گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 20 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 20 اردیبهشت ماه 1399)

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که شاهد افزایش تقاضا در نمادهای با ارزش بازاری بالا هستیم. همچنان وجود جریان نقدینگی در بازار بالاست به طوریکه این جریان نقدینگی اجازه اصلاح به بازار را نمی دهد. این جریان نقدینگی طوری است که نگاهی به ارزندگی و غیر ارزندگی ندارد و تنها به امید عقب ماندن از بازار و حفظ ارزش پول خود خرید می نماید. شاخص کل در پایان معاملات امروز از 1 میلیون هم گذشت و رشد 42 هزار واحدی را ثبت نمود. عرضه های حقوقی ها در معاملات امروز افزایش یافت. در معاملات امروز نماد پلی اکریل ایران (شپلی) بعد از دو ماه توقف کار خود را با رشد 57 درصدی آغاز نمود و نماد گشان (توسعه بین المللی پدیده شاندیز) در آغاز به کار، معاملاتش مورد قبول واقع نشد و فردا دوباره مورد قیمت گذاری قرار می گیرد.

در این روزها هیچ کس نمی تواند میزان رشد بازار را به طور دقیق بیان کند ولی می توان با مدیریت ریسک میزان سود و زیان خود را مدیریت کرد. داشتن استراتژی معاملاتی علاوه بر مدیریت ریسک می توان کمک شایانی در تصمیم گیری ما در این روزها نماید.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص
1,020,295319,3851.872.699
حجم معاملات (میلیارد سهم)ارزش معاملات (میلیارد تومان)ارزش بازار (میلیارد تومان)
6.59610,10138,302,81
P/EP/SP/B
20.614.6910.06

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت پایانی (ریال)قیمت آخرین معامله (ریال)
وخارزم38651391329513030
فولاد35538001070110707
وبانک18733191766118140
ونوین287256793479291

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهمحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت معامله بلوک (ریال)قیمت اخرین معامله (ریال)
دفرا 23410523010630869

بیشترین درصد افزایش و کاهش قیمت نمادها در روز

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 20 اردیبهشت ماه 1399)

خودکفا: بازگشایی پس از مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه.

خچرخش: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص خط تولدی گیربکس سمند.

دجابر: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

کحافظ: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

شبریز: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

سدور: بازگشایی با توجه به عدم حد نصاب رسیدن مجمع عمومی سالانه.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس و فرابورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 20 اردیبهشت ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد. به عنوان مثال فولاد 2799 واحد بر شاخص کل تاثیر مثبت گذاشته است یا وخارزم 86 واحد بر شاخص کل تاثیر منفی داشته است.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 20 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 20 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 20 اردیبهشت ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. رئیس جمهور رسیدگی فوری به موضوع افزایش قیمت خودرو را بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به این که تا کنون ۲ بار در جلسات ستاد اقتصادی دولت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته، تاکید کرد: افزایش قیمت خودرو خلاف مصوبه ستاد اقتصادی دولت بوده و قابل پذیرش نیست.
  2. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر لزوم تقویت چندجانبه گرایی تاکید کرد و گفت آمریکا با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و تهدید دیگر کشورها، حقوق بین الملل را به سخره گرفته است.
  3. رئیس جمهور خطاب به وزیر اقتصاد تاکید کرد: باید با همکاری کارگزاری های بورسی در بانک ها سیستمی برای راهنمایی مردم در زمینه نگهداری یا عرضه سهام با روشی مشخص و قابل دسترس و فهم ایجاد شود.
  4. غول نفتی آرامکوی سعودی قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود به مقصد همه مناطق جهان را برای بارگیری در ماه ژوئن افزایش داد.
  5. متوسط رشد گردشگری ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ همزمان با شیوع بحران جهانی کرونا بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری منفی ۱۵.۸ درصد بوده است.
  6. رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد که شهرداری تهران لیستی از شرکت هایش که توان عرضه در بازار بورس را دارد ارائه دهد که به نظر می‌رسد؛ شرکت شهروند از شانس بیشتری برای ورود به بازار سرمایه برخوردار باشد و تا پایان سال سهام فروشگاه شهروند در بورس عرضه می‌شود؛ اما باید مقدمات این مهم فراهم شود.
  7. سوئیس: هیچ مبادله‌ای با ایران از طریق کانال بشردوستانه آمریکا انجام نشده است
  8. در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که تا نیمه اول امسال کار واگذاری این ۲ باشگاه به بخش خصوصی مهیا خواهد شد شورای عالی نظارت بر اصل ۴۴ شرایط این واگذاری را اعلام کرد. طبق پیشنهاد شورای نظارت بر اصل ۴۴، ۱۰ درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای کشف قیمت در بورس و ۵۰ درصد به شرکت‌های سهامی عام با حداقل ۱۰ هزار سهامدار و ۴۰ درصد دیگر به تعاونی‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار می‌شود.
  9. رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از ورود شرکت سرمایه‌گذاری صندوق فولاد پس از شستا به بازار سرمایه خبر داد.
  10. قالیباف گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی متولی صدور کد سهام داری است. کد ۳۵ میلیون سهامدار تاکنون صادر شده است
  11. معــاون وزیــر راه و شهرســازی گفــت: عرضــه پروژه هــای مســکونی در بـازار سـرمایه، هـم بـه تولیـد مسـکن کمـک می کنـد و هـم سـوددهی مناسـبی را بـرای سـهامداران خواهـد داشـت.
  12. اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت طی نامه ای، واحدهای تولید کننده میلگرد و تیرآهن  را ملزم به این کرده است که تنها 25 درصد تولید خود را صادر کنند.
  13. معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از صدور موافقت اصولی سازمان بورس با تاسیس  نخستین صندوق سرمایه گذاری کالایی محصولات کشاورزی در بورس کالا خبر داد. این ابزار محصولات بازار سرمایه را متنوع تر خواهد کرد و می تواند منجر به جذب بخشی از نقدینگی که در راه ورود به بورس است شود.
  14. رئیس کل بانک مرکزی: تاکید بر استفاده از اوراق دولتی و عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس داریم. امسال شاهد تحولات در عرصه تولید ملی خواهیم بود.
  15. شرکت سرمایه گذاری صبا تامین از واگذاری  سهام شرکت کارگزاری باهنر به مبلغ 42 میلیارد تومان به شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا خبر داد.
  16. شرکت صنایع سرام آرا(کآرا) از لغو مجمع عمومی عادی سالانه خبر داد.
  17. هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری لقمان(ولقمان)  افزایس سرمایه 500 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی تصویب و حسابرس تایید نمود.
  18. شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران(وسنا)  از بهربرداری واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد خبر داد.
  19. شرکت باما(کاما) از فروش 3 میلیون سهم از شرکت ذوب و روی اصفهان خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران