ارز هارمونی (Harmony) | همه چیز درباره توکن ONE

ارز هارمونی (Harmony) | همه چیز درباره توکن ONE

ارز دیجیتال هارمونی (Harmony) چیست؟ از توکن one در شبکه هارمونی چه می‌دانید؟ همان‌طور که می‌دانید بلاک چین‌های اتریوم یا بیت کوین معروف‌ترین بلاک چین‌ها در دنیا به شمار می‌روند. اما این شبکه‌ها همچنان با مشکلاتی مانند محدودیت در تراکنش‌، مقیاس پذیری و… همراه است. در نتیجه پلتفرم هارمونی (Harmony) با هدف از بین بردن این مشکلات به وجود آمد. در ادامه این مقاله از سیگنال با ما همراه باشید تا به طور کامل به بررسی ارز هارمونی بپردازیم.

ارز دیجیتال هارمونی (Harmony)

ارز دیجیتال هارمونی وان (Harmony one) یا به عبارتی پروتکل هارمونی توسط دکتر استفان تسه یکی از توسعه دهندگان گوگل به همراه تیم یازده نفره او، تاسیس و راه اندازی شد. پروژه ارز هارمونی در سال 2018 در قالب یک استارتاپ نوپا فعالیت خود را آغاز کرد و عرضه اولیه آن به صورت توکن وان (One) در سال 2019 و در صرافی بایننس صورت گرفت. چند ماه بعد از عرضه اولیه این ارز دیجیتال، شبکه اصلی هارمونی (Harmony) کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

شبکه هارمونی یک پلتفرم بلاک چین است که در جهت آسان‌تر کردن ایجاد و استفاده از برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) طراحی و راه اندازی شد. همان‌طور که می‌دانید شبکه اتریوم با مشکلات و چالش‌هایی مانند محدودیت در تعداد تراکنش‌ها رو به رو است. پروژه هارمونی با هدف رفع این مشکلات و با کمک یک بلاک چین بر اساس پروتکل شاردینگ Sharding شروع به کار کرد. این مکانیزم نیز بر اساس الگوریتم اجماع کار کرده و به حل مشکل می‌پردازد. به بیانی دیگر می ‌توان گفت پلتفرم یا شبکه ارز harmony یک زنجیره بلوکی مبتنی بر شاردینگ است. همچنین از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به مقیاس پذیری، امنیت و مصرف کم آن اشاره کرد.

ارز دیجیتال هارمونی چیست

نقش توکن One در شبکه ارز دیجیتال هارمونی

همانطور که گفتیم توکن وان، توکن بومی شبکه هارمونی است و برای برخی فعالیت‌ها در این شبکه باید این توکن را داشته باشید. برخی از کاربردهای توکن وان در شبکه هارمونی در ادامه آورده شده است:

  • این توکن برای استیکینگ در الگوریتم اجماع شبکه ارز دیجیتال هارمونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این معنا که طی این فرآیند، به هولدرهای این ارز دیجیتال پاداش داده می‌شود. به نحوی که هم امنیت سیستم فراهم و هم انگیزه لازم در هولدرها بیشتر می‌شود.
  • دارندگان توکن One در شبکه harmony، مدیر شبکه محسوب شده و می‌توانند در رای‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند.
  • در شبکه هارمونی، پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و شبکه، با توکن One امکان پذیر است.

ویژگی‌های ارز Harmony One و هدف از راه اندازی آن

به طور کلی توسعه دهندگان ارز دیجیتال هارمونی سه هدف اصلی داشتند:

  • رسیدن به بهترین سطح از نظر مقیاس پذیری و تمرکز زدایی
  • استفاده از فناوری شاردینگ به منظور بهبود امنیت و اعتبار تراکنش‌ها در سطح شبکه بلاک چین
  • افزایش تعداد تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین ارز هارمونی
  • ارتقا و افزایش سرعت انتقال به وسیله پروتکل FBFT

ارز دیجیتال هارمونی ویژگی‌هایی نیز دارد که همین ویژگی‌ها سبب تمایز این ارز با سایر رمز ارزها است. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

  • معماری و زیر ساخت شبکه بلاک چین مقیاس پذیر
  • استفاده از پروتکل اجماع اثبات سهام
  • بهره مندی از پروتکل از شاردینگ

نحوه کار ارز هارمونی

اگر بخواهیم بگوییم که شبکه هارمونی چگونه کار می‌کند می‌توان به صورت زیر این مسئله را بیان کرد:

شبکه ارز دیجیتال هارمونی (harmony) از چهار بخش هزار گره‌ای تشکیل شده و پشتیبانی می‌کند. قطعاتی کوچک در این شبکه تحت عنوان شاردز (Shards)وجود دارد و به تقسیم قطعات بزرگتر به این قطعات کوچکتر شاردینگ می‌گویند.

معروف‌ترین ارزی که از پروتکل شاردینگ بهره می‌برد، ارز زیلیکا است. نحوه کار نیز به این صورت است که هر قطعه‌ای که طی فرایند شاردینگ در این شبکه ایجاد می‌شود، می‌تواند بخشی از کل معاملات انجام شده در شبکه را پردازش کند. پس هرچه تعداد این قطعات بیشتر شود، توانایی این شبکه برای بررسی تراکنش‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

نحوه کار شبکه ارز دیجیتال هارمونی

توسعه دهندگان شبکه هارمونی، نحو کار ارز زیلیکا را به طور کامل قبول ندارند. آن‌ها معتقدند استفاده از چنین روشی نمی‌گذارد دستگاه‌هایی با منابع محدود، برای مشارکت در شبکه به آن دسترسی داشته باشند. این وضعیت سبب افزایش خطر حمله سینگل شارد (Single-Shard) خواهد شد.
تیم توسعه دهنده Harmony، برای رفع این مشکل، استفاده از فناوری شاردینگ عمیق یا Deep-Sharding را اجرا کردند. برخی از ویژگی‌های این فناوری را می‌توان اینگونه بیان کرد:

  • در این روش در هر دو سطح معامله و اجماع از شاردینگ استفاده می‌شود.
  • گره‌ها می‌توانند گره‌های دیگری را که می‌توانند در معامله نقش داشته باشند را شناسایی کرده و با آن‌ها معاملات را انجام دهند.
  • بهره مندی از پروتکل شاردینگ عمیق، با بهبود ظرفیت پردازش موازی، سبب می‌شود عملکرد شبکه هارمونی نیز بهبود یابد.
  • در این روش چون دیگر نیازی به ذخیره کل وضعیت بلاک چین توسط گره‌ها نیست، دستگاه‌های با ظرفیت کمتر نیز می‌توانند به شبکه اضافه شوند.

قیمت ارز one

قیمت ارز هارمونی در زمان نوشتن این مقاله و بر اساس گزارشات وب سایت coinmarketcap، 0,154751 دلار می‌باشد. همچنین در طی 24 ساعت گذشته، حجم معاملات این ارز، 222,113,914 دلار بوده است. در 24 ساعت گذشته نیز، قیمت ارز دیجیتال هارمونی ، 20,07 درصد رشد یافته است.

قیمت ارز one

چگونگی خرید ارز دیجیتال هارمونی

خرید ارز دیجیتال هارمونی برای افرادی که قصد دارند سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر ارز harmony را خریداری کنید.

  1. در اولین مرحله باید یک صرافی که از رمزارز Harmony پشتیبانی می‌کند را انتخاب کنید. درادامه بهترین صرافی‌های ارز هارمونی را برای شما معرفی خواهیم کرد. اما توصیه می شود اگر تجربه کار با صرافی‌های خارجی را ندارید و با محدودیت‌های آن‌ها آشنا نیستید، از صرافیهای آنلاین ایرانی استفاده کنید.
  2. در قدم بعدی باید حساب صرافی خود را شارژ کنید.
  3. در آخرین قدم نیز باید حساب خود را به یکی از کیف پول‌هایی که از ارزهارمونی Harmony پشتیبانی می‌کند، متصل کرده و ارزهایی که خریداری کرده‌اید را به کیف پول خود انتقال دهید.

بهترین کیف پول‌های ارز Harmony

اگر می‌خواهید روی ارز دیجیتال هارمونی سرمایه گذاری کنید، باید در انتخاب کیف پول خود دقت یشتری داشته باشید. در ادامه بهترین کیف پول‌های هارمونی را به شما معرفی کرده‌ایم تا توکن‌های One خود را با امنیت بالا نگهداری کنید.

Trust wallet

تراست ولت بهترین و محبوب‌ترین کیف پول نرم افزاری رمزارز هارمونی است که می‌توانید با خیال راحت توکن‌های ارز One خود را در آن نگهداری کنید.

Metamask

کیف پول متامسک نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین ولت‌های نرم افزاری است که از ارز دیجیتال هارمونی نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های مهم این کیف پول، تعامل با برنامه‌های DeFi و قراردادهای هوشمند است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

متامسک یکی از بهترین کیف پول‌های ارز Harmony

Binance Chain

همان‌طور که می‌دانید کیف پول بایننس چین، کیف پول رسمی صرافی بایننس است. از مزایای این کیف پول می‌توان به امنیت بالا و تعامل با هزاران پروژه و قرارداد هوشمند در بلاک چین‌های مختلف اشاره کرد. در نتیجه این کیف پول نیز یکی از گزینه‌های عالی برای انتخاب کیف پول ارز هارمونی است.

Atomic wallet

اتمیک ولت نیز در میان کیف پول‌های محبوب ارز دیجیتال قرار دارد. این کیف پول نیز به دلیل امنیت بالا، تمرکز زدایی و ناشناخته بودن، می‌تواند یک انتخاب خوب باشد.

Ledger

کیف پول لجر یکی از امن ترین کیف پول‌های سخت افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود و به دلیل امنیت بالای آن برای سیو کردن اموال رمزنگاری شده و پرداخت‌‌های ایمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Trezor

این کیف پول نیز مانند لجر یک کیف پول سخت افزاری است که مدل تی آن، به دلیل پشتیبانی از کوین‌های بیشتر، امن‌ترین کیف پول برای ارز One می‌باشد.

بهترین کیف پول‌های ارز هارمونی

بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز هارمونی

اگر قصد دارید برای خرید ارز دیجیتال هارمونی وان اقدام کنید، در حال حاضر بهترین صرافی‌ها برای معامله این ارز بر اساس گزارش CoinMarketCap به شرح زیر است:

  • صرافی بایننس Binance
  • صرافی دیجی فاینکس DigiFinex
  • صرافی بای بیت ByBit
  • صرافی ماندالا Mandala
  • صرافی کوکوین Cocoin

آینده پیش رو ارز دیجیتال Harmony One

همان‌طور که گفتیم Harmony One در سال 2019 عرضه اولیه خود را آغاز کرد و با قیمت 0,083 دلار به معامله رسید و در پایان سال نیز با قیمت 0,0046 دلار معامله شد. ارز دیجیتال هارمونی یکی از کم ارزش‌ترین آلت کوین‌ها به شمار رفته و انتظار می‌رود با پشت سر گذاشتن برخی چالش‌ها و رسیدن به اهداف پیش رو، به یکی از پرطرفدارترین بلاک چین‌ها تبدیل شود.

برخی پیش بینی‌ها نیز درباره این ارز بیان شده است. به عنوان مثال GovCapital می‌گوید قیمت ارز دیجیتال One تا فوریه سال 2025 به یک دلار خواهد رسید. DigitalCoin نیز معتقد است از سال 2021 روند صعودی را در پیش گرفته و در سال 2025 به 0,6059 دلار خواهد رسید. به طور کلی آینده این ارز دیجیتال روشن است و کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند، ارز هارمونی (Harmony One) می‌تواند یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها باشد.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال Harmony one

علاوه بر آن ارز هارمونی دو چالش را در پیش دارد. در صورتی که بتواند به خوبی آن‌ها را حل کند، به یک شبکه بلاک چین محبوب تبدیل خواهد شد. اولین چالش این است که باید تیم متخصص خود را گسترش دهد و دومین چالش همکاری با رمز ارزهای دیگر است. این کار باعث می‌شود هم سرمایه شبکه هارمونی زیاد شود و هم اعتبار آن نزد کاربران بیشتر از قبل گردد.

لازم به ذکر است که ارز دیجیتال One دارای حداکثر عرضه 12,600,000,000 توکن است که تا فوریه سال 2021 عرضه در گردش بازار حدود 9,486,327,268 توکن بوده است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم ارز هارمونی چیست و چه آینده‌ای در انتظار آن است. هدف از طراحی رمزارز harmony افزایش مقیاس پذیری و تایید تراکنش‌هاست و ارز One نیز توکن بومی این شبکه بلاک چین محسوب می‌شود که برای کارهای مختلفی که در این مطلب نیز ذکر کردیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه تیم توسعه دهنده و متخصص ارز دیجیتال هارمونی بتوانند سایر اهداف خود را محقق سازند، می‌توان به آینده این ارز خوش بین بود. امیدواریم این مقاله به شما برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال جهت سرمایه گذاری کمک کرده باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار و مقالات ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *