در جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) چه گذشت؟

در جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) چه گذشت؟

در جلسه فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح قبلی حفظ کردند و عدد نرخ بهره 0.25 درصدی را (نزدیک به صفر) برای 3 ماه دیگر تمدید نمودند ، اما همچنین فدرال رزرو اعلام کرد که در صورت خوشبینی به آینده اقتصاد آمریکا ، به کاهش خرید اوراق قرضه اقدام خواهد کرد(افزایش قدرت دلار آمریکا).

انتظار میرود پس از این جلسه در کوتاه مدت در بازه یک الی دوماه آینده ارز دلار آمریکا تقویت و ارزهای کالایی همچون استرالیا و نیوزیلند و کانادا مورد ضعف واقع شوند. همچنین با قدرت گرفتن دلار شاخص های سهام تحت فشار قرار خواهند گرفت و نرخ بازده اوراق قرضه آمریکا بازهم کاهش خواهد یافت.

مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کردند که انتظار دارند نرخ بهره را زودتر از آنچه پیش بینی کرده بودند افزایش دهند و آنها قدم های کوچکی را برای کاهش خرید اوراق قرضه خود برمی دارند. این اظهارات مقامات بانک مرکزی ، افزایش اعتماد به نفس آنها در مورد بازگشت اقتصاد را نشان می دهد و از نگرانی نسبت به کرونا کاسته است.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

خلاصه به روز شده پیش بینی های اقتصادی بانک مرکزی در روز چهارشنبه نشان داد ، سیاست گذاران بانک های فدرال انتظار دارند تا پایان سال 2023 دوبار نرخ بهره را افزایش دهند. پیش از این ، بیش از نیمی از مقامات پیش بینی می کردند که نرخ ها حداقل تا سال 2024 نزدیک به صفر ، جایی که از مارس 2020 تعیین شده بودند ، باقی بماند. مقامات در حال حاضر نرخ ها را تا تا پایان سال 2023 به 0.6 درصد افزایش می دهند.

رئیس صندوق بانکداری فدرال ، جروم پاول ، طی یک کنفرانس خبری بعد از نشست ، اهمیت پیش بینی های نرخ بهره آینده را کمرنگ کرد و تأکید کرد که هزینه های وام برای مدت طولانی کم خواهد بود به این معنی که سودهای کمی به وام اخذ شده توسط مردم تعلق خواهد گرفت و کماکان از اقتصاد و بنگاههای اقتصادی حمایت خواهد شد. اما وی همچنین در مورد چشم انداز اقتصادی خوشبینانه صحبت كرد و گفت كه بانك مركزی در حال بحث در مورد زمان و چگونگی كاهش سایر سیاست های اصلی پولی خود به منظور کاهش خریدهای اوراق قرضه در آینده گام خواهد برداشت.

بررسی بانک مرکزی درباره اقتصاد آمریکا نشان می دهد که واکسن ها در ایالات متحده به طور مطلوبی گسترش یافته اند ، و این خطر را کاهش می دهد که موج دیگری از کرونا باعث بازگشت اقتصاد به بن بست شود. از آنجایی که مشاغل قادر به بازگشایی هستند ، بازار کار در حال بهبود است ، نرخ های اقتصاد از رکود دوران همه گیری به سطوح قبلی بازمی گردند و رشد کلی آمارهای اقتصادی در حال افزایش است.

بانک فدرال در بیانیه خود ، که حاوی نگرش های مثبت است ، گفت: “پیشرفت در زمینه واکسیناسیون باعث کاهش شیوع Covid-19 در ایالات متحده شده است.” “پیشرفت در زمینه واکسیناسیون به احتمال زیاد برای کاهش اثرات بحران بهداشت عمومی بر اقتصاد ادامه خواهد داشت ، اما خطرات چشم انداز اقتصادی همچنان وجود دارد.”

آقای پاول نسبت به اقتصاد چشم انداز مثبت تری نشان داد و اشاره کرد بازار کار با سرعت رو به بهبود است و نرخ بیکاری به زودی به دوران قبل از کرونا باز خواهد گشت.

بر اساس پیش بینی های جدید بانکداران مرکزی که روز چهارشنبه منتشر شد ، مقامات ​​فدرال رزرو انتظار داشتند که به اهداف بانک مرکزی دست یابند و نرخ ها را تا اواخر سال 2023 افزایش دهند.
پیش بینی نرخ بهره بانک فدرال نشان داد که بیش از نیمی از 18 مقام حاضر در آن جلسه انتظار افزایش نرخ تا پایان سال 2023 را دارند اما تقریبا نیمی از آنها توقع دارند این افزایش در نرخ بهره زودتر تا پایان سال 2022 رخ بدهد.

در جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) چه گذشت؟

خانم جانت یلن ، وزیر خزانه داری ، در پاسخ به سوالات روز چهارشنبه گفت: “انفجار فعلی تورم که ما مشاهده کرده ایم نشان دهنده مشکلات بازگشایی اقتصادی است که تعطیل شده است.”

برخی از سیاستمداران جمهوری خواه این سوال را مطرح کرده اند که آیا با شروع مجدد اقتصاد و بازگشت رشد ، تنظیمات سیاست انبساط پولی اضطراری همچنان ضروری است؟

اما بانک فدرال به وضوح اظهار داشته که اگرچه ممکن است شروع به کاهش اقدامات حمایتی کند ، اما عجله ای برای برداشت سریع پشتیبانی خود از اقتصاد آمریکا ندارد.

فدرال رزرو تمایل دارد دوره های تورمی بالای 2 درصد را هم تحمل کند. این امر بسیارمهم است ، زیرا با توجه به اینکه تورم در آوریل 3.6 درصد در مقایسه با سال قبل بود و احتمالاً در ماه مه حتی بالاتر هم می رود. آخرین آمار شاخص بهای مصرف کننده CPI نسبت به ماه گذشته 5 درصد افزایش داشت که نشان از افزایش متوالی داده های تورمی دارد.

در جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) چه گذشت؟
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *