معرفی بهترین کیف پول بیت کوین کش (BCH) سال 2021

معرفی بهترین کیف پول بیت کوین کش (BCH) سال 2021

بیت کوین کش در سال 2017 میلادی به عنوان هارد فورکی روی شبکه بیت کوین معرفی شد که هدف از ایجاد آن افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها بود. در حال حاضر بیت کوین کس در رتبه و جایگاه 12 بازار رمز ارزها قرار گرفته است و سهم آن از کل بازار 0.72 درصد است. اگر قصد خرید بیت کوین کش را دارید باید ابتدا کیف پولی مناسب و امن برای نگهداری این ارز رمزپایه انتخاب کنید. در حال حاضر کیف پول‌های زیادی در بازار وجود دارد، اما انتخاب بهترین کیف پول بستگی به نیازهای شما دارد. ما در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول بیت کوین کش در سال 2021 ، هزینه و چگونگی عملکرد آنها خواهیم پرداخت.

هنگام انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین کش به چه مواردی توجه کنیم؟

در هنگام بررسی کیف پول‌ بیت کوین کش و انتخاب بهترین گزینه موارد زیر را حتماً در نظر بگیرید:

  • سازگاری کامل با بیت کوین کش: در هنگام انتخاب کیف پول از اینکه کیف پول انتخابی شما بیت کوین کش (BCH) را پشتیبانی کند، اطمینان حاصل نمایید. فرض را بر این نگذارید که اگر کیف پولی بیت کوین را پشتیبانی کند حتما بیت کوین کش را هم پشتیبانی می‌کند؛ زیرا این دو ارزهای دیجیتال متفاوتی هستند.
  • استفاده آسان: کیف پولی را انتخاب کنید که رابط کاربری ساده‌ و قابل درکی داشته باشد و کار با آن آسان باشد تا به راحتی بتوانید دارایی های دیجیتالی خود را مدیریت کنید.
  • توسعه مستمر: بررسی کنید که آیا کیف پول انتخابی شما تیم توسعه دهنده خوبی دارد؟ آیا این تیم همیشه در حال توسعه و بهبود مستمر عملکرد کیف پول خود هست؟
  • پشتیبانی مشتریان: اگر مشکلی با کیف پول خود داشته باشید، ارتباط با تیم پشتیبانی امری ضروری است. بررسی کنید که چگونه می‌توانید با تیم پشتیبانی مشتریان در ارتباط باشید و کیفیت پاسخگویی آنها چگونه است.
  • کنترل کلید خصوصی: کلید خصوصی به شما اجازه مدیریت ذخایر ارزهای دیجیتالتان را می‌دهد. پس به دنبال کیف پولی باشید که به شما امکان کنترل کلیدهای خصوصی تان را بدهد.
  • امنیت و امکان تهیه نسخه پشتیبان: دقت کنید کیف پول انتخابی شما ابزار امنیتی مانند احراز هویت دو عاملی (2FA)، رمزنگاری حرفه‌ای، کد پین و امکان تهیه نسخه پشتیبان را داشته باشد.

لیست بهترین کیف پول های بیت کوین کش

در ادامه 8 تا از بهترین کیف پول های بیت کوین کش را معرفی خواهیم نمود:


کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S


کیف پول بیت کوین کش لجر

اگر جهت نگهداری دارایی های دیجیتالی خود به دنبال بالاترین سطح امنیت هستید، پس باید به دنبال خرید کیف پول‌های سخت افزاری باشید. یکی از محبوب ترین کیف پول‌های سخت افزاری در حال حاضر کیف پول لجر است.

این کیف پول توسط کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و امکان ذخیره سازی مطمئن کلیدهای خصوصی را فراهم می‌کند. در واقع کلیدها داخل این دستگاه امن که با پین کد قفل شده است، نگهداری می‌شوند. همچنین به منظور افزایش امنیت، کیف پول لجر نانو اس قابلیت احراز هویت دو عاملی (2FA) را نیز داراست.

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این کیف پول صفحه نمایشگر OLED آن است که به شما امکان بازرسی مجدد (Double-Check) سریع و آسان کلیه تراکنش‌ها را می‌دهد. در عین حال تراکنش ها با فشار دادن دکمه‌ای فیزیکی (تعبیه شده روی کیف پول) تأیید می‌شوند.

فرآیند نصب و راه اندازی لجر نانو اس بسیار ساده است. این کیف پول امکان نگهداری بیش از 20 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، دش (DASH) و ریپل (XRP) را به کاربران می‌دهد.

با این حال تنها ایراد لجر نانو اس قیمت بالای آن است. در زمان نوشتن این مقاله قیمت این کیف پول سخت افزاری 60 تا 120 دلار آمریکا است؛ بنابراین اگر به دنبال ذخیره سازی مقادیر کم ارز دیجیتال هستید باید بدانید خرید این کیف پول به صرفه نخواهد بود.


کیف پول سخت افزاری TREZOR


کیف پول بیت کوین کش trezor

یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری محبوب کیف پول TREZOR است. این کیف پول نیز توسط کابل USB به کامپیوتر شما متصل می‌شود و توسط پین کد قفل می‌گردد. هربار که پین اشتباه را وارد کنید، مدت زمانی که باید برای دوباره وارد کردن آن منتظر بمانید افزایش یافته و به توان 2 می‌رسد.

این کیف پول مجهز به احراز هویت دو عاملی است و همچنین می‌توانید جمله یادآوری (Recovery Phrase) خاصی برای آن تعریف کنید که اگر مشکلی پیش آمد، ارزهای دیجیتال خود را از دست ندهید. TREZOR همانند Ledger Nano S دارای صفحه نمایشگری است که به شما اجازه چک کردن اطلاعات تراکنش را قبل از تأیید می‌دهد، بنابراین تمامی تراکنش ها باید توسط شما تأیید شوند.

این کیف پول بیت کوین کش نیز نصب آسان و سریعی دارد و ارزهای رمزپایه بسیاری شامل بیت کوین، لایت کوین و دش را پشتیبانی می‌کند. کیف پول ترزور با سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید سازگار است. با این حال برای خرید این کیف پول باید مبلغی بین 2 تا 8 میلیون تومان پرداخت کرد. بنابراین ترزور نیز برای نگهداری مقادیر کم بیت کوین کش مقرون به صرفه نیست.


کیف پول تراست والت (Trust Wallet)


تراست والت

کیف پول تراست والت یکی دیگر از معتبرترین کیف پول‌های جهان است. کیف پولی وابسته به صرافی بایننس، با قابلیت‌های ویژه و متعدد. این کیف پول با مزیت امنیت بالا، از سرمایه کاربران در مقابل هر گونه هک، سرقت و تهدید دیگری محافظت می‌کند.

کیف پول تراست ولت تنها برای گوشی‌های موبایل طراحی شده است، بنابراین شما می‌توانید به راحتی آن را بر روی اندروید یا ios نصب کرده و استفاده کنید. کار با این کیف پول بسیار ساده است و رابط کاربری آن پاسخگوی نیاز کاربران است.

برای کار با این کیف پول کافی است پس از ثبت نام، اپلیکیشن تراست والت را به صورت رایگان بر روی گوشی همراه خود نصب کنید. پس از انجام این مراحل به راحتی به اطلاعات و دارایی‌ها موجود در کیف پول خود در هر مکان و زمان دسترسی خواهید داشت. از دیگر مزایای تراست والت امکان بازیابی آن می‌باشد.


کیف پول کیپ کی keep key


کیپ کی

کیف پول کیپ کی نسبت به رقبای خود لجر و ترزور از کوین‌های کمتری پشتیبانی می‌کند اما به دلیل امنیت بالا، کاربری ساده طراحی چشم نواز و همچنین قیمت مناسب و منطقی در میان سرمایه گذاران گزینه بسیار محبوب و قابل توجهی است.

کیپ کی یکی از برترین کیف پول‌های سخت افزاری به شمار می‌رود. کلید خصوص این کیف پول در یک محیط مجزای آفلاین نگهداری و حفظ می‌شود، بنابراین اگر کیف پول کیپ کی به ویروس آلوده شود، کلیدهای خصوصی آن در امان خواهند ماند و تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

برای ورود به کیف پول کیپ کی بهپین کد نیاز است. علاوه بر این برای ارتقا امنیت بیشتر این سخت افزار، حین ورود پین کد کیبورد اعداد به صورت تصادفی جا به جا می‌شود. از ایرادات این کیف پول می‌توان به عدم پشتیبانی از تایید دو مرحله‌ای و قابلیت چند امضایی اشاره کرد.


کیف پول چند منظوره Jaxx


کیف پول بیت کوین کش jaxx

این کیف پول با هدف ساده سازی مدیریت و دسترسی آسان به دارایی های دیجیتال طراحی شد. Jaxx یکی از کیف پول هایی است که در هنگام انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

بهترین ویژگی Jaxx رابط کاربری آن است که برای کاربران بسیار ساده و قابل درک است. در این کیف پول نرم افزاری تمامی اطلاعاتی که برای ارسال، دریافت و ذخیره سازی بیت کوین کش یا سایر ارزهای دیجیتال نیاز دارید به ساده‌ترین شکل ممکن به شما نمایش داده می‌شود. همچنین این کیف پول سازگار با ShapeShift است که به شما امکان معاوضه جفت ارزی (ارز دیجیتال با ارز دیجیتال) سریع را می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای اصلی Jaxx سازگاری آن با ارزهای دیجیتال مختلف است. این کیف پول چند منظوره بیت کوین کش، بیت کوین، اتریوم، دش، لایت کوین و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر را پشتیبانی می‌کند. پس اگر به دنبال تشکیل پرتفوی متنوعی از ارزهای رمزنگاری شده هستید، Jaxx گزینه ای مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما است.

همچنین این کیف پول با سیستم عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، مک، اندروید و iOS سازگار است. همچنین افزونه ای روی مرورگر کروم برای آن موجود میباشد.

تنها ایرادی که به این کیف پول همواره وارد بوده، مشکلات امنیتی آن است. این کیف پول از یک عبارت 12 حرفی با عنوان “MasterSeed” برای مدیریت کلیدهای خصوصی شما استفاده می‌کند، اما امکاناتی از قبیل احراز هویت دو عاملی و قابلیت چند امضایی بودن (Multisig Functionality) را ندارد. همچنین گزارشاتی که در سال 2017 میلادی ارائه شد نشان میداد که 400 هزار دلار ارز دیجیتال از کیف پول Jaxx به سرقت رفته است که بسیار نگران کننده خواهد بود.

دانلود کیف پول Jaxx


کیف پول نرم افزاری الکترون کش (Electron Cash)


کیف پول بیت کوین کش Electron Cash

الکترون کش شاخه ای از کیف پول الکتروم برای ذخیره‌سازی بیت کوین کش است. این کیف پول روی سیستم عامل‌های ویندوز، OSX، لینوکس و اندروید قابل اجرا است.

Electron Cash کیف پولی کم حجم بوده که نصب و استفاده از آن بسیار آسان است. الکترون کش به شما اجازه کنترل کلیدهای خصوصی و تهیه نسخه پشتیبان را می‌دهد. همچنین این کیف پول قابلیت چندامضایی بودن را نیز دارد.

با این حال این کیف پول نرم افزاری نسخه iOS  ندارد و تنها بیت کوین کش را ذخیره می‌کند؛ بنابراین اگر قصد نگهداری سایر ارزهای دیجیتال را دارید الکترون کش برای شما مناسب نیست.

دانلود کیف پول Electron Cash


کیف پول نرم افزاری BTC.com


کیف پول بیت کوین کش BTC.com

BTC.com یکی از کیف پول های محبوب تحت وب و موبایل برای بیت کوین کش است که توسط تیم توسعه دهنده بیت مین (Bitmain)، یکی از بزرگترین شرکت ها در حوزه تولید دستگاه های استخراج ، پشتیبانی می‌شود. BTC.com با هدف ارسال، دریافت و ذخیره سازی مطمئن و سریع بیت کوین و بیت کوین کش طراحی شده است.

BTC.com تحت وب و روی سیستم عامل های iOS و اندروید قابل اجرا است. همچنین این کیف پول به شما امکان کنترل کلیدهای خصوصی تان را می‌دهد.

BTC.com کیف پولی HD است؛ به این معنی که با استفاده از یک عبارت Seed از ذخایر ارز دیجیتال شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. این کیف پول همچنین احراز هویت دو عاملی و قابلیت چندامضایی بودن دارد. رابط کاربری کیف پول BTC.com بسیار ساده و برای همگان قابل درک است. همچنین پشتیبانی آن توسط تیمی معتبر می‌تواند باعث آرامش خاطر کاربران شود.

با وجود تمامی این ویژگی ها، این کیف پول امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری دارد و فقط بیت کوین و بیت کوین کش را پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین اگر قصد نگهداری سایر آلت کوین ها را دارید این کیف پول برای شما مناسب نخواهد بود.

دانلود کیف پول BTC.com


کیف پول Coinomi


کیف پول بیت کوین کش coinomi

اگر به دنبال راهکاری ساده و مناسب برای مدیریت ارزهای دیجیتال از طریق گوشی هوشمند خود هستید، کوینومی یکی از گزینه هایی است که باید مد نظر قرار دهید. این اپلیکیشن محبوب اندرویدی رابط کاربری جذابی دارد و بیش از 100 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، دش (DASH)، تتر (USDT) و … را پوشش می‌دهد.

این کیف پول HD است و امنیت خوبی دارد. در واقع کنترل کلیدهای خصوصی در دستان شما است و در هنگام نصب اطلاعات شخصی از شما دریافت نمی‌شود، بنابراین حریم خصوصی حفظ می‌شود. با این حال بطور کلی کیف پول های موبایلی امنیت کمتری نسبت به کیف پول های سخت‌افزاری دارند.

کیف پول Coinomi از تمامی سیستم عامل های ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

دانلود کیف پول Coinomi

راهکارهایی برای ذخیره سازی مطمئن بیت کوین کش

  • قبل از انتخاب یا خرید کیف پول حتما گزینه‌های مختلف را بررسی کنید.
  • از تمامی امکانات امنیتی کیف پول خود استفاده کنید.
  • آنتی ویروس سیستم خود را بروز رسانی کنید.
  • از کیف پول خود همیشه نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • اگر قصد ذخیره سازی مقادیر زیادی ارز دیجیتال را دارید، حتما از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید؛ زیرا از سایر گزینه ها امن‌تر هستند.

آیا بیت کوین کش (BCH) ارزش خرید دارد؟

کارمزد بیت کوین کش نسبت به بیت کوین کمتر است، اما از لحاظ سرعت، تراکنش‌های بیت کوین کش نسبت به بیت کوین در زمان کمتری انجام می‌شوند. بنابراین بیت کوین کش یکی از امن‌ترین رمزارزهای دیجیتالی در حال حاضر است.

نحوه خرید بیت کوین (BCH) کش

برای خرید بیت کوین کش، در یک صرافی خوش آوازه و معتبر ثبت نام خود را انجام دهید. بعد از ثبت نام می‌توانید به سادگی و با استفاده از کارت‌های اعتباری ایران بیت کوین کش خریداری بنمایید.


برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام وقتتون بخير
    ببخشيد من يه سوال داشتم
    آيا امكان هك كيف پولهاي سخت افزاري مخصوصا ledger نانو اس وجود داره؟

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      از راه‌های مرسوم، هک کیف پولهای سخت افزاری آخرین گزینه برای از دست رفتن سرمایه شما محسوب می‌شود.
      اما در صورتی که گرفتار باج افزارها شوید و خودتان به صورت دستی کلمات سید کیف پول خود را در اختیار سوء استفاده کنندگان قرار دهید، سرمایتون رو از دست خواهید داد.