انتظار افزایش مجدد قیمت های جهانی گندم

انتظار افزایش مجدد قیمت های جهانی گندم

دولت هند به عنوان سومین کشور عمده تولید کننده گندم در جهان بدلیل کنترل بازار داخلی تصمیم به اعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات گندم نموده است که موجبات کاهش عرضه گندم در جهان را فراهم میکند. در این کشور بدلیل افزایش نرخ های جهانی گندم صادرات افزایش یافته بود و منجر به کاهش ذخایر داخلی این کشور شد.

کشورهای ترکیه و مصر بعنوان مصرف کنندگان این حوزه عزم جدی برای افزایش واردات گندم از هند داشتند که با وضع قوانین جدید در هند با مشکل مواجه خواهند شد.

از طرفی طبق اعلام وزارت کشاورزی آمریکا تعادل بازار عرضه تقاضای مواد غذایی دنیا بدلیل جنگ روسیه و اوکراین بهم ریخته و علی الخصوص گندم و ذرت شاهد افت عرضه بوده اند که به افزایش قیمت های جهانی دامن میزند. در نمودار داده های روزانه زیر قیمت گندم را ملاحظه میکنید که پس از افت از مقاومت 1310 دلاری مجددا در حال بازگشت به این سطوح میباشد و روندی صعودی دارد.

نمودار
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید
نمودار2
نمودار3

با وجود خشکسالی و کاهش برداشت گندم در اقصی نقاط جهان روسیه نیز مانع پهلوگیری کشتی های صادرات غلات در اوکراین شده و به افزایش قیمت های غلات در منطقه و جهان منجر شده است. در این میان کشور روسیه از سایر کشورها در تولید گندم بهتر عمل کرده و انتظار افزایش قیمت گندم به نفع این کشور تمام می شود از طرفی با توجه به قرار گرفتن ایران در لیست کشورهای دوست روسیه انتظار میرود واردات غلات از جمله گندم، جو و ذرت از این کشور بدون مشکل صورت پذیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران