معرفی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

معرفی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

صندوق سرمایه‌گذاری اندیشه خبرگان سهام از انواع صندوق های سرمایه گذاری سهامی ست. اندیشه خبرگان سهام در سال 99 عملکرد متفاوتی از گذشته داشت و بازدهی خوبی نصیب سرمایه گذارانش کرد. 320 درصد رشد در قیمت هر واحد سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام نشان می دهد که این صندوق مورد اعتماد سرمایه گذاران قرار گرفته است.

این صندوق پرداخت سود دوره ای ندارد و سرمایه گذاران صرفا از اختلاف قیمت بین صدور و ابطال واحدها سود می برند. باید دقت داشت که صندوق های سهامی از جمله صندوق اندیشه خبرگان سهام  جزو پرریسک ترین ابزارهای مالی هستند و رشد و افت آن مطابق وضعیت کلی حاکم بر بازار سرمایه کشور می باشد.

در نمودار زیر قیمت صدور واحد های سرمایه گذاری صندوق اندیشه خبرگان سهام را بررسی می کنیم:

قیمت صدور واحد های سرمایه گذاری صندوق اندیشه خبرگان سهام

اطلاعات تکمیلی بازدهی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام را در جدول زیر مشاهده می کنید: (تاریخ به روزرسانی 99/05/26 )

دورهبازدهی (درصد)
هفتگی-4.42 
یک ماهه4.96
سه ماهه130.67
شش ماهه358.57
یکساله680.82
بازده کل دوره2327.04

برای اطلاع از صندوق هایی که پرداخت سود دوره ای دارند، به لینک زیر مراجعه کنید.

کسب سود در صندوق اندیشه خبرگان سهام همانند سهام بازار بورس می باشد و در صورتی که سرمایه گذاران واحدهای خود را به فروش نرسانند، می توانند از قدرت سود مرکب بهره ببرند.

در سیگنال گزارشات تحلیلی منظمی درباره عملکرد صندوق های سرمایه گذاری سهامی منتشر می کنیم. علاقه مندان می توانند برای اطلاع از این گزارشات کاربردی به صفحه صندوق های سرمایه گذاری در سایت سیگنال مراجعه کنند.

معرفی اجمالی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام از تاریخ 1394/02/27 شروع به فعالیت کرد. صندوق اندیشه خبرگان سهام با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) با شماره ثبت 11334 به فعالیت خود در بازار سرمایه کشور می پردازد.

عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است.

مشخصات و ارکان صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

رکنعنوان
مدیر صندوقكارگزاري خبرگان سهام
متولی صندوقشركت مشاور سرمايه گذاري تامين سرمايه نوين
مدیر ثبتكارگزاري خبرگان سهام
حسابرسموسسه حسابرسي شاخص انديشان
ضامن نقد شوندگیندارد
تقسیم سودندارد
تاریخ آغاز فعالیت1394/02/27

اطلاعات واحدهای سرمایه گذاری

کل خالص ارزش دارائی ها (میلیون ریال)1,758
ﺗﻌﺪاد واﺣﺪﻫﺎي ﻧﺰد ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران71,540
ﺗﻌﺪاد ﮐﻞ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران307
ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران ﺣﻘﻮﻗﯽ64%
ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران ﺣﻘیقی36%

ارزش خالص کل دارایی ها در صندوق اندیشه خبرگان سهام  170 میلیارد تومان است و از نظر اندازه صندوق در دسته صندوق های کوچک قرار می گیرد. صندوق های کوچک امکان جا به جایی راحت تری در سهام تحت مدیریت خود دارند.

نمودار رشد NAV در صندوق اندیشه خبرگان سهام در مقایسه با نرخ رشد تعداد واحدهای سرمایه گذاری نشان می دهد که در 3 ماه اخیر افزایش معناداری در تعداد واحدها رخ داده است. در تاریخ 7 مردادماه 99 افزایش قابل توجه صدور واحدهای سرمایه گذاری در این صندوق شدت گرفت و از 50 هزار واحد به 70 هزار واحد رسید. افزایش 20 هزار واحدی در این صندوق در حالی رخ داد که در ماه های گذشته رشد صدور واحدها به کندی انجام می شد.

نمودار رشد NAV در صندوق اندیشه خبرگان سهام

جهش 40 درصدی در تعداد صدور واحد های سرمایه گذاری در صندوق اندیشه خبرگان سهام  نمایانگر توجه ویژه سرمایه گذاران به این صندوق است. در روزهای اخیر (سمت راست نمودار) مشاهده می شود با وجود افت ارزش خاص دارایی ها همچنان بر تعداد واحدهای صادر شده از طرف صندوق افزوده شده است. این مسئله در حالی ست که در روزهای اخیر شاخص کل بورس منفی شده و میانگین تعداد ابطال واحد در صندوق های سرمایه گذاری از صدور واحدها پیشی گرفته است.

معرفی مدیر صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

مدیر صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام “كارگزاري خبرگان سهام” می باشد.

شركت كارگزاري كارگزاري خبرگان سهام خدمات متنوعی در بازار سرمایه ارائه می کند.

خدمات معاملات ابزارهای مالی مختلف، مشاوره سرمایه گذاری و مشاور عرضه اوراق بهادار و… از جمله خدمات كارگزاري خبرگان سهام می باشد.

تشکیل سبد اختصاصی برای سرمایه گذاران و مدیریت صندوق های سرمایه گذاری از جمله خدمات دیگر  كارگزاري خبرگان سهام است.

شرکت كارگزاري خبرگان سهام هم اکنون دو صندوق سرمایه گذاری مختلف در بازار سرمایه را تحت مدیریت خود دارد.

صندوق اندیشه خبرگان سهام که از نوع سهامی ست و در این مقاله به معرفی و بررسی آن می پردازیم. این صندوق را افراد حقیقی و حقوقی می توانند معامله کنند.

صندوق اختصاصی بازارگردانی خبرگان اهداف که از نوع صندوق های بازارگردانی ست و مشتریان آن افراد حقوقی هستند.

صندوق سپهر خبرگان نفت نیز یکی از صندوق های شرکت كارگزاري خبرگان سهام بود که اخیرا این شرکت از مدیریت این صندوق خارج شد و شرکت مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق جایگزین آن شد.

ارزش دارایی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

کل خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام در تاریخ درج این مطلب 1,727,415,391,227 ریال است.

نمودار خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام طی یک سال اخیر در زیر رسم شده است.

نمودار خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

ارزش دارایی های صندوق اندیشه خبرگان سهام در طی یک سال گذشته بیش از 11 برابر شده است و این میزان رشد برای یک صندوق سهامی بسیار مطلوب است.

ارزش هر واحد سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

قیمت هر واحد سرمایه گذاری در سال گذشته حدود 320 هزار تومان بود. با گذشت یک سال ارزش هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام به 2 میلیون و چهارصد هزار تومان رسیده است.

ارزش هر واحد سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

ترکیب دارایی در صندوق های سرمایه گذاری با شیوه های مختلفی اتخاذ می شود. مدیران صندوق ها با رصد اقتصاد کلان و بازار سرمایه، صنایع آینده دار را زیر نظر می گیرند و سعی می کنند با تقسیم سرمایه در صنایع مختلف از ریسک کلی سبد سهام خود بکاهند.

در نمودار زیر ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام  را می بینیم:

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

مطابق تصویر بالا 67.7 % از سرمایه های موجود در صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام ، در سهام پذیرفته شده در بورس سرمایه گذاری شده است. جالب است که حدود نیمی از سهام انتخابی این صندوق منحصرا در 5 سهم برتر قرار گرفته است. این مسئله نشان می دهد که مدیریت صندوق  اندیشه خبرگان سهام در بخش سهام با ریسک نسبتا بالایی همراه است.

28.4% از ترکیب دارایی های صندوق اندیشه خبرگان سهام در سپرده های بانکی قرار دارد. اختصاص 28 درصدی به سپرده های بانکی در صندوق اندیشه خبرگان سهام نسبت به سایر صندوق های سهامی بسیار بیشتر است. گویا صندوق اندیشه خبرگان سهام  قصد دارد تا ریسک زیاد خود در انتخاب سهام را با وزن بیشتری که به سپرده های بانکی داده است، جبران کند.

سایر دارایی های صندوق اندیشه خبرگان سهام نیز 3.8% است و اوراق با درآمد ثابت و سپرده سکه طلا هیچ سهمی از ترکیب دارایی این صندوق ندارد.

صنایع برتر در پرتفوی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

در نمودار زیر سهم صنایع مختلف در پرتفوی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام را مشاهده می کنیم:

صنایع برتر در پرتفوی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

3 صنعت برتری که صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام انتخاب کرده است عبارت اند از:

1- شرکت های چند رشته ای صنعتی (17.35%)

2- فلزات اساسی (15.54%)

3- محصولات شیمیایی (15.42%)

برای شناخت بیشتر مخاطبان گرامی سیگنال، سه سهم برتر از نظر بالاترین درصد از پرتفوی صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام را در نمودار زیر اضافه می کنیم:

شرکت ایران خودرو 17.3%

شرکت فولاد مبارکه 17.16%

شرکت نفت و گاز پارسیان 10.29%

سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام چقدر ریسک دارد؟

سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام به دلیل ماهیت سهامی بودن آن پر ریسک به حساب می آید. بازار سرمایه همواره دارای افت و خیز هایی در بازه های زمانی مختلف بوده است. هیچکس هم نمیداند چه زمانی بازار رشد خود را شروع می کند یا چه زمانی دیگر افزایش ها متوقف شده و افت قیمت ها در بازار از راه می رسد. اما چیزی که تاریخ و سابقه بازار سرمایه به ما نشان می دهد آن است که بازدهی این بازار از سایر بازارهای موازی نظیر طلا و ارز و بانک، در دراز مدت بهتر بوده است و روند کلی صعودی حفظ شده است.

برای ارزیابی ریسک از بتای صندوق استفاده می کنیم. ضریب بتا وسیله‌ای برای ارزیابی ریسک و بازده است. ضریب بتا معیاری است که براساس داده‌های تاریخی ارزش دارایی‌ها بدست آمده و معرف میزان ریسکی است که سرمایه‌گذار با تصاحب آن دارایی‌ها نسبت به کل بازار متحمل می‌شود. بتا صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام برابر با 0.84 محاسبه شده است. گفتنی است اگر بتای صندوق‌سرمایه‌گذاری کوچک‌تر از یک باشد، هنگام کاهش ارزش بازار، ارزش دارایی‌های آن کمتر از بازار کاهش می‌یابد. در این حالت ریسک صندوق‌سرمایه‌گذاری در مقابل ریسک بازار پایین‌تر است.

نحوه سرمایه گذاری و خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام

برای خرید و فروش واحد های سرمایه در صندوق سرمایه گذاری اندیشه خبرگان سهام لازم است مطابق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر دستورالعمل صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر صدور و ابطال واحد ها عمل شود.

با مراجعه به سایت اختصاصی صندوق و انجام مراحل ثبت نام اولیه می توانید به صورت آنلاین سرمایه گذاری خود در این صندوق را شروع کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • در باب راهنمایی راجع به موضوعی که آقای سهرابی فرمودند راجع به ابطال واحدها و قطعی سیستم صندوق ها توصیه می کنم دوستانی که ابطال می زنند در صندوق ها حتما رسید ابطال که در اون تاریخ و ساعت ذکر شده رو ذخیره کنند و از صفحه ابطالشون هم اسکرین شات داشته باشند تا اگر صندوقی نپذیرفت می تونند از طریق بخش شکایت سازمان بورس موضوع رو پیگیری کنند.

  • سلام
    صندوق بسیار بد حسابی هست. پرداخت تتمه واحدهای صدور و واحدهای ابطالی رو تا دو هفته طول میده.
    زمانی که صندوق منفی میشه سیستمش قطع میشه بعد از یک هفته که باز میشه در خواست های ابطال همگی رو پاک میکنه تا مشتری ها از صندوق خارج نشوند و صندوق ضرر نکنه حتی به قیمت ضرر سرمایه گذارها.
    هیچ مدرکی هم ندارید که اثبات کنید.
    نمونه اش همین سوم آبان ماه سایتشون از دسترس خارج شد درخواستهای ابطال ثبت شده رو هم بعد از یک هفته همه رو پاک کرد. تماس هم میگیرید میگن: “شما اصلا درخواستی ثبت نکردید، شما هم مثل بقیه از وضعیت منفی بازار سو استفاده می کنید ادعا می کنید ابطال زدید”
    معلومه بقیه هم مشکل منو داشتند.

  • سایت عالی دارید و مطالب مفیدی ارایه میدید
    از تحلیل صندوقها بسیار لذت بردم
    موفق باشید

    • سلام
      به سایت صندوق مراجعه کنید و شعب آنرا ببینید.

  • باسلام از برنامه خوب و جامع شما و تحلیل های عالیتون
    میخواستم بدونم که اگر الان توی اطلاعات این صندوق زدید۳۳۰درصد در ۶ماه در ۶ماه آینده ممکنه این رقم چقدر تغییر کنه یا چقدر پایینتر بیاد برای ملاک تصمیم گیری بهترمون میگم خدمتتون

    • سلام، کلیه اطلاعاتی که ثبت میشه صرفا ارائه عملکرد گذشته صندوق ها است و در آینده این اعداد با توجه به وضعیت عمومی بازار تغییرات زیادی دارد

  • سلام روز بخیر!
    ممنون از اطلاعات مفیدتون.
    لطفا منابع اطلاعاتیتون رو بفرمایید که یاد بگیریم چجوری میشه فهمید صندوق ها تو چه سهامی سرمایه گذاری کردن.
    مثلا همین خودرو،فولاد و پارسان رو از صورتهای مالی صندوق استخراج کردین یا منبع دیگه ای هست؟
    سپاسگزارم.

    • سلام دوست عزیز
      این اطلاعات از صورت های مالی صندوق (منتشر شده در سایت صندوق) استخراج شده است. موفق باشید.

  • چگونه میتوانیم عضو صندوق شویم؟
    حداقل مبلغ سرمایه چقدبایدرباشد؟
    حداقل زمان سرمایه گذاری چقدربایدباشد؟

  • سلام خسته نباشید عزیزان اگه امکانش هس تحلیلی از سهم رانفور ارائه کنید تشکر

  • سلام باتشکر از سایت واطلاع رسانی خوبتان خواستم بدونم بازدهی صندوق های بورسی خود مدیر صندوق حساب مکنه یابورس وعلت اینکه بعضی از صندوق ها دیرتر بروز رسانی میکنه چیه. ممنون میشم راهنمائی فرمائید

    • سلام دوست عزیز
      بازدهی صندوق ها از روی دارایی صندوق مشخص میشه و بر اساس قیمت روزانه سهام و سایر دارایی های آن می باشد. ممکن است صندوقی با تاخیر اطلاعات مربوطه را به روز نماید.