معرفی انواع کیف پول دش (DASH) به همراه لینک دانلود

معرفی انواع کیف پول دش (DASH) به همراه لینک دانلود

در بازار ارزهای دیجیتال همواره بیت کوین و اتریوم طرفداران بسیاری دارد، اما یکی دیگر از ارزهای رمزپایه که توانسته نام خود را در لیست 10 ارز دیجیتال برتر و پرطرفدار قرار دهد ارز رمزنگاری شده دش (DASH) است. در حال حاضر این ارز دیجیتال داری محبوبیت زیادی است و سرمایه زیادی را به سمت خود جذب نموده است؛ بنابراین داشتن مکانی امن برای نگهداری کوین های DASH حائز اهمیت میباشد. ما در این مطلب انواع کیف پول دش و امکانات هر کدام را به صورت جداگانه بررسی خواهیم نمود. اما قبل از آن بهتر است با این ارز رمزپایه کمی بیشتر آشنا شویم.

نگاهی به ارز رمزپایه دش (DASH) و نحوه عملکرد آن

معرفی انواع کیف پول دش (DASH)

دش نسخه توسعه یافته‌ای از بیت کوین است و مانند آن ساختاری همتا به همتا و غیرمتمرکز دارد. این ارز دیجیتال متن باز بلاک چین انحصاری خودش را دارد و کارمزد تراکنش‌ها در آن بسیار ناچیز است.

ارز دیجیتال DASH ابتدا در سال 2014 میلادی به عنوان هاردفورکی روی بلاک چین لایت کوین توسط ایوان دافیلد (Evan Duffield) اجرا شد. مقدار کل عرضه کوین های این ارز دیجیتال 18 میلیون واحد است. شبکه DASH به ازای آزاد سازی هر بلاک به استخراج‌گران پاداش می‌دهد که مقدار این پاداش سالانه 7.1 درصد کاهش می‌یابد و میانگین زمان استخراج بلاک آن نیز 2.5 دقیقه است؛ یعنی حدوداً 4 برابر سریع‌تر از بیت کوین !

هدف اصلی ارز رمزپایه دش ارائه شبکه‌ای سریع‌تر، ارزان‌تر، خصوصی‌تر و توسعه یافته‌تر نسبت به بیت کوین است. در این راستا سازندگان دش ابداعات مختلفی داشته‌اند که از جمله این ابداعات می‌توان به مسترنودها (Master Nodes)، ارسال خصوصی (Private Send)، ارسال آنی و Self-Funded Blockchain اشاره نمود.

بهترین کیف پول دش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قیمت ارز دیجیتال DASH در عرض دو ماه از نوامبر تا دسامبر سال 2017 میلادی از 273 دلار به 1159 دلار رسید، یعنی چیزی در حدود 325 درصد بازدهی نصیب سرمایه‌گذاران خود نمود. یکی از ویژگی‌های خوب در افزایش قیمت دش این است که نوسانات زیادی مانند بیت کوین ندارد و می‌تواند سیر صعودی خود را برخلاف اغلب ارزهای دیجیتال حفظ کند.

سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال دش به علت کابردی بودن آن، داشتن پشتوانه خوب و تیم مدیریتی قوی فرصت خوبی به شمار می‌آید. حال اگر قصد خرید و نگهداری کوین های دش را دارید، قبل از آن باید کیف پولی مناسب با ضریب امنیتی بالا برای نگهداری کوین های خود انتخاب کنید. یک کیف پول خوب برای نگهداری کوین های DASH باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • امکان کنترل کلیدهای خصوصی
  • امکانات امنیتی خوب و امکان تهیه نسخه پشتیبان
  • تیم توسعه دهنده قوی و آپدیت و بهبود مستمر
  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف

معرفی بهترین کیف پول دش در سال 2020 میلادی

لیست بهترین کیف پول‌های موجود در بازار برای نگهداری ارز دیجیتال دش به شرح زیر است. لازم به ذکر است کیف پول‌های معرفی شده بر اساس ویژگی های ذکر شده در بالا در زمان نگارش این متن بهترین گزینه‌های موجود بوده‌اند و صرفاً جهت آشنایی به کاربران معرفی شده‌اند. تصمیم و مسئولیت برای انتخاب هر یک از این کیف پول‌ها به عهده خود شما خواهد بود.


کیف پول نرم افزاری Jaxx


کیف پول دش Jaxx

Jaxx یکی از کیف پول‌های محبوب چندارزی است که توسط شرکت کانادایی Decentral ساخته شده است.

این کیف پول HD به غیر از دش 80 ارز دیجیتال دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند و به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای کوین های خود را بازیابی کنند. با استفاده از کیف پول Jaxx می‌توانید کلیدهای خصوصیتان را کنترل کنید.

تیم توسعه دهنده Jaxx رابط کاربری این کیف پول را بسیار ساده طراحی کرده‌اند؛ بطوریکه هر فردی قادر است به راحتی با آن کار کند. به علاوه کیف پول جکس با پلتفرم صرافی Shapeshift برای تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف به یکدیگر سازگار است. به همین دلایل Jaxx گزینه‌ای محبوب برای افرادی که قصد خرید و مبادله ارزهای دیجیتال مختلف را دارند، تبدیل شده است.

کیف پول Jaxx اجازه استفاده از امکانات شبکه دش مانند ارسال آنی و ارسال خصوصی را نمی‌دهد. این کیف پول روی دسکتاپ (سیستم عامل‌های ویندوز، مک، و لینوکس) و موبایل (اندروید و iOS) قابل اجرا و استفاده است. به علاوه تیم توسعه دهنده جکس قصد دارد به زودی کیف پولی سخت افزاری هم وارد بازار نماید.

دانلود کیف پول Jaxx


کیف پول نرم افزاری Exodus


کیف پول دش Exodus

Exodus کیف پولی HD است که فقط روی دسکتاپ قابلیت اجرا دارد. این کیف پول اواسط سال 2015 میلادی توسط دو فرد به نام های JP Richardson و Daniel Castagnoli طراحی و ساخته شد. اکسودوس اولین کیف پول چندارزی تحت دسکتاپ در دنیا است و استفاده از آن کاملاً رایگان میباشد.

رابط کاربری این کیف پول بسیار جذاب است. به محض اینکه کیف پول را باز می‌کنید، نموداری دایره‌ای پرتفوی تمامی کوین‌های شما را نمایش می‌دهد. نکته حائز اهمیت در رابطه با اکسودوس این است که ظاهر جذاب آن چیزی از ویژگی های امنیتی آن کم نکرده است. این کیف پول به کاربران خود عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای می‌دهد تا در صورت بروز مشکل بتوانند تنها با چند کلیک به سادگی دارایی های دیجیتالی خود را بازیابی کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب Exodus این است که نیاز به ثبت نام و احراز هویت برای استفاده از آن ندارد. البته این موضوع اهمیت تهیه نسخه پشتیبان از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای را بیشتر می‌کند.

در حال حاضر Exodus بیش از 100 ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی می‌کند و با پلتفرم صرافی‌های مختلف از جمله Shapeshift سازگار است. در نتیجه داخل این کیف پول و بدون نیاز به خروج پول‌هایتان از آن می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. اکسودوس اولین کیف پول تحت دسکتاپی بود که امکان معاوضه ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم نمود.

این کیف پول به شما امکان استفاده از ارسال آنی و ارسال خصوصی در شبکه دش را نمی‌دهد. کیف پول اکسودوس روی سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز قابل اجرا است. حریم خصوصی برای کیف پول اکسودوس اهمیت زیادی دارد و این کیف پول هیچگونه اطلاعات شخصی از کاربران شامل آدرس ایمیل و آی پی را ذخیره نمی‌کند. به علاوه کاربران اکسودوس با استفاده از قراردادهای هوشمند می‌توانند کوین ارسال و دریافت کنند.

دانلود کیف پول Exodus


کیف پول نرم افزاری DASH Core


کیف پول دش DASH Core

DASH Core کیف پول رسمی دش است که توسط توسعه دهندگان آن ساخته شده است. این کیف پول به شما امکان استفاده از تمامی امکانات شبکه از جمله ارسال خصوصی، ارسال آنی، مدیریت مستر نودها و سایر قابلیت ها را می‌دهد.

با استفاده از کیف پول DASH Core می‌توانید به تمامی دارایی های دیجیتالی خود که توسط کلیدهای خصوصی امن شده است بدون نیاز به نام کاربری یا احراز هویت دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید از تمامی امکانات فوق‌العاده شبکه دش استفاده کنید، این کیف پول بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

با این حال این کیف پول فضای زیادی از کامپیوتر شما را اشغال می‎کند و باید زمان زیادی برای همگام‌سازی کامل آن با بلاک‌چین Dash صرف کنید. DASH Core به شما امکان استفاده از ارسال آنی و خصوصی را می‌دهد. در حال حاضر این کیف پول روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب و استفاده است.

دانلود کیف پول DASH Core


کیف پول موبایل Coinomi


کیف پول دش Coinomi

Coinomi از محبوب ترین و بزرگترین کیف پول‌های موبایلی و چندارزی است. در زمان نگارش این مطلب این کیف پول بیش از 70 کوین و 200 توکن را پشتیبانی میکند. این کیف پول به تازگی از ساختار متن باز به متن بسته تغییر وضعیت داد؛ به این دلیل که یک نسخه کلاهبرداری از کد آن کپی و ایجاد شد.

مانند سایر کیف پول‌های امن، Coinomi به کاربران امکان کنترل کلیدهای خصوصی توسط عبارت بازیابی را می‌دهد. تیم توسعه دهنده این کیف پول همواره در حال ابداعات جدید است و به خوبی توانسته توازنی بین رابط کاربری خوب و امنیت بالا ایجاد کند.

کیف پول Coinomi به شما امکان استفاده از ارسال خصوصی و ارسال آنی در شبکه دش را نمی‌دهد. این کیف پول در حال حاضر برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده است.

دانلود کیف پول Coinomi


کیف پول موبایل DASH Wallet


کیف پول دش DASH Wallet

DASH Wallet اولین و یکی از امن‌ترین کیف پول‌های متن باز برای نگهداری کوین‌های دش است. این کیف پول توسط مهندسی هش با هدف ذخیره، ارسال و دریافت امن کوین‌های دش ساخته شده است.

DASH Wallet به شما اجازه کنترل کلیدهای خصوصی و انجام تراکنش‌های آفلاین با استفاده از بلوتوث را می‌دهد. این کیف پول HD امکان استفاده از ارسال آنی شبکه دش را به کاربران خود می‌دهد، اما قابلیت استفاده از ارسال خصوصی در آن وجود ندارد. در حال حاضر این کیف پول برای گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است که میتوانید آن را از لینک زیر در گوگل پلی دانلود نمایید:

دانلود DASH Wallet (نسخه اندروید)

از سوی دیگر DASH Wallet تنها کیف پول موبایلی و رسمی ارز دیجیتال دش برای سیستم عامل iOS است که پس از طی فرآیندهای سختگیرانه برای اولین بار در اپل استور در دسترس عموم قرار گرفت.

این کیف پول بصورت مستقیم به شبکه دش متصل می‌شود؛ به این معنی که سروری وجود ندارد که بشود آن را هک کرد و شما همیشه می‌توانید کوین‌های خود را بازیابی کنید حتی در صورت گم شدن یا خراب شدن موبایلتان !

سازگاری DASH Wallet با پلتفرم Shapeshift از امکانات قابل توجه آن است. شما به وسیله این پلتفرم به راحتی میتوانید کوین‌های دش خود را به بیت‌کوین تبدیل کنید تا در صورت نیاز کوین‌های خود را برای فروشگاهی که فقط بیت‌کوین قبول می‌کند، ارسال کنید.

کیف پول موبایلی DASH Wallet به شما امکان استفاده از ارسال آنی در شبکه دش را می‌دهد، اما قابلیت استفاده از ارسال خصوصی در این کیف پول وجود ندارد. در حال حاضر نسخه iOS این کیف پول برای کاربران موجود است که میتوانید آن را از لینک زیر دریافت نمایید:

دانلود DASH Wallet (نسخه iOS)


کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)


کیف پول دش لجر نانو اس

Ledger Nano S یکی از بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری در بازار ارزهای دیجیتال است. قیمت این کیف پول 65 دلار است و گزینه‌ای جذاب برای افرادی است که امنیت کیف پول در اولویت اول آنهاست.

در Ledger Nano S کوین‌های دش شما بصورت آفلاین ذخیره می‌شوند. هر زمان که بخواهید دش‌های خود را خرج کنید، لجر تراکنش را با استفاده از کلیدهای خصوصی ذخیره شده در دستگاه امضا می‌کند. ویدئوهای آموزشی زیادی برای نحوه استفاده از این کیف پول در شبکه‌های ویدئویی مختلف وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین امکانات کیف پول لجر نانو اس مجهز بودن آن به یک نمایشگر کوچک OLED است که به شما امکان کنترل تراکنش هایتان را می‌دهد. از لحاظ امنیت به قدری این کیف پول امن است که حتی می‌توانید روی یک کامپیوتر هک شده از آن استفاده کنید.

بنابراین اگر مقدار زیادی دش دارید، امن ترین کیف پول برای نگهداری آن‌ها لجر نانو اس میباشد. در حال حاضر امکان استفاده از ارسال خصوصی و آنی با لجر نانو اس وجود ندارد، اما گفته شده در آینده‌ای نزدیک این ویژگی هم به آن افزوده خواهد شد.


کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)


کیف پول دش Trezor

پس از ظهور بیت کوین و رشد چشمگیر قیمت آن، بسیاری از افراد نگران امنیت دارایی های دیجیتالی خود بودند. اینجا بود که Trezor به عنوان اولین کیف پول سخت افزاری جهان توسط شرکتی واقع در جمهوری چک به نام SatoshiLabs ساخته شد.

در حال حاضر ترزور به غیر از دش (Dash) بیش از 500 ارز دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، لایت کوین، دوج کوین و زی کش را پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول مانند لجر نانو اس دارای صفحه نمایشگری کوچک است که بصورت رندوم پین کدی 9 رقمی و عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای ایجاد می‌کند تا پول‌های شما در یک فضای آفلاین کاملاً امن نگهداری شوند.

مانند لجر نانو اس ویدئوهای آموزشی زیادی برای نحوه استفاده از Trezor در فضای اینترنت موجود است. ترزور کیف پولی سبک با قابلیت اتصال به کامپیوتر است که در حال حاضر در سه رنگ سفید، خاکستری و مشکی در بازار موجود میباشد. قیمت این کیف پول سخت افزاری 99 دلار است و به کاربر امکان استفاده از ارسال خصوصی و آنی را نمی‌دهد، اما گفته شده به زودی این امکانات هم به آن اضافه خواهد شد.


کیف پول سخت افزاری کیپ‌کی (KeepKey)


کیف پول دش KeepKey

KeepKey یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار برای نگهداری دش است. این کیف پول در مقایسه با لجر نانو اس و ترزور چیز بیشتری ارائه نمی‌کند و سایز آن تقریباً دو برابر آنها است.

KeepKey مانند لجر و ترزور دارای صفحه نمایشگر، عبارت بازیابی و پین‌ کد است و نحوه استفاده از آن مانند سایر کیف پولها می‌باشد. در حال حاضر این کیف پول تنها 7 ارز دیجیتال از جمله DASH را پشتیبانی می‌کند.

قیمت این کیف پول 99 دلار است و در زمان نگارش این متن امکان استفاده از ارسال خصوصی و آنی در آن وجود نداشته است.


کیف پول کاغذی دش (Dash Paper Wallet)


کیف پول دش نسخه کاغذی

کیف پول کاغذی دش شامل کلیدهای عمومی و خصوصی شما می‌شود. به این معنی که اگر کسی به آنها دسترسی داشته باشد، در حقیقت به تمامی کوین های شما دسترسی خواهد داشت. این نوع از کیف پول ارزان ترین روش ذخیره سازی سرد یا آفلاین نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری است. کیف پول کاغذی امکان ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه Dash را به شما نمی‌دهد.

برای ساخت کیف پول دش نسخه کاغذی روی لینک زیر کلیک کنید:

ورود به وب سایت Dash Paper Wallet

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *