی بایننس امارت چین به متامسک شما اضافه خواهد شد

  • سلام وقت بخیر میخوام متیک رو از مبدا رمزینکس ب مقصد تراست والت انتقال بدم مبدا میگه من فقطbep2 رو دارم برای انتقال مقصد تراست هم شبکه متیک و توکن متیک bep2داره کدوم رو باید انتخاب کنم در مقصد ایا توکن متیک درسته یا شبکه اصلی بل توجه ب اینکه مبدا پی دو هستش گیج شدم مگه متیک توکن هست؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که در مبدا شبکه‌ی bep2 را انتخاب کنید باید در مقصد نیز همین شبکه را انتخاب کنید درصورتی که شبکه ی مبدا و مقصد یکسان نباشد سرمایه ی شما از بین خواهد رفت

  • سلام روزتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم که چطور از صرافی ایرانی رمز ارز رو به کیف پول سخت افزاری نانوایکس انتقال بدم یعنی چطور شبکه رو انتخاب کنم گزینه ای هست؟لطف میکنین راهنمایی کنین مرسی

  • سلام ببخشید یه سوال میشه ارزی رو که بر بسترerc20 هست رو به کیف پولی که آدرس بر بستر BEP20 هست انتقال بدم
    مثلا من تتر بر بستر erc20 دارم میشه به کیف پولم بر بستر BEP20 انتقال بدم یانه؟؟ ممنون میشم جواب بدید

    • سلام دوست عزیز
      خیر در صورتی که شبکه‌ی انتقال در مبدا و مقصد متفاوت باشد سرمایه ی شما از بین خواهد رفت

  • سلام. من مقداری اتریوم از صرافی ایرانی رو در بستر BSC انتقال دادم به تراست ولت. آیا میتوانم از تراست ولت به آدرس اتریوم در یک کیف پول دیگر که در بستر BEP2 هست انتقال بدم؟ممنون

    • سلام دوست عزیز
      سوال شما کمی نا مفهوم بود اما برای انتقال یک ارز دیجیتال باید شبکه ی انتقال در مبدا و مقصد یکی باشد در صورتی که شبکه‌ی BEP2 شبکه ی بایننس چین میباشد اما شبکه ی BEP20 (یا BSC) شبکه ی انتقال بایننس اسمارت چین است که با یکدیگر تفائت دارد برای این کار ابتدا شبکه BEP20 را به BEP2 تغییر داهید
      برای این تغییر کافیست به صفحه ی ارز خود در تراست والت رفته و بر روی گزینه‌س MORE کلیک کنید و بر روی SWAP TO BC کلیک کنید حال میتوانید اتریوم خود را در شبکه BEP2 به کیف پولی که از این شبکه پشتیبانی میکند منتقل کنید
      توجه داشته باشید که شبکه ها در مبدا و مقصد باید یکی باشد در غیر این صورت سرمایه ی شما از بین خواهد رفت

  • سلام ممنون میشم جواب بدید برای ساخت nft و پرداخت گس فی ..اتریومم و میتونم از شبکه بایننس اسمارت چین به ولتم بزنم؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      سوال شما کمی نامفهوم است
      اگر منظور شما این است که برای پرداخت کارمزد (گس فی) و ساخت NFT در شبکه ی اتریوم از شبکه ی بایننس اتریوم را به ولت خود منتقل کنید
      این شدنی نیست زیرا برای پرداخت کارمزذ در شبکه ی اتریوم باید اتر را در بستر ERC20 یا همان شبکه ی اتریوم داشته باشید

  • سلام و ممنون از اینکه ساده و کاربردی مطلب را توضیح دادید، اگر یک ارز را از صرافی خریدیم و شبکه های مبدا و مقصد متفاوت از هم باشند و امکان انتخاب دو شبکه یکسان هم نباشه،برای انتقال چه کاری باید انجام داد؟

    • سلام دوست عزیز
      در صورت این که شبکه در مبدا و مقصد همسان نباشد سرمایه ی شما از بین خواهد رفت و شما دچار ضرر میشوید
      بهتر است از کیف پول های دیگر استفاده نمایید تا شبکه ی مورد نظر را پشتیبانی نماید

  • سلام و عرض ادب
    ممنون از وقتی که گذاشتین
    من میخواستم مقداری adaاز کوینکس به اتمیک انتقال بدم
    کوینکس نوشته که این ارز در شبکه ada منتقل میشه نمیدونم اتمیک پشتیبانی میکنه یا خیر
    راهکار چیه
    ممنونم

    • سلام دوست عزیز
      میتوانید از ابتدای شروع ادرس هر کیف پول میتوانید به شبکه ی ان پی ببرید

  • سلام ممنون از مقاله پربارتون
    دوست عزيز ، بنده مقداري از ارز coti در تراست ولت داشتم كه بر بستر ERC20 بود، و مي خواستم به صرافي كوينكس انتقال بدم، متاسفانه كوينكس فقط ١ دونه شبكه معرفي كرد براي انتقال اين ارز كه اونم شبكه اسمارت چين بود(coti_bep20)، بعد از ٥ ساعت هنوز اين ارز به حساب كوينكسم نشسته، آيا به عقيده شما پول من از دست رفته؟
    آيا راهي وجود داره براي برگشت اين ارز به من ؟
    ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد

    • سلام دوست عزیز
      بله متاسفانه سرمایه ی شما از دست رفته است

  • سلام استاد بنده از صرافی ایرانی ارز slp خریدم
    ولی چون شبکه رو اشتباه انتخاب کردم مبلغ ۱۰ملیونم ظاهرا میگن پریده صرافی میگه تو بایننس مونده چون شبکه رو اشتباه زدید ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که ادرس یا شبکه ی انتقال را اشتباه انتخاب نمایید سرمایه ی شما از دست میرود
      تنها کاری که میتوانید انجام دهید این است که به دو صرافی ایمیل بزنید و مشکل خود را با این صرافی ها مطرح نمایید

  • عرض سلام و وقت بخیر
    تشکر از وقتی که گذاشتید و این مقاله ارزشمند را تهیه نمودید
    من چند روز پیش از صرافی والکس تتر را به کیف پول تراست والت منتقل کردم و در حساب تراست مشاهده میکنم . اما برای خرید بیت کوین و یا انتقال به صرافی دیگر خطا میده چیزی که متوجه شدم ظاهرا باید یکی از ارزهایی که معامله میشه bnb , یا اتریوم باشه
    ممنون میشوم راهنمایی فرمایید که چطور میتوانم با تتر در این کیف پول بیت کوین بخرم و یا ان را به صرافی متمرکز دیگری انتقال دهم
    تشکر

    • سلام
      برای انتقال دارایی به صرافی میتوانید از اموزش زیر استفاده نمایید
      اموزش تراست والتدر ضمن شما نمیتوانید در تراست والت با تتر در بستر اتریوم (ERC20) بیت کوین خریداری کنید اما میتوانید معادل بیت کوین در بستر اتریوم (Wrapped btc) را خریداری نمایید اما ابتدا باید تتر خود را به اتریوم تبدیل کنید و سپس اقدام به خرید Wrapped btc نمایید
      توجه داشته باشید که این عمل با کارمزد بالایی همراه است که بهتر است به وسیله‌ی یک صرافی متمرکز این تبدیل را انجام دهید