مقایسه صندوق های سهامی با شاخص کل بورس (منتهی به 22 خرداد 99)

مقایسه صندوق های سهامی با شاخص کل بورس (منتهی به 22 خرداد 99)

در این گزارش بهترین صندوق ها را از نظر بازدهی با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس در ماه منتهی به  22 خرداد ماه 99 مقایسه خواهیم کرد.

بازار سرمایه با رسیدن شاخص کل بورس به یک میلیون واحد، در هفته آخر اردیبهشت 99 با اصلاح همراه شد و تا پایان هفته اول خرداد ماه 99 ادامه پیدا کرد. شاخص کل پس از نفوذ به کانال یک میلیون واحدی وارد فاز اصلاحی شد و تا محدوده 920هزار واحدی اصلاح را تجربه کرد.

در یک ماه گذشته شاخص کل هفته های پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. ابتدا شاخص کل بورس بیش از 12 درصد افت کرد و اولین ریزش سال 99 را رقم زد. این افت تا چهارشنبه 7 خرداد ماه ادامه داشت. بعد از آن بود که اصلاح شاخص کل تمام شد و اینبار رشد بیش از 25 درصدی را تجربه کرد. شاخص کل در یک ماه اخیر 10.43 درصد افزایش یافت و از یک میلیون و 44 هزار واحد به عدد یک میلیون و 153 هزار واحد رسید.

در این گزارش میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی در یک ماه اخیر را با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه می کنیم.

سیگنال بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی را به صورت ماهانه با شاخص کل مقایسه می کند تا عموم مردم بتوانند با نگاهی منصفانه و به دور از جانبداری برای سرمایه گذاری های خود تصمیم بگیرند.

لازم به ذکر است، بازدهی آورده شده صرفا عملکرد گذشته صندوق هاست و به علت ماهیت نوسانی بازار سرمایه، نمی توان گفت در آینده نیز چنین عملکردی تکرار خواهد شد.

بازدهی های ثبت شده در نمودار از آخرین اطلاعات منتشر شده از طرف صندوق های سرمایه گذاری استخراج شده است.

مقایسه صندوق های سهامی با شاخص کل بورس (منتهی به 22 خرداد 99)

طبق بررسی های کارشناسان سیگنال، صندوق های سرمایه گذاری  ” اعتبار سهام ایرانیان ” و ” اندیشه خبرگان سهام ” با کسب بازدهی های 15.37 درصد و 14.58 درصد، در صدر برترین صندوق های سهامی از نظر میزان بازدهی قرار گرفتند.

کسب بازدهی بالاتر از شاخص کل در صندوق های سهامی امری ست که همواره مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد اما باید دقت داشت که صرفا نمی توان از روی میزان بازدهی صندوقی را انتخاب کرد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات جامع تر و چگونگی کارکرد صندوق های سرمایه گذاری می توانند به صفحه صندوق های سرمایه گذاری در سایت سیگنال مراجعه نمایند.

بر این اساس، پنج صندوق سرمایه گذاری سهامی با عملکرد بهتر در ماه منتهی به 22 خرداد ماه 99 عبارت اند از:

صندوق سرمایه گذاری اعتبار سهام ایرانیان که به تازگی وارد بازار سرمایه کشور شده است، اولین بازدهی ماهانه خود را به ثبت رساند و در همین ابتدای کار در بالاترین جایگاه بازدهی ماهانه از نگاه سیگنال قرار گرفت.

صندوق اندیشه خبرگان سهام که اخیرا با عملکرد خوبی که از خود نشان داده است جزو برترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی قرار گرفته است با ثبت بازدهی 14.58 درصدی در رده دوم ایستاد.

صندوق مشترک ذوب آهن نوویرا نیز که در اولین ریزش بورس در سال 99 توانست عملکرد قابل توجهی کسب کند، بازدهی 13.23 درصدی به دست آورد.

صندوق های مشترک پویا و مشترک خوارزمی نیز توانستند از تلاطم پیش آمده در بازار بورس با عملکرد مناسبی عبور کنند. مشترک پویا با 13.18 درصد و مشترک خوارزمی با 11.48 درصد بازدهی نقطه به نقطه در ماه منتهی به 22 خرداد ماه 99، در جایگاه های چهارم و پنجم نشستند.

توجه : لازم است تا برترین صندوق های سرمایه گذاری از جنبه های مختلفی مورد سنجش قرار بگیرند. ما در این گزارش صرفا به میزان بازدهی صندوق ها به عنوان برجسته ترین فاکتوری که اغلب سرمایه گذاران آن را دنبال می کنند، پرداخته ایم.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • برخی صندوق ها برای تشویق به سرمایه گذاری گزینه ای دارندکه اگر شما طی یک سال گذشته فلان مبلغ سرمایه گذاری میکردید بر اساس محاسبات ماشین حساب بازدهی فلان مقدار سود میکردید این محاسبات چقدر مقرون به واقعیت است؟

    • سلام دوست عزیز… این محاسبات از روی عملکرد گذشته صندوق هاست و مطابق با واقعیت محقق شده می باشد.

  • سلام من سوالی برام‌پیش اومد اول اینکه چرا بازدهی صندوق ها با واریزیشون نمیخونه و اینکه ماشین حساب بازدهی با سود صندوق ها نمیخونه؟؟؟؟

  • باسلام وتشکر،لطفابفرماییددرصندوق های سهامی که پرداخت سودماهانه دارند(مانندامیدتوسعه)کل بازدهی حاصل شده طی ماه به حساب سرمایه گذارواریزمی شود؟

    • سلام دوست عزیز… خیر.. معمولا درصدی از ارزش مبنای هر واحد رو اساس تقسیم سود قرار میدن. چون این مسئله در صندوق ها متفاوت است بهتر است با خود صندوق تماس بگیرید.

  • سلام.تشکر از اطلاعات جامع و درجه یک سایتتون.
    یه سوال داشتم.
    چرا سایت بعضی از صندوق ها با هم تفاوت داره؟
    مثلا گنجینه رفاه قسمت ماشین حساب بازدهی نداره.اما بعضی سایت ها دارن.
    کلا فرمت سایت هاشون فرق میکنه.همچنین آساس که تفاوت زیادی با کاریس و… داره.
    به نظرتون الان که گنجینه رفاه ماشین حساب بازدهی نداره چطور میشه این نیاز رو برطرف کرد؟

    • سلام دوست عزیز… به طور کلی دو سامانه برای صندوق ها طراحی شده . سایت هایی که توسط شرکت رایان هم افزا طراحی شده است دارای ماشین بازدهی می باشد و سایت هایی که توسط شرکت تدبیر پرداز طراحی شده است ماشین حساب ندارد. بازدهی صندوق ها رو میتونید از قسمت گزارشات، بازدهی های دوره ای ببینید.

  • سلام.خوب بود اگر صندوقهایی که بیشترین سهام بنیادی رو تو پرتفوشون دارند رو معرفی میکردید. در شرایط فعلی بازار سرمایه این رتبه بندی هم بسیار کمک کننده هست.

    • سلام دوست عزیز… ممنونیم از پیشنهادتون. بازدهی صندوق ها بازتاب مدیریت صندوق است.

  • ببخشید چرا صندوق سرمایه‌گذاری حافظ از قسمت صندوقها حذف شده؟

    • سلام دوست عزیز… حذف نشده. برای دیدن صفحه صندوق مشترک کارگزاری حافظ به این لینک مراجعه کنید.

  • ببخشید از امروز 31 خرداد قسمت صندوقها مشکل پیدا کرده و پیام میده ارتباط با سرور برقرار نیست و اطلاعات صندوقها رو نشون نمیده چرا؟

    • سلام دوست عزیز… ممنونیم از توجهتون… مشکل رفع شد. با ما همراه باشید.

  • سلام وقتتون بخیر و خداقوت ببخشید لطفا راهنماییم کنید برای انتخاب یک صندوق مناسب سرمایه گذاری جدا از ریسک پذیری چه فاکتور هایی باید در نظر گرفت و صندوق رو سنجید تا صندوق مناسب و خوب رو انتخاب کرد؟ لطفا راهنماییم کنید ممنونم ازتون

  • سلام بینهایت سپاسگزارم از سایت خوبتان . سوالم این بود که بغیر از بررسی پرتفو صندوقهای سهامی که در قسمت صورتهای مالی با یک ماه تاخیر منتشر میشه آیا در قسمت دیگری هم میتوان زودتر به پرتفو آنها دسترسی پیدا کرد ؟

    • سلام دوست عزیز… خیر. این اطلاعات در جای دیگری منتشر نمیشه.

  • حدود یک ماهه که اطلاعات بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری سهامی نقش جهان و گنجینه رفاه در اپلیکیشن سیگنال وجود نداره قرار بود درست بشه اما همچنان مشکل داره چرا زودتر این مشکل رو برطرف نمی کنید

    • سلام دوست عزیز… این مشکل در دست اقدام قرار داره و به زودی مرتفع خواهد شد. شما میتونید اطلاعات این صندوق ها رو از سایت صندوق ها قسمت بازدهی های دوره ای مشاهده کنید.

  • سللم چرا قیمت های صدور صندوق های etf توی سایت یه چیز هست و توی برنامه اسا تریدر یه چیز دیگس؟

    • سلام دوست عزیز… قیمتی که در سایت وجود داره مربوط به پایانی آخرین روز معاملاتی ست. در برنامه هایی که امکانات تحلیلی فراهم می کنند، قیمت زنده واحدها نشون داده میشه و تابع تغییرات لحظه ای ست.

  • سلام چطور میشه وارد صندوق سرمایه گذاری شد و سودشون چجوری پرداخت میکنن ماهانه یا سالانه

    • سلام دوست عزیز… اطلاعات کاملی در مقالات آموزشی صندوق ها وجود داره که میتونید پاسخ سوالاتتون رو از اونجا پیدا کنید.

  • با سلام و دروود به همه دست اندرکاران وب سایت خوب و مفید سیگنال

    دو خواسته از حضور کارشناس محترم دارم

    یک / بخاطر نبود کلاسهای اموزش در شهر ما و اینکه بیشتر افراد مثل من اشنایی انچنان با جداول خرید و فروش و اعداد استفاده شده در ان را ندارند در صورت امکان سایت یا صفحه تلگرامی معرفی کنید جهت اموزش یادگیری بورس از صفر تا …

    دو / دیگر اینکه راهنمایی کنید با مبلغ ۵۰ میلیونی که دارم و دو کد بورسی خودم و فرزندخردسالم چکونه سهامی را برای مد یک ماه تا یک سال خرید کنم تا به سودی معقول برای خرج خانواده ام را تامین کنم و ارزش سرمایه را هم در این طلاطم گرانی از دست ندهم

    بسیار سپاس از زحمات عزیزان سیگنال

    • سلام دوست عزیز… منابع آموزشی بسیار زیادی در اینترنت وجود داره و با کمی سرچ میتونید منابع خوبی رو انتخاب کنید. آموزش های سیگنال هم بسیار کاربردی و جامع هست. برای سرمایه گذاری بلند مدت بهتر است در سهام سرمایه گذاری کنید و اگه سواد تحلیلی کافی ندارید از صندوق های سهامی استفاده کنید. در صورتی که به عایدی کوتاه مدت سرمایه نیاز دارید میتونید یکی از صندوق های با درآمد ثابتی که به صورت ماهانه تقسیم سود می کنند رو انتخاب کنید. از صفحه صندوق ها میتونید انواع صندوق های سرمایه گذاری رو ببینید. برای مشاهده لیست صندوق های با پرداخت سود دوره ای به این لینک مراجعه کنید. موفق باشید.

  • با سلام به همه دست اندرکاران وب سایت خوب و مفید سیگنال

    دو خواسته از حضور کارشناس محترم دارم

    یک / بخاطر نبود کلاسهای اموزش در شهر ما و اینکه بیشتر افراد مثل من اشنایی انچنان با جداول خرید و فروش و اعداد استفاده شده در ان را ندارند در صورت امکان سایت یا صفحه تلگرامی معرفی کنید جهت اموزش یادگیری بورس از صفر تا …

    دو / دیگر اینکه راهنمایی کنید با مبلغ ۵۰ میلیونی که دارم و دو کد بورسی خودم و فرزندخردسالم چکونه سهامی را برای مد یک ماه تا یک سال خرید کنم تا به سودی معقول برای خرج خانواده ام را تامین کنم و ارزش سرمایه را هم در این طلاطم گرانی از دست ندهم

    بسیار سپاس از زحمات عزیزان سیگنال

    • سلام دوست عزیز… برای یادگیری بورس میتونید از منابع آموزشی بسیار زیادی که در اینترنت موجود هست استفاده کنید. همچنین مقالات آموزشی سیگنال در بخش سهام هم بسیار مفید هستند. برای سرمایه گذاری هم بهتر است اگر نمیخواهید درگیر معاملات سهام بشید از صندوق های سهامی استفاده کنید. با رصد گزارشات تحلیلی سیگنال درباره صندوق ها بهترین صندوقی که مناسب شما هست رو انتخاب کنید.

  • سلام میشه بگین چه فاکتور های به غیر از بازدهی صندوق وجود داره که باعث انتخاب بهتر صندوق بشه ممنون

    • سلام دوست عزیز… قطعا جذاب ترین فاکتور بازدهی صندوق هاست. برای اطلاع از سایر موارد مهم در انتخاب مناسب صندوق به این لینک مراجعه کنید.

  • سلام من می خواستم در صندوق مشترک نیکوکاری امید ندا سرمایه کذاری کنم ایا علاوه بر کار بورس کار نیکوکاری هم انجام میده یا فقط اسمش نیکوکاری هست ممنون میشم راهنمای فرمائید

    • سلام دوست عزیز… برای اطلاع از جزئیات امور نیکوکارانه صندوق به بخش گزارش ها در سایت صندوق مراجعه کنید.

  • به نظرتون چه قدر ریسکیه که وارد یه صندوق تازه کار بشیم؟
    از طرفی میشه گفت از همین اولش نشون داده می‌خواد خوب شروع کنه، از طرف دیگه مشخص نیست در آینده چه عملکردی خواهد داشت.
    کلاً مسأله‌ی تردید برانگیزیه …

    پ. ن: آلفا فوق‌العاده‌ای داره، ولی نمی‌دونم چرا بتاش این قدر پایینه …

  • ببخشید در لیست صندوقهای سهامی که در اپلیکیشن سیگنال وجود داره صندوقی به نام اعتبار سهام ایرانیان وجود نداره که شما فرمودید رتبه اول بازدهی ماه قبل رو داره

    • سلام دوست عزیز… این صندوق تازه تاسیس بوده است و هم اکنون به لیست صندوق های سیگنال اضافه شده است.

  • توی لیست صندوق ها که سرچ میکنیم صندوق اکسیر یکم فارابی با ۶۴ درصد بازدهی ماهانه قرارگرفته چرا تواین تحلیل نیومده پس?

    • سلام دوست عزیز… احتمالا اشتباه مشاهده کردید. بازدهی ماهانه صندوق اکسیر یکم فارابی از صندوق هایی که در این گزارش آورده شده، کمتر بوده است.