کمبود قلع و لیتیوم و افزایش عرضه شکر در آخرین اخبار کامودیتی ها

کمبود قلع و لیتیوم و افزایش عرضه شکر در آخرین اخبار کامودیتی ها

طلا

قیمت طلا با افزایش نگرانی‌ها از تورم افزایش یافت، اگرچه دلار قوی‌تر و انتظارات مبنی بر اینکه بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره را زودتر افزایش دهند، قیمت طلا را برای اولین کاهش هفتگی در سه ماه اخیر حفظ کرد.

هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1863.10 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1863.30 دلار رسید. دلار نیز این هفته موفق شد رشد خود را ثبت کند و طلا را برای صاحبان ارزهای دیگر گران‌تر کرد. لازم به ذکر است که افزایش نرخ تورم می تواند طلا را به بالای 1900 دلار در هر اونس سوق دهد.

در سایر فلزات، هر اونس نقره با تغییر اندکی 24.77 دلار، پلاتین با 1.4 درصد کاهش به 1033.81 دلار رسید و پالادیوم نیز با 3.1 درصد کاهش به 2067.03 دلار رسید.

شکر

معاملات آتی شکر خام در ICE در 19.9 سنت به ازای هر پوند معامله شد، که اندکی از بالاترین رقم 4 ساله 20.4 که در 17 نوامبر ثبت شد، کاهش یافت، زیرا نگرانی ها برای عرضه به دلیل چشم انداز تولید در هند کاهش یافته است. کارخانه‌های هندی از اول اکتبر تا 15 نوامبر 20.9 میلیون تن شکر تولید کردند که تقریباً 25 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته بود، زیرا برای بهره‌برداری از قیمت‌های بالای اخیر، عملیات خرد کردن زودتر از حد معمول شروع شد. علاوه بر این، وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی تولید شکر مکزیک را به 6.34 میلیون تن طی سال‌های 2021/2022 (از 6.06 در دوره قبل) به‌طور صعودی اصلاح کرد، زیرا بارندگی‌های بیشتر اثرات خشکسالی را کاهش داده. از سوی دیگر، انتظارات تولید و برداشت نیشکر 2022/2023 در برزیل به دلیل ترس از اینکه شرایط نامساعد جوی فعلی ممکن است در برداشت‌های آینده ادامه یابد، کاهش یافت.به گفته تحلیلگران ممکن است برزیل در سال آینده با کمبود نیشکر مواجه شود که احتمالاً صادرات را کاهش خواهد داد.

قیمت‌های کربنات لیتیوم از ابتدای سال 2021 بیش از 320 درصد افزایش یافته است.

لیتیوم

قیمت کربنات لیتیوم در چین به بیش از 197،000 یوان در هر تن رسیده است که بالاترین رکورد در تاریخ است، زیرا عرضه برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، محدود است. قیمت ها به طور مداوم افزایش می یابد زیرا خودروسازان و تولید کنندگان باتری نیاز شدیدی به این فلز دارند و همچنین با فشار جهانی برای حمل و نقل پاک، مواجه هستند. پیش بینی قیمت‌های لیتیوم کربنات و هیدروکسید از سال 2021 تا 2026 به منظور فروش بالاتر خودروهای الکتریکی و باتری‌های ذخیره انرژی، مورد استفاده در وسایل الکترونیکی قابل حمل و وسایل حرکتی الکتریکی، اصلاح شده است. علاوه بر این، تحقیقات بخش تحقیقات جهانی بانک آمریکا نشان می‌دهد که صنعت خودروهای الکتریکی جهانی با این تهدید قریب‌الوقوع مواجه است که عرضه باتری آن در اوایل سال 2025 تمام شود. و قیمت‌های کربنات لیتیوم از ابتدای سال 2021 بیش از 320 درصد افزایش یافته است.

قیمت‌های کربنات لیتیوم از ابتدای سال 2021 بیش از 320 درصد افزایش یافته است.

نفت

قیمت نفت در روز جمعه حدود 3 درصد کاهش یافت و به زیر 80 دلار در هر بشکه رسید زیرا افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در اروپا تهدیدی برای کاهش روند بهبود اقتصادی است در حالی که سرمایه‌گذاران نیز برای کاهش قیمت‌ها، انتشار احتمالی ذخایر نفت خام توسط اقتصادهای بزرگ را ارزیابی می‌کنند.

بهای معاملات آتی برنت در ماه ژانویه 2.35 دلار معادل 2.9 درصد کاهش یافت و به 78.89 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز در ماه دسامبر با 2.91 دلار معادل 3.6 درصد کاهش به 76.10 دلار رسید.

هر دو معیار برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافتند.

اتریش اولین کشور در اروپای غربی بود که دوباره در پاییز امسال قرنطینه کامل ویروس کرونا را برای مقابله با موج جدیدی از عفونت‌های کووید-19 در سراسر منطقه اعمال کرد. آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، هشدار داد که ممکن است مجبور شود به قرنطینه کامل برود.

لازم به ذکر است که برنت امسال تقریباً 60 درصد افزایش داشته است. برخی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان به دنبال درخواست از ایالات متحده برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک نفتی (SPR) بوده اند تا قیمت های نفت کاهش یابد.

گمانه زنی ها در مورد عرضه SPR آمریکا قیمت نفت را در هفته های اخیر حدود 4 دلار در هر بشکه کاهش داده است.

با اینحال هرگونه آزادسازی ذخایر نفت آمریکا تنها یک اصلاح کوتاه مدت قیمتی برای نفت ایجاد خواهد کرد. اوپک پلاس نیز به سیاست خود مبنی بر افزایش تدریجی تولید نفت حتی با افزایش قیمت ها پایبند بوده و گفته است که انتظار دارد عرضه در ماه های اول سال 2022 از تقاضا پیشی بگیرد.

قلع

معاملات آتی قلع در اواسط نوامبر حدود 38500 دلار در هر تن معامله ‌شد که یک رکورد جدید بوده است، زیرا تقاضای جهانی شدید بوده و عرضه این فلزکم بوده است. چین به عنوان بزرگترین تولید کننده نیز به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید 19، یک بندر زمینی با بزرگترین واردکننده یعنی میانمار را بست. در همین حال، موجودی‌ها در بورس بورس فلزات لندن و شانگهای نزدیک به پایین‌ترین سطح چند ساله خود رسیده اند.

قیمت‌های کربنات لیتیوم از ابتدای سال 2021 بیش از 320 درصد افزایش یافته است.

چوب

معاملات آتی الوار شیکاگو در اواسط نوامبر حدود 789 دلار به ازای هر هزار فوت تخته بود، شرایط عرضه به دلیل کمبود نیروی کار، و مشکلات در حمل و نقل، و فعالیت های ساخت و ساز قوی خارج از فصل محدود شده و همین امر باعث افزایش تقاضا شده است.

در ایالات متحده، کارخانه های چوب بری با کمبود نیروی کار مواجه هستند، زیرا کارگران تمایلی به کار در چنین شرایط خطرناکی با دستمزد پایین ندارند.

قیمت‌های کربنات لیتیوم از ابتدای سال 2021 بیش از 320 درصد افزایش یافته است.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *