گزارش روز بازار جهانی | 6 مهر 1400

گزارش روز بازار جهانی | 6 مهر 1400

کارگزاری دنیای نوین

نفت


پیش بینی میشود در شرایطی که تمرکز بر روی سوخت های پاک تر است ، احتمالاًاین مسئله باعث بی ثباتی قیمت در دهه آینده شود ، زیرا تقاضا برای منابع انرژی سنتی افزایش خواهد یافت.
سرمایه گذاری جهانی انرژی در سال 2020 هنگامی که همه گیری کووید -19 تقاضا را تحت تاثیر قرار داد ، بزرگترین سقوط خود را ثبت کرد ، در همین حال که فشار برای انتقال انرژی به انرژی پاک ، سرمایه گذاری بیشتری را به منابع تجدیدپذیر کشاند.

قیمت گاز در اروپا و آسیا در بالاترین حد خود قرار دارد ، در حالی که قیمت آن در ایالات متحده در قله های هفت ساله است. قیمت زغال سنگ در سطوح رکوردی قرار دارد و نفت برنت به 80 دلار درهر بشکه رسیده است که بالاترین میزان از سال 2018 است.
بنابراین برای جلوگیری از کمبود و نوسان قیمت ، باید در منابع سوخت فسیلی سرمایه گذاری شود.

طلا

قیمت طلا روز سه شنبه به دلیل تقویت دلار و افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا کاهش یافت، در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشانه های بیشتری از مقامات فدرال رزرو در مورد تغییر سیاست پولی بانک مرکزی هستند.

هر اونس طلای خالص 0.1 درصد کاهش یافت و به 1748.01 دلار در هر اونس رسید.
شاخص دلار نیز 0.1 درصد افزایش یافت و باعث گران شدن طلا برای دارندگان سایر ارزها شد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه کاهش خرید اوراق قرضه فدرال رزرو را به افزایش شغل مرتبط دانستند و گزارش اشتغال در سپتامبر در حال حاضر محرک بالقوه ای برای کاهش اوراق قرضه بانک مرکزی خواهد بود.

SPDR Gold Trust به عنوان بزرگترین صندوق قابل معامله طلا در جهان، اعلام کرد دارایی های آن 0.3 درصد کاهش یافت و به 990.32 در روز دوشنبه رسید.
در همین راستا بانک مرکزی لهستان نیز بیش از 230 تن طلا دارد و قصد دارد ذخایر خود را افزایش دهد.

در سایر فلزات، نقره 0.8 درصد کاهش یافت و به 22.47 دلار در هر اونس رسید.
و پلاتین 0.5 درصد کاهش یافت و به 976.07 دلار رسید ، در حالی که پالادیوم 0.6 درصد کاهش داشت و به 1.952.44 دلار رسیده است.

زغال سنگ

معاملات آتی زغال سنگ کک چین روز سه شنبه بیش از 4 درصد افزایش یافت که ناشی از نگرانی از محدودیت عرضه در میان استانداردهای تشدید آلایندگی پکن است، اگرچه به دلیل کاهش تولید کارخانه ها تقاضا برای مواد اولیه فولاد همچنان در حال کاهش بوده است.
هنوز واردات زغال سنگ کک از مغولستان کند است ، و این در حالیست که کمبود زغال سنگ حرارتی به طور غیر مستقیم بر عرضه مخلوط زغال سنگ کک تأثیر می گذارد.
قیمت زغال سنگ متالورژی در بورس کالای دالیان تا 4.4 درصد افزایش یافت و به 2972 یوان (459.62 دلار) در هر تن رسید. قرارداد آتی نیز 3.5 درصد افزایش یافت و به 3946 یوان در تن رسید.
معاملات آتی زغال سنگ حرارتی در بورس کالای ژنگژو با افزایش 5.3 درصدی به 1297 یوان در هر تن رسید.
و قیمت کک دالیان 4.5 درصد افزایش یافت و به 3348 یوان در تن رسید.
عرضه فشرده زغال سنگ که منجر به قطع برق خانوارها در بخش های صنعتی در چین شد ، باعث افزایش قیمت فولادشده است.
کمبود برق باعث توقف تولید در کارخانه های متعددی از جمله اپل و تسلا شده است.
میلگرد فولادی ساختمانی در بورس آتی شانگهای 1.4 درصد افزایش یافت و به 5579 یوان در هر تن رسید.
کویل های نورد گرم ، مورد استفاده در خودروها و لوازم خانگی نیز ، 1.1 درصد افزایش یافت و به 5618 یوان در تن رسید.
و فولاد ضد زنگ شانگهای 1.7 درصد کاهش یافت و به 20375 یوان در تن رسید.

سنگ آهن

معاملات آتی سنگ آهن چین روز دوشنبه افزایش یافت و بیش از 5 درصد بالاتر از سطح اصلی 700 یوان افزایش یافت ، و این در حالیست که میلگرد فولاد و کویل های نورد گرم در میان کنترل تولید به دلیل قطع برق افزایش یافته است.
معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان ، برای تحویل در ژانویه ، با 5.3 درصد افزایش به 715 یوان (110.57 دلار) در تن رسید. سنگ آهن سنگاپور نیز 1.7 درصد افزایش یافت و به 120.35 دلار در هر تن رسید.
قیمت میلگرد فولادی و کویل های نورد گرم در بورس آتی شانگهای نیز به دلیل محدودیت تولید افزایش یافته است زیرا مناطق اصلی تولید فولاد استفاده از برق را محدود کرده اند.
میلگرد مورد استفاده در ساخت و ساز با 1.0٪ افزایش به 5564 یوان در تن رسید.
کویل های نورد گرم ، مورد استفاده در بخش تولید ، 0.6 درصد افزایش یافت و به 5592 یوان در هر تن رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

لیتیوم

Ganfeng Lithium به عنوان بزرگترین شرکت لیتیوم جهان از نظر سرمایه بازار ، در حال ساخت مواد شیمیایی نیکل برای باتری های خودروهای برقی در اندونزی است.
Ganfeng در اوایل سال جاری با خرید سنگ نیکل از معدن کار Silkroad Nickel Ltd در اندونزی موافقت کرد و قرار است تا 30 میلیون دلار در این شرکت سنگاپوری سرمایه گذاری کند.
این اقدام باعث می شود Ganfeng ، که لیتیوم را به خودروسازان از جمله تسلا و ارز ایالات متحده عرضه می کند ، تولید فلز باتری دیگر را به مجموعه خود اضافه کند و به آخرین شرکت چینی تبدیل شود که ذوب نیکل را در اندونزی دنبال می کند.
لازم به ذکر است که اندونزی، بزرگترین معدنکار نیکل جهان است، که صادرات سنگ نیکل را از سال 2020 برای پردازش منابع بیشتر در داخل و ایجاد یک زنجیره تأمین کامل باتری EV ممنوع کرد.
علاوه بر این، اندونزی در حال بررسی وضع مالیات بر محصولات نیکل با 70 درصد نیکل است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *