زمین متاورس شیبا (Shiba inu) چیست؟

زمین متاورس شیبا (Shiba inu) چیست؟

قبل از توضیح درباره زمین های متاورس شیبا (shiba inus metaverse) باید بگوییم شیبا اینو (Shiba Inu) دومین میم کوین برتر کریپتو محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۱ رشدی خیره‌کننده داشت. افزایش قیمت و هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید توکن SHIB باعث شد تا خیلی زود شاهد توسعه‌های مهمی از طرفی بنیاد شیبا باشیم.

یکی از این توسعه‌ها پروژه متاورس یا اصطلاحا زمین متاورس شیبا است.

در ماه‌های گذشته اخبار و حواشی زیادی پیرامون خرید زمین شیبا شنیده می‌شد. سرانجام در هفته گذشته جزییات فروش این زمین‌های متاورسی اعلام شد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل به شما بگوییم که زمین متاورس شیبا چیست و چه کاربردهایی دارد.

زمین‌ متاورس shiba inu چیست؟

انواع زمین‌ شیبا

۱۰۰۵۹۵ قطعه زمین در پروژه متاورس شیبا اینو وجود دارد. تعدادی زمین شیبا در اختیار تیم توسعه خواهد ماند اما مابقی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. زمین‌ها در چند مرحله فروخته خواهند شد.

مرحله اول در اواسط آپریل ۲۰۲۲ انجام شد و این روزها (هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۱) مرحله دوم در حال برگزاری است. در مرحله اول حدود ۳۶ هزار قطعه زمین متاورس شیبا آزاد شد که درجه‌بندی‌های متفاوتی داشتند.

نقره‌ای (Silver Fur)، طلایی (Gold Tail)، پلاتینی (Platinum Paw) و الماسی (Diamond Teeth) سطوح گوناگون زمین‌های شیبا هستند. قیمت این دارایی‌های مجازی بین 0.2 تا ۱ ETH است. زمین‌های نقره‌ای 0.2، طلایی 0.3، پلاتینی 0.5 و الماسی‌ها 1 اتریوم قیمت دارند. تعداد قطعات نیز به شرح زیر است:

  • الماسی 2024 قطعه
  • پلاتینی 5714 قطعه
  • طلایی 7356 قطعه
  • نقره‌ای 17030 قطعه

پیش فروش مرحله اول در ۷۲ ساعت به اتمام رسید. کاربران برای شرکت در این مزایده باید توکن‌های لیش (LEASH) و NFT‌های Shiboshis را بلوکه می‌کردند. مناطق مختلفی در پروژه متاورس شیبا طراحی شده است. منطقه رشد (Growth District)، منطقه فناوری (Technology District)، منطقه دفاعی (Defense District) و منطقه ارزها (Currencies District) چهار منطقه پروژه متاورس شیبا اینو است.

مرحله دوم فروش طی هفت روز انجام خواهد شد. در این مرحله خبری از مزایده نیست و کاربران با بلوکه کردن توکن‌های لیش و NFT‌ها می‌توانند برای خرید زمین شیبا اقدام کنند. در این مرحله ظرفیت محدود شده است. زمان بلوکه شدن دارایی نیز بین ۴۵ تا ۹۰ روز خواهد بود.

انواع زمین‌ متاورس شیبا

در مرحله سوم نیز فروش به صورت عمومی آغاز خواهد شد و کاربران زمین‌های باقی‌مانده را با قیمتی مشخص خریداری خواهند کرد. مرحله سوم ۱۰ روز به طول خواهد انجامید. مرحله اول ارائه پیشنهاد (Bid Event) نام دارد و مرحله دوم فرصت دوباره (Holder Event) نام‌گذاری شده است. مرحله سوم نیز با نام فروش عمومی (Public Sale) شناخته می‌شود.

چرا زمین شیبا با توکن اتریوم خرید و فروش می‌شوند؟

دلیل استفاده از رمزارز اتریوم برای پروژه متاورس شیبا جلوگیری از نوسان‌ قیمت توکن SHIB‌ است. بنیاد شیبا تصمیم گرفت از یک رمزارز بی‌اثر استفاده کند؛ زیرا با افزایش درخواست‌ها برای خرید زمین شیبا شاهد بالا رفتن تقاضا برای خرید رمزارز SHIB‌ و در نتیجه افزایش قیمت هیجانی این توکن خواهیم بود. همچنین استفاده از رمزارز SHIB ریسک زیادی به همراه داشت و در صورت شکست پروژه، احتمال سقوط قیمت شیبا اینو نیز افزایش پیدا می‌کرد.

توکن‌های اکوسیستم شیبا

شیبا برای تسهیل معاملات خرید زمین متاورس سه توکن را توسعه داده است. رمزارز SHIB توکن بومی و اصلی شبکه محسوب می‌شود و ارز دیجیتال LEASH نیز به عنوان پاداش به تاییدکنندگان تراکنش تعلق خواهد گرفت.

کل عرضه این رمزارز حدود 107 هزار واحد خواهد بود. رمزارز BONE هم برای رای‌گیری‌های اکوسیستم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حجم کل عرضه توکن BONE ۲۵۰ میلیون واحد تعیین شده است.

توکن‌های اکوسیستم شیبا برای خرید زمین های متاورسی

منطقه شیبوشی متاورس شیبا

افرادی که زمین های متاورسی شیبا اینو را خریداری می‌کنند از شانس برنده شدن زمین در منطقه شیبوشی (SHIBOSHI) نیز برخوردار خواهند بود. ۲ هزار آدرس کیف پول به طور تصادفی انتخاب خواهند شد و هر کدام یک قطعه زمین دریافت خواهند کرد.

کابردها و روش‌های درآمدزایی زمین‌های متاورس شیبا

خریداران زمین‌ متاورسی شیبا اینو می‌توانند به روش‌های مختلفی کسب درآمد کرده یا ارزش افزوده ایجاد کنند. در هفته‌های گذشته شاهد افزایش قیمت این زمین‌ها بوده‌ایم. علاوه بر این با خرید تجهیزات و جمع‌آوری برخی امتیازها می‌توان ارزش زمین‌ها را افزایش داد. جزییات این روش‌ها به زودی توسط بنیاد شیبا اینو اعلام خواهد شد.

روش های سرمایه گذاری و درآمدزایی در زمین‌های متاورس شیبا

یکی از کاربردهای مهم زمین‌ شیبا اینو مشارکت در توکن‌سوزی است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با انجام فرایند توکن‌سوزی نام زمین خود را تعییر دهند. این فرایند پس از پایان یافتن مرحله سوم فروش آغاز خواهد شد. علاوه بر این قرار است رمزارزهای لیش و بون در آینده نقش‌های بیشتری در پروژه متاورس شیبا داشته باشند.

برای خرید زمین‌های شیبا باید از کیف پول متامسک (MetaMask) استفاده کنید.

جمع بندی

بنیاد شیبا در سال ۲۰۲۱ با توجه به هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید توکن SHIB، تصمیم گرفت پروژه‌های خود را توسعه دهد. زمین متاورس شیبا حاصل توسعه بنیاد شیبا است. این زمین‌ها در انواع مختلف مانند الماسی، پلاتینی، طلایی و نقره‌ای با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند. علاوه بر آن در صورت خرید زمین های شیبا، این شانس را خوهید داشت که برنده زمین در منطقه شیبوشی نیز باشید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *