سرنوشت بورس زیر سایه مذاکرات برجام

رصد بازارهای مالی در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

بعد از مدت‌ها معاملات بی‌رمق، دادوستدهای بورسی سمت و سوی مشخص‌تری به خود گرفت. به وضوح نمادهای بانکی و خودرویی که به صنایع برجامی معروف‌اند در اولین جلسه معاملاتی هفته با استقبال مواجه شدند. البته به طور کلی معاملات امروز بورس تهران در ادامه روزهای قبل چنگی به دل نمیزد. با این حال در میان گروه‌ها سهام خودرویی با افزایش تقاضا همراه شد. با تیتر رسانه‌ها مبنی بر «شمارش معکوس برای احیای برجام» ‌به نظر خوش‌بینی زیادی به رفع تحریم‌ها ایجاد شده است. با این چشم‌انداز افزایش تقاضا برای سهام خودرویی را شاهد بودیم. البته ممکن است سایر بهانه‌ها مانند رویه آزادسازی قیمت خودرو نیز مطرح باشد با این حال همزمانی رشد سهام خودرویی با فضای رسانه‌ای از احیای برجام را نمی‌توان نادیده گرفت.

در بخش اول برنامه ی امروز همراه با آقای بابک تربان، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی اوضاع این روزهای بازار پرداختیم و ایشان توصیه هایی برای فعالین بازار بیان نمودند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

بررسی آخرین تحولات کلان اقتصاد کشور

جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران در خصوص اقتصاد کشور نشان می‌دهد که در فصل های مختلف در سالهای ۱۳۹۷ تا تابستان ۱۴۰۰ نیروی کار ساکن در روستاها به مراتب شرایط بهتری در حوزه یافتن شغل مناسب نسبت به نیروی کار شهری داشته اند.
آمار چهار سال گذشته بازار کار در بخش اشتغال نشان می‌دهد که بالاترین درصد نسبت اشتغال کل افراد جامعه مربوط به تابستان ۱۳۹۸ با ۴۰.۲ درصد و پایین ترین آن مربوط به تابستان ۱۳۹۷ با ۳۵.۶ است و این در حالی است که این آمار در تابستان سال جاری ۳۷.۲ درصد به ثبت رسیده است. 
گفتنی است که نسبت اشتغال مردان در تابستان ۱۴۰۰ عدد۶۳.۳ درصد و نسبت اشتغال زنان در همین فصل ۱۱.۱ درصد است و این در حالی است که این نسبت در نقاط شهری و روستایی در تابستان سال جاری به ترتیب ۳۶.۱ و ۴۰.۷ درصد عنوان شده است.
در بخش دوم برنامه ی امروز همراه با آقای رسول خدادوست، کارشناس و پژوهشگر اقتصادی به بررسی آخرین اتفاقات حوزه ی اشتغال و همچنین متغیرهای کلان اقتصادی پرداختیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *