مزایای صندوق سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران چیست؟
بعد از آشنایی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری، سوالی که به وجود میاد اینه که: «سرمایه‌گذاری توی این صندوق‌ها چه فایده‌ای داره؟» توی قسمت دوم سیگنال به این سوال جواب دادیم! نه تنها فایده داره، بلکه فایده‌ها داره! مزایای سرمایه گذاری در صندوق
قسمت پانزدهم : راهنمای گام به گام انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری
بعد از اینکه با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدیم و بعد از اینکه مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر نهادهای مالی رو فهمیدیم، شاید متقاعد شده باشیم که پولمون رو به یک صندوق سرمایه بسپاریم. اما سوالی که پیش میاد اینه که: بهترین صندوق سرمایه‌گذاری کدومه؟خب باید بگیم که جوابش توی همین قسمته!
قسمت چهاردهم :چگونه و از کجا اطلاعات صندوق های سرمایه گذاری را پیدا کنیم؟
بعد از اینکه با صندوق سرمایه گذاری و انواعش آشنا شدیم و کلی اطلاعات جور واجور درموردش کسب کردیم حالا وقتش رسیده که بیایم و بیبنم که از کجا میتونیم اطلاعات مورد نظرمون رو راجع به صندوق ها بدست بیاریم ، پس با ما همراه باشید تا بهتون بگیم:
قسمت سیزدهم : انواع روش‌های سود دهی صندوق‌ های سرمایه گذاری
یه سرمایه‌گذار وقتی از سرمایه‌گذاریش راضیه که سودآوری اونو ببینه و طعمش رو بچشه. درست مثل کارگری که تا عرقش خشک نشده باید دستمزدش رو بگیره. برای همینم هست که بعضی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخت سود دوره‌ای دارن. این پرداخت سود چطوریه و کدوم صندوق‌ها دارن؟ خب باید این قسمت رو گوش کنید.
قسمت دوازدهم : ارزش خالص دارایی (NAV) چیست و نحوه محاسبه آن چگونه است؟
برای اینکه بدونیم سرمایه‌گذاری‌مون توی یک صندوق سرمایه‌گذاری چطور پیش رفته و چقدر سود داشته، باید یک شاخصی وجود داشته باشه که بررسیش کنیم. این شاخص توی صندوق‌ها همون ارزش خالص دارایی یا NAV صندوقه که با چک کردن اون میتونیم ببینیم بازدهی اون صندوق چقدر بوده. برای توضیح بیشتر، این قسمت رو گوش کنید.
قسمت یازدهم : آشنایی با ارکان صندوق های سرمایه گذاری و شرح وظایف هرکدام
تا اینجا با چندتا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدیم و با اطلاعاتی که ازشون داریم، می‌تونیم بگیم یکی از بازارهای مالی مهم رو می‌شناسیم. حالا بد نیست بدونیم این صندوق‌ها توسط چه کسانی مدیریت میشن و آیا نظارتی روی کارشون هست یا نه؟ بهرحال داریم سرمایه‌هامونو در اختیارشون میذاریم.
قسمت دهم : صندوق قابل معامله در بورس یا ETF چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟
توی قسمتهای قبلی چندتا از صندوق های مهم و پر طرفدار رو معرفی کردیم و الان نوبتی هم که باشه نوبت صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس یا همون ETF هست و قطعا واستون سوال پیش اومده که ETF چیه؟ واسه اینکه هم جواب این سوال و بدیم و هم سوال های دیگه که احتمالا […]
قسمت نهم : صندوق سرمایه گذاری طلا چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟
بعضی‌ها طوری به بازار طلا اعتماد دارن که حاضر نیستن وارد هیچ بازار دیگه‌ای بشن. صندوق های سرمایه گذاری طلا برای این گروه از سرمایه‌گذارا مزایایی داره که بد نیست باهاش آشنا بشن، شاید اینطوری از دردسرهایی که خرید طلای فیزیکی داره، خلاص بشن!
کارمزد صندوق های سرمایه گذاری چقدر است؟
کارمزد و هزینه های صندوق های سرمایه گذاری از جمله مبالغی است که سرمایه‌گذاران در صندوق ها آن را پرداخت می‌کنند. همین موضوع است که آگاهی از این مبالغ را مهم می کند
قسمت هشتم: صندوق سرمایه‌گذاری مختلط چیست و عملکرد آن چگونه است؟
توی قسمت قبل، از چشمای یه عده تون معلوم بود که نه دلتون میخواد خیلی ریسک کنید و نه به سود کم راضی میشین! خب البته خیلی هم منطقیه و بشر از همون ابتدا هم خر رو می‌خواسته هم خرما رو! اینه که خیلی هم خوب و به جاست اگر هم بخوایم ریسک نکنیم و […]