نگاهی به وضعیت بنیادی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)

نگاهی به وضعیت بنیادی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)

شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند با نماد ثالوند درسال 1395 در بازار اول فرابورس کشف قیمت و عرضه شد. شرکت ثالوند جزء واحدهای تجاری فرعی گروه سرمایه گذاری مسکن و واحد تجاری گروه مالی بانک مسکن می باشد. محل فعالیت شرکت در شهرهای اراک، قم، پردیس، تهران و همدان می باشد.

ترکیب سهامداران شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند

نگاهی به وضعیت بنیادی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)

میزان سهام شناور ثالوند برابر 19.93 درصد از کل شرکت می باشد. به عبارتی دیگر از 500 میلیون سهم، 99 میلیون سهم توسط سهامدار خرد در بازار سهام مورد داد و ستد قرار می گیرد.

بررسی ترازنامه 12 ماهه منتهی به سال 1398

  • بر اساس ترازنامه منتهی  به سال 1398  شرکت در قبال 78 میلیارد تومان دارایی جاری  12 میلیارد تومان بدهی جاری دارد.
  • مجموع دارایی های شرکت برابر 93 میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 12 درصدی یافته است که بیش از 83 درصد آن متشکل از دارایی های جاری است.
  • مجموع حساب ها و اسناد دریافتنی تجاری 11 میلیارد تومان می باشد که 14 درصد کل دارایی های جاری را در سال1398  تشکیل داده است.
  • حدود 69 درصد  از مجموع دارایی های جاری شرکت متشکل از موجودی مواد وکالا می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28 درصدی یافته است.
  • مجموع بدهی های شرکت  در سال 1398 برابر  20میلیارد تومان می باشد. که 61 درصد  از آنها بدهی جاری است.
  • میزان سود انباشته شرکت برابر 19 میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 46 درصد یافته است.

بررسی صورت سود و زیان منتهی به سال 1398

درآمدهای عملیاتی شرکت در سال 1398 برابر 26 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 27 درصدی یافته است.

بهای تمام شده شرکت در سال 98 برابر 12 میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت مشابه 57 درصد کاهش یافته است.

بنابراین سود ناخالص شرکت 14 میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 75 درصدی برخوردار بوده است.

هزینه های مالی شرکت برابر 1 میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 37 درصدی یافته است.

در نتیجه سود خالص شرکت برابر 14 میلیارد تومان (28 تومان به ازای هر سهم) می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش یافته است.

درآمد عملیاتی و بهای تمام شده

نگاهی به وضعیت بنیادی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)

متراژ قابل فروش شرکت بر حسب پروژه

نگاهی به وضعیت بنیادی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)
نگاهی به وضعیت بنیادی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)

برخی از پروژه های ثالوند

پروژه مسکونی سهند: این پروژه در زمینی به مساحت 3323 متر مربع  با مساحت زیر بنای کل پروژه 9918 متر مربع در 10 طبقه مسکونی و پیلوت و زیر زمین به روش قالب تونلی در اراک طراحی شده است. شرکت در نظر دارد در سه ماهه اول سال مالی 1399 اقدام به پیش فروش واحد ها نماید.

پروژه مسکونی پونه: این پروژه با مساحت312 متر مربع در اراک با زیر بنای825 متر مربع در 6 طبقه و پیلوت طراحی گردیده است. پروژه به خریداران واگذار گردیده و در مرحله بهره برداری می باشد .با توجه به اینکه پروژه به اتمام رسیده جهت اخذ شناسنامه فنی وپیرو آن دریافت اسناد مالکیتی در دست اقدام است.

پروژه مسکونی الوند: این پروژه در زمینی به مساحت 3325 متر مربع و با زیر بنای کلی 9723 متر مربع در 10 طبقه، پیلوت و زیر زمین به روش قالب تونلی در اراک طراحی شده است. پیشرفت فیزیکی پروژه 71 درصد تا تاریخ 1398.06.31 می باشد.

پروژه مسکونی شکریه: این پروژه در زمینی به مساحت 3083 متر مربع در قالب سه تیپ مسکونی مشتمل بر 5 و6 طبقه، زیر زمین، همکف و یک تیپ تجاری مشتمل بر دو طبقه اداری، همکف،تجاری و دو طبقه زیر زمین می باشد. پیشرفت فیزیکی پروژه 2 درصد تا تاریخ 1398.06.31 می باشد.

پروژه سرو الهیه: در حال مذاکره با شهرداری جهت بالا بردن سطح تراکم و سطح اشتغال است  که انتظار است در پایان شش ماهه سال مالی منتهی به 1399 سال جاری پروانه آن اخذ گردد.

آمار کلیدی سهام ثالوند

  • اخذ مالیات 25 درصدی از سود انبوه سازی، می تواند  بهای تمام شده ساختمان های احداثی را بین 3 تا 5 درصد افزایش دهد که در بازاری که به صورت کامل رقابتی یا انحصاری نیست، بخشی از این بهای تمام شده به مصرف کنندگان منتقل و بخشی نیز بر عهده تولیدکنندگان قرار می گیرد.
  • بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه 66 درصدی  از محل مطالبات و آورده نقدی در تاریخ  1397.10.26 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران