چشم انداز مثبت یورو نسبت به دلار آمریکا

چشم انداز مثبت یورو نسبت به دلار آمریکا

از زمان شروع بحران کرونا در ابتدای سال 2020 بسیاری از کشورها با بحران های اقتصادی مواجه شدند و پس از فراز و نشیب های بسیار پس از کشف و تولید انبوه واکسن توانستند به ثبات نسبی در اقتصاد جهانی برسند. در میان کشورهای پیشرفته جهان آمریکا چین نیوزیلند و انگلستان توانستند سریع تر از دیگر کشورها اقتصاد خود را ریکاوری نمایند و آمارهای اقتصادی همچون تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری را به سطوح قبل از کرونا نزدیک نمایند.

در این بین اقتصاد یورو با وجود ریکاوری خوب اقتصادی خود را همچنان نیازمند بسته های حمایتی میداند و طبق اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا حداقل تا 6 ماه آینده برنامه ای برای تغییر سیاست های اقتصادی و کاهش نقدینگی ندارد. این بدین منظور خواهد بود که یورو به عنوان دومین ارز معتبر جهان مجددا اندکی مورد ضعف واقع خواهد شد. اما در دید بلند مدت یکساله قضیه به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد زیرا به نظر میرسد تغییر روند بزرگی در آینده رخ خواهد داد.

تحلیل تکنیکال شاخص یورو

در نمودار هفتگی زیر شاهد هستیم که قیمت در این نمودار از کانال نزولی 13 ساله خود خارج  شده است و اکنون در فاز اصلاح قیمتی قرار دارد. از آنجایی که این شاخص نسبت به ارز مرجع دلار سنجیده میشود با توجه به روند بلندمدتی نزولی دلار میتوان گفت همبستگی صعود یورو و نزول دلار در بلند مدت بوجود آمده است.

قیمت در حال حاضر در کوتاه مدت 3 ماهه میتواند تا سطوح حمایتی در 114.50 و حتی 112.00 ریزش داشته باشد و پس از آن با کاهش سیاست های تسهیل کمی در اروپا قیمت یورو صعودی گردد.

در صورت شروع رالی صعودی از سطوح حمایتی مذکور اهداف قیمت در بلند مدت سطوح مقاومتی 123.50 و 138.25 واحد خواهند بود.

برای مشاهده ی نمودار هفتگی با کیفیت بهتر کلیک کنید
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • عالی بود، ممنون از شما و خسته نباشید…
    باز هم از این مطالب بزارید ممنون