معرفی و بررسی پرتفوی صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان (30 اردیبهشت 99)

معرفی و بررسی پرتفوی صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان (30 اردیبهشت 99)

صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان از جمله صندوق های سهامی برتر در بازار سرمایه کشور است. این صندوق در یک ماه اخیر عملکرد فوق العاده ای داشت. در گزارش تحلیلی سیگنال در اردیبهشت ماه 99 و در مقایسه بازدهی صندوق های سهامی با شاخص کل، صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان با کسب بازدهی خیره کننده 87.4 درصدی در رتبه اول ایستاد.

صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان از با سابقه ترین صندوق های سهامی کشور است و بیش از 9 سال از تاریخ تاسیس آن می گذرد.

خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان طبق آخرین گزارش صندوق بیش از 290 میلیارد تومان است.

بازدهی دوره ای صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان

در حال حاضر 67 درصد از سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان را افراد حقیقی تشکیل می دهند. طبق آخرین اطلاعات از سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، تعداد سرمایه گذاران حقیقی در صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان 962  نفر است. هشت حقوقی نیز 33 درصد دیگر سرمایه گذاران را تشکیل می دهند.

دورهبازدهی
هفته گذشته-6.53 ٪
ماه گذشته55.383 ٪
سه ماه گذشته142.782 ٪
شش‌ماه گذشته301.993 ٪
سال گذشته482.759 ٪
از آغاز فعالیت6,434.423 ٪

تاریخ بروز رسانی: 1399/02/30

اهمیت بررسی پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری

بررسی پنج سهم برتر موجود در پرتفوی صندوق ها به چند دلیل حائز اهمیت است. اول آنکه بیشترین وزن را در پرتفوی صندوق تشکیل می‌دهد و بیشترین تاثیر در میزان بازدهی‌ها را دارد. دلیل دیگر آن است که صندوق‌ها با بهره گیری از ابزارهای مختلف و پیچیده سعی می‌کنند بهینه‌ترین سهام را از نظر رشد و بازدهی شناسایی کنند بنابراین پنج سهمی که بیشترین درصدها را به خود اختصاص داده است می‌تواند نشان دهنده نوع مدیریت و مهارت کارشناسان آن صندوق باشد.

اطلاعاتی که سیگنال مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است بر اساس آخرین صورت های مالی منتشره از سایت اختصاصی صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان استخراج شده است.

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان

مطابق ترکیب دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان مشاهده می شود که این صندوق مایل است تا 30 درصد از دارایی های تحت مدیریت خود را در پنج سهم برتر قرار دهد تا از پتانسیل سود بالای آنها استفاده کند.

ترکیب دارایی در صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان نشان می دهد، 87.1% از دارایی ها، در سهام پذیرفته شده در بورس و فرابورس سرمایه گذاری شده است. وجه نقد که معمولا شامل سپرده های بانکی می باشد 5.5% و سایر دارایی ها 7.4% از پرتفوی صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان را تشکیل می دهد.

قیمت صدور واحدهای صندوق سرمایه گذاری نقش جهان

قیمت صدور واحدهای صندوق سرمایه گذاری نقش جهان

قیمت هر واحد سرمایه گذاری در اردیبهشت سال گذشته حدودا یک میلیون و صد هزار تومان بود که  با رشد بیش از 480 درصدی تا آخر اردیبهشت امسال به بالای شش میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است.

پنج سهم با بیشترین وزن در پرتفوی صندوق نقش جهان

برترین سهام موجود در پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری می تواند مسیر حرکت سرمایه های هوشمند را برای سرمایه گذاران خرد مشخص کند. از این رو با بررسی پنج سهم برتر صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان در ادامه همراه ما باشید.

صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان
نوع صندوق : سهامی
دارایی خالص در آخرین گزارش صندوق : ۲,۹۹۴,۴۰۶,۷۳۲,۰۰۵ ریال
بازدهی نقطه به نقطه یکساله : 482.759 ٪
مدیر صندوق : شرکت سبدگردان سرآمد بازار
ردیفنام نمادنام شرکتدرصد از کل پرتفوی
1وخارزمسرمایه گذاری خوارزمی%14.02
2فاراکماشین سازی اراک%12.58
3وپاساربانک پاسارگاد%8.82
4تاپیکوسرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين%6.18
5آسیابیمه آسیا%6.10

نکته جالب توجه در این صندوق وزن بالای صنعت سرمایه گذاری در پرتفوی آن می باشد.

صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان که قبلا تعداد 15.700.000 عدد سهم از شرکت سرمایه گذاری خوارزمی را در اختیار داشت، به تازگی نیز 2.900.000 عدد سهم دیگر به تعداد سهام خود اضافه کرد.

سهم مورد توجه دیگر صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان، شرکت ماشین سازی اراک بوده است. صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان که تا پیش از این تعداد 2.000.000 سهم از این شرکت را در پرتفوی خود جای داده بود، اخیرا با جهش قابل تاملی در تعداد سهام، 14.200.000 عدد سهم دیگر نیز از فاراک را خریداری نمود.

خرید مهم دیگر صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان در سومین سهم با درصد بالا در پرتفوی این صندوق بود. بانک پاسارگاد از مدت ها قبل در پرتفوی صندوق قرار داشته است و 15.100.000 عدد سهم از آن در اختیار صندوق بوده است. در ماه اخیر بالغ بر 3.500.000 عدد سهم دیگر به این مقدار افزوده شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • من سهام این صندوق رو ۱۴۰ هزار تومان خریدم الان سهامش شده ۹۱ هزار تومان. نمی‌دونم چی میشه.

  • چطور باید این صندوقها رو بخریم
    وچطور باید یه صندوق خوب رو بخریم
    راهنمایی کنید لطفا

  • من بعد از سه ماه سرمایه گذاری توی این صندوق قبل از اصلاح دو میلیون واحد، کامل ابطال زدم و یک هفته بعدش پول واریز شد به حسابم

  • با آرزوی بهترینها،تصمیم دارم جزو یکی از مشتریان شما باشم با کمال افتخار

  • باسلام خدمت شما ارزیابان و کارشناسان محترم . دلیل افت قیمت واحدهای صندوق نقش جهان از دوازده میلیون به ۱۲۰ هزارتومن چی میتونه باشه ؟ و اینکه آیا این حجمه افت تو دوسه روز امکانپذیر هستش یا نه ؟

    • سلام دوست عزیز. این صندوق ارزش واحدهاشو کم کرده و به همون نسبت تعداد واحدها رو زیاد کرده. این کار بدون هیچ تغییری در ارزش دارایی های صندوق انجام میشه و افت محسوب نمیشه.

  • با سلام
    مگه این صندوق سودش از افزایش قیمت واحد ها نیست ؟ یعنی واریز سود به حساب نداره؟ پس چرا در یک بخش از صندوق میتونید انتخاب کنید که با سود دوره‌ای خودتون دوباره براتون واحد صادر کنن؟ مگه سود دوره‌ای دارن؟

    • سلام دوست عزیز… تا الان این صندوق پرداخت سود دوره ای نداشته، ولی گویا در تاریخ 27 تیرماه برای اولین بار تقسیم سود صورت گرفته است. در سایت صندوق اطلاعیه ای در خصوص بازه زمانی تقسیم سود و جزئیات بیشتر منتشر نشده.

  • سلام امروز که واحد صدور این صندوق رسیده
    به کف، بخریم خوبه یا دیر رشد میکنه، لطفا دقیقا راهنمایی فرمایید میخوام سنگین سرمایه گذاری کنم

    • سلام این صندوق از نوع سهامی ست و تابع نوسانات بازار بورس می باشد.

  • سلام و عرض ادب بنده تو صندوق ثبت نام کردم ولیکن امکان واریز وجود نداره و میخوام فعال بشم

  • باسلام
    میخواستم ببینم در این شرایط که بنظر بورس رشد خودش و کرده صلاح هست وارد این صندوق بشیم . و پیش بینیتون برای سه ماهه آینده این صندوق چیه ?ممنون

    • سلام
      نمیشه به طور دقیق پیشبینی کرد. باید ببینیم بازار بورس چه وضعی پیدا خواهد کرد.

  • سلام ببخشید میخواستم بدونم برای خرید این صندوق باید چکار کرد کارگذاریم مفید

  • سلام متاسفانه با تماس مگرر با صندوق ها کسی پاسخگو نبود ایا از شهرستان هم میشود در این صندوق ها سرمایه گذاری کرد مثلا همین صندوق نقش جهان

    • سلام دوست عزیز… در سایت صندوق نقش جهان عنوان شده است که : “از کلیه سرمایه گذاران تقاضا میشود تا زمانی که از فعال بودن امکان صدور خود مطمئن نشده اید از واریز وجه جدا خودداری نمایید.”
      بنابراین به نظر می رسد این صندوق با پر شدن واحدهای سرمایه گذاری و عدم امکان سرمایه گذاری جدید مواجه شده است.

  • سلام الان به نظر شما بهترین صندوق برای سرمایه گذاری سهامی کدوم صندوقه

  • سلام و عرض ادب و خدا قوت.ایا میتوان دنبالرو پرتفوی صندوق های پر بازده بورسی شد؟پرتفویشون معمولا چند وقت عوض میشه؟چجور میشه هرروز پرتفوی صندوق های پر بازده چک کرد؟

    • سلام دوست عزیز… تصمیم به معامله یک امر شخصی ست و بهتر از با توجه به استراتژی شخصی خودتون معامله کنید. پرتفوی صندوق ها هر ماه منتشر میشه و روزانه قابل بررسی نیست. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید.از نظر شما میخواهیم سرمایه گذاری کنیم.چه صندوق یا شرکتی خوب است.بعد سودشو هرماه میریزند یاسال..متشکرم.منتظر جواب

  • سلام ممنونم بابت اطلاعات خوبی که در اختیار ما میزارید.
    یه سوال دارم ما چه طوری میتونیم به پرتفوی صندوق ها دسترسی داشته باشیم؟
    سوال دیگه ای که دارم ایا صندوق ها سهم هایی که انتخاب میکنن رو هر هفته یا هر ماه عوض میکنن یا حداقل ۳ تا ۶ ماه نگه میدارن؟ ممنون میشم در این مورد توضیح کاملی در اختیارم بزارید چون میدونم سوال خیلی هاست.

    • سلام دوست عزیز.. در سایت صندوق در بخش صورت های مالی میتونید گزارش پرتفوی صندوق رو به صورت ماهانه ببینید. استراتژی خرید یا فروش سهام در صندوق های مختلف با هم فرق داره و بستگی به مدیران آن دارد. در سایت صندوق می تونید در قسمت بیانیه سیاست های سرمایه گذاری صندوق نوع معامله صندوق ها رو ببینید.

  • جالبه این صندوق نه آدرس داره نه شماره تلفن. یه شماره همراه معرفی کرده که اونم یه خروار مدرک می خواد برای احراز هویت. چه جوری میشه به این جور صندوق ها اعتماد کرد؟ واقعا سازمان بورس روی این صندوق ها نظارت داره؟

  • با سلام خدمت دست اندرکاران سایت سیگنال. دوتا سوال داشتم
    اول اینکه اطلاعات پرتفوی هر صندوق و سهم های خریداری شده توسط هر صندوق رو از کجا میشه پیدا کرد؟
    و سوال دومم که ممکنه کمی هم بی ربط باشه اینه که منظور از “نرخ سود پیش بینی شده” برای صندوق های بادرآمد ثابت چی هست؟ آیا این پیش بینی ماهانه است یا سالانه؟ و اینکه آیا برای صندوق اجباری هست که به این نرخ دست پیدا کنه؟

    • سلام دوست عزیز… این اطلاعات در سایت صندوق قسمت گزارشات در صورت های مالی صندوق قرار میگیره. نرخ سود پیش بینی شده برای صندوق های با درآمد ثابت سالانه ست. اجباری برای تحقق این نرخ وجود نداره و صندوق فقط پیش بینی میکنه.

  • خیلی عالی بود فقط اگر امکان داره پرتفوی بقیه صندوقها رو هم به مرور بررسی کنید اطلاعات خیلی خوبی رو نشون دادید

    • سلام دوست عزیز… همراهی شما افتخار ماست. درخواست شما به کارشناسان صندوق های سرمایه گذاری منتقل شد. با سیگنال همراه باشید.

  • این اصلاحات خوب نیست که در صندوق ثبت نام انجام شده اما نه از طریق تلفن و نه از طریق ایمیل و ثبت سوال امکان ثبت نهایی و درخواست صدور وجود ندارد