آینده و قیمت ارز تتا(Theta)

آینده و قیمت ارز تتا(Theta)

ارز دیجیتال تتا با نماد THETA در سراسر دنیا شناخته می‌شود. در ارز تتا، همه چیز توسط کاربران تعیین می‌شود. یعنی کاربران می‌توانند کارمزد ارز تتا را مشخص کنند. همچنین، کاربران می‌توانند در میزان کیفیت ویدئوهای به اشتراک‌گذاری‌شده سهیم باشند.

با توجه به کم سن و سال بودن ارز تتا نسبت به سایر ارزهای بیت کوین، شرکت‌های زیادی تمایل دارند تا THETA را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. سامسونگ، یکی از سرمایه گذاران فعلی ارز تتا است.

سایر شرکت‌های بزرگ هم برای کاهش هزینه‌های بازی‌های ویدئویی و انتشار ویدئو به سمت ارز دیجیتال تتا جذب خواهند شد. همراه ما باشید تا تمام آنچه را که باید از ارز تتا بدانید، ارائه بدهیم.

ارز دیجیتال تتا چیست؟

ارز دیجیتال تتا با نام لاتین THETA در میان ارزهای دیجیتال بیت کوین می‌درخشد. ارز تتا جزو ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است. ساز و کار ارز تتا با سایر ارزهای دیجیتال متفاوت می‌باشد.

برای مثال، هر چقدر که کیفیت ویدئوها بیشتر باشد، مقدار بیشتری از ارز تتا نصیب شما خواهد شد. البته راه‌های دیگری هم برای استخراج ارز تتا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ارز دیجیتال تتا جزو ارزهای دیجیتالی است که متن‌باز می‌باشد. یعنی افراد به سادگی می‌توانند این ارز دیجیتال را با پتانسیل‌های دیگری گسترش بدهند.

هدف اصلی ارز THETA، انتشار ویدئو است و دو توکن THETA و TFUEL، تنها توکن‌هایی هستند که در ارز دیجیتال تتا تاثیر دارند.

در حال حاضر، استریم بازی‌های ویدئویی Twitch، یکی از سرویس‌هایی است که با تتا همکاری دارد. SamsungVR جزو سایر سرویس‌های همکار با ارز THETA است.

شبکه تتا چیست؟

شبکه تتا یک پلتفرم است. این پلتفرم با هدف ارائه محتوا تشکیل شده و سعی دارد که گام مهمی در صنعت پخش ویدئو بردارد. زیرساخت شبکه تتا از نوع غیرمتمرکز می‌باشد. مهم‌ترین مزیتی که پلتفرم تتا نسبت به پلتفرم‌های متمرکز دارد، هزینه‌ی کمتر آن است.

روند فعالیت و کسب درآمد در تتا به این صورت است که افراد به ازای به اشتراک گذاری ویدئو با کاربران این شبکه، کارمزد دریافت خواهند کرد. توضیح دقیق‌تر کارکرد شبکه تتا چندان آسان نیست. چون این فرآیند به طور پیچیده انجام می‌شود.

آینده‌ی شبکه‌ی تتا را می‌توان حدس زد. کاهش هزینه‌های عملیاتی سرویس‌های ویدیو استریمینگ مانند یوتیوب در آینده با وجود شبکه میسر است.

ناگفته نماند که شبکه تتا باعث توقف فعالیت یوتیوب نخواهد شد. زیرا شبکه‌ی تتا تنها باعث کاهش هزینه‌های یوتیوب می‌شود و قصد جایگزین شدن را ندارد. هم اکنون، شبکه تتا به کاهش بار شبکه‌های توزیع محتوا در بستر ارز دیجیتال تتا کمک بسیار زیادی می‌کند.

دریافت کارمزد، یکی از ویژگی‌های بارز شبکه تتا است که آن را با بیت تورنت متفاوت کرده است.

تاریخچه ارز تتا

سابقه فعالیت ارز تتا به سال 2018 باز می‌گردد. جیئی لانگ و میچ لیو، 2 تن از افرادی هستند که ارز دیجیتال تتا را راه اندازی کردند. در واقع، ارز THETA دارای 2 بنیانگذار است.

میچ لیو در جایگاه نخستین بنیانگذار ارز تتا قرار دارد. در مقابل، جیئی لانگ در رده دومین بنیانگذار THETA قرار می‌گیرد. پیش از اینکه میچ لیو در جایگاه بنیانگذار ارز تتا قرار بگیرد، سابقه فعالیت در صنعت بازی و ویدئو را داشته است.

این موضوع را می‌توان عامل مهمی در نحوه کارکرد ارز تتا دانست. جیئی لانگ هم دارای تجربه‌ای مشابه با میچ لیو است. او با تجربه‌ی ارزشمندی که از اتوماسیون طراحی و بازی داشت، توانست کریپتو کارنسی جدیدی را طراحی کند.

تاریخچه ارز تتا

Theta چگونه کار می‌کند؟

شبکه توری جزو شبکه‌هایی است که مقدار زیادی از ترافیک را مدیریت خواهد کرد. در این شبکه از چند دستگاه برای انتقال همزمان داده استفاده می‌شود. در صورتی که هم که فعالیت یکی از دستگاه‌ها کاهش پیدا کند و یا حتی متوقف شود، هیچ تاثیری در انتقال اطلاعات و داده‌ها رخ نخواهد داد.

در ضمن، زمانی که یک دستگاه جدید به این شبکه افزوده شود، شاهد هیچ گونه تاثیر منفی نیستید. همین شبکه توری با مزیت‌هایی که برای تمامی کاربران به همراه دارد، در پیاده سازی ارز تتا استفاده می‌شود.

این شبکه از نودهایی تشکیل شده است که ناشناس هستند. نودها همان سخت افزارهای متعددی هستند که هر کدام، متفاوت می‌باشند. این نودها با یکدیگر ارتباط دارند و در کنار هم می‌توانند پهنای باند ویدئوها را افزایش بدهند.

برای مثال، اگر شما یکی از این نودها باشید، پاداش‌ها را به صورت توکن THETA دریافت می‌کنید. در صورتی که تعداد این نودها افزایش پیدا کند، تیم ارز تتا بیان کرده است که که 80 درصد از هزینه‌های استریم ویدئو کاهش خواهد یافت.

این تنها یک نمونه از روش‌های کارکرد تتا است. چون که روش‌های دیگری هم برای مکانیسم کارکرد تتا استفاده می‌شود. برای مثال، ارز تتا دارای دو لایه از نودها است.

در لایه‌ی نخست، حداکثر 20 نود وجود دارد. در لایه بعدی، تعدادی از نودها در نقش نگهبان هستند. وظایف نودهای نگهبان این است که براساس راه‌های امنیتی از پیش تعیین شده می‌توانند امنیت ارز تتا را فراهم کنند.

کاربردها و ویژگی‌های تتا

کریپتو کارنسی‌های متفاوتی در سال‌های اخیر، پا به عرصه ظهور گذاشته اند. ویژگی‌ها و کاربردهایی که این ارزهای دیجیتال دارند، باعث تفاوت در میزان کارایی و عملکرد آن‌ها شده است. ارز THETA هم از این قاعده مستثنی نیست.


1- شبکه تتا برای فیلم‌های با کیفیت پایین، کارمزد نمی‌دهد.


شبکه‌ی تتا می‌تواند کاربرانی را شناسایی کند که به ویدئوهای با کیفیت پایین دسترسی دارند. تیم این شبکه اعلام کرده است که کاربرانی که به ویدئوهای کم‌کیفیتی دسترسی دارند، کارمزدی نمی‌پردازد.

نحوه تشخیص شبکه تتا به این صورت است که از فرآیند Peer-to-peer استفاده می‌کند. به طوری که هر چقدر که کیفیت ویدئوهای به اشتراک گذاری شده توسط افراد، بسیار بالا باشد؛ پول بیشتری برای آن‌ها وایز می‌شود.


2- تتا یک سرویس پخش روان فیلم ارائه می‌کند


به طور معمول، برای پخش محتوا به زیرساخت گران قیمتی نیاز دارید. در اغلب موارد هم، این زیرساخت‌ها هزینه‌ی زیادی دارند. این درحالی است که تتا دارای الگوهایی است که می‌تواند هزینه‌های این زیرساخت را کاهش بدهد.


3- تتا می‌تواند سیستم پاداش‌دهی توزیع‌شده را بهبود بدهد.


پاداش‌های بالا و منصفانه جزو رویکردهای مهم ارز تتا است. این فرآیند به صورتی است که بازدیدکنندگان ویدئوها، خودشان اقدام به توزیع پاداش‌های منصفانه می‌کنند.

در ضمن، توزیع پاداش منصفانه از سوی کاربران، هزینه‌های کمتری را هم برای آن‌ها در پی دارد. به همین خاطر است که طیف زیادی از کاربران می‌توانند از تتا استفاده کنند و به بهبود سیستم پاداش‌دهی توزیع‌شده کمک کنند.

استخراج و کسب درآمد از ارز تتا

نحوه کسب درآمد از ارز تتا آسان است. به طور کلی، ارز تتا از اینترنت کاربران استفاده می‌کند. زمانی که ارز تتا از اینترنت کاربران استفاده کرد، کیفیت پخش ویدئوی آن برای همه‌ی کاربران افزایش پیدا می‌کند.

رابطه‌ی میزان سرعت اینترنت و میزان درآمد استخراج‌شده از ارز تتا به صورت مستقیم است. یعنی هر چقدر که سرعت اینترنت شما بیشتر باشد، میزان درآمد استخراج‌شده ارز تتا هم بیشتر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که تنها اینترنت و سرعت آن، برای کسب درآمد از ارز تتا اهمیت دارد. بنابراین، مواردی مانند cpuی کامپیوتر و لپتاپ در میزان کسب درآمد از تتا، مهم نیستند.

قیمت تتا

قیمت تتا برحسب عرضه، تقاضا و صرافی قابل تغییر است. برای مثال، اگر تقاضا برای خرید ارز تتا بسیار زیاد باشد؛ قیمت تتا صعودی خواهد بود. در صورتی که افراد زیادی، ارز تتا را داشته باشند و تقاضای زیادی برای خرید آن وجود نداشته باشد، قیمت تتا صعود نمی‌کند. بدیهی است که در شرایط عکس، میزان قیمت تتا هم روند کاهشی دارد.

آینده ارز تتا چیست؟

برای اینکه آینده ارز تتا را پیش‌بینی کنیم، باید به روند توسعه ارز دیجیتال تتا فیول TFUEL اشاره کنیم. ارز دیجیتال تتا فیول، یک توکن بومی در شبکه تتا است. توکن تتا THETA، توکن بومی دیگری در این شبکه است که کاربرد متفاوتی دارد و اینجا مورد بحث نیست.

قیمت توکن تتا فیول TFUEL در تاریخ 17 مِی 2021، 0.328050 دلار آمریکا و حجم معاملات آن هم 64،675،498 دلار آمریکا بود. این روند با نرخ صعود همراه نبود. گرچه که پیش بینی می‌شود، آینده ارز تتا می‌تواند بسیار بهتر از الان باشد.

از جنبه‌ی دیگری هم می‌توان به آینده ارز دیجیتال نگاه کرد. چون ارز تتا جزو استیبل کوین‌ها نیست، قیمت آن می‌تواند مدام تغییر کند. منظور از تغییر قیمت ارز تتا، افت و خیز قیمت آن است. با توجه به این موضوع می‌توان دریافت کرد که آینده تتا نمی‎تواند چندان روند صعودی پیوسته و یا افت پیوسته داشته باشد.

اگر روی دیگر سکه را ببینیم و از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم، باز هم امیدی برای افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری در ارز تتا را مشاهده خواهیم کرد.

عرضه اولیه تتا در سال 2018، تمام شد. در آن زمان، قیمت هر واحد توکن تتا برابر 0.1117 دلار بود. پس از 4 ژانویه سال 2018، بیشتر از 750 میلیون توکن تتا وارد بازار شد.

بعد از آن، قیمت توکن تتا از 0.22 دلار به دو برابر آن افزایش پیدا کرد. درست زمانی که تتا به بستر اتریوم پیوست، سرعت رشد قیمت آن دو برابر شد. این روند ادامه پیدا کرد تا زمانی که تتا به یکی از رمزارزهای معتبر در سراسر جهان تبدیل شد.

در پایان به این موارد هم توجه داشته باشید. در حال حاضر، تعداد سرمایه گذاران ارز تتا در ایران بسیار کم است. به همین خاطر است که سود حاصل از خرید و یا فروش ارز تتا می‌تواند برای این کاربران بسیار زیاد باشد. در آینده که تعداد سهامداران ایرانی ارز تتا افزایش پیدا کنند، سود حاصل از آن کمتر است.

مقایسه ارز تتا با سایر ارزهای دیجیتال

سود حاصل از سرمایه گذاری در ارز تتا می‌تواند در کشور ما بسیار خوب باشد. چرا که تعداد سرمایه گذاران فعلی بسیار کم است. در ضمن، ارز تتا برای کاربران ایرانی، تحریم نیست.

به همین خاطر، به سادگی می‌توانید فعالیت سرمایه گذاری خود را در ارز تتا گسترش بدهید. تنها نکته‌ای که باید برای سرمایه گذاری ارز تتا به آن توجه داشته باشید، اینترنت باکیفیت است که باعث کسب درآمد بیشتر از این رمزارز خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *