سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یا طلا؟!

سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یا طلا؟!

از زمانی که در سال 2008 ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را بوجود آورد بیشتر از یک دهه میگذرد هیچ کس تا به امروز هویت واقعی این فرد را نمیداند و همچنان این فرد یا گروه در سایه ها زندگی میکنند،شاید اگر در آن سال ها شما در این ارز دیجیتال مبلغ کمی سرمایه گذاری کرده بودید امروزه جز میلیونر های معروف دنیا بودید.

همزمان با بالا رفتن قیمت این ارز شرکت های زیادی شروع به قبول کردن آن در پرداخت هایشان کردند و بسیاری شروع به مقایسه بیت کوین و طلا نمودند بصورتی که بسیاری بیت کوین را منبع ذخیره ارزش میدانستند و بسیاری دیگر هم به مانند وارن بافت آخر و عاقبت آن را تاریک میدیدند.

امروز به بررسی جفت ارز بیت کوین / طلا می‌پردازیم تا بتوانیم درک کنیم کدام یک در چه زمان هایی برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

نمودار جفت ارز طلا / بیت کوین (XAUBTC )تایم فریم ماهانه

نمودار جفت ارز طلا / بیت کوین (XAUBTC )تایم فریم ماهانه (M)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در نمودار ماهانه از زمان ظهور بیت کوین کاملا مشخص است که همواره در بلند مدت بازدهی بیشتری از طلا داشته اما گاهی در کوتاه مدت و میان مدت خرید طلا سود بیشتری از بیت کوین یا ضرر کمتری از آن داشته،در واقع هر صعود کوچک در نمودار به معنی بازدهی بهتر طلا بر بیت کوین و هر نزول نشانه بازدهی بالاتر بیت کوین نسبت به طلا است.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی بصورت روزانه در سایت و اپلیکیشن سیگنال

نمودار جفت ارز طلا / بیت کوین (XAUBTC )تایم فریم هفتگی

نمودار جفت ارز طلا / بیت کوین (XAUBTC )تایم فریم هفتگی (W)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تایم فریم هفتگی به وضوح شاهد الگو مثلثی هستیم که رو به پایین شکسته است میدانیم در مثلث ها هدف بعد از شکسته شدن به اندازه قاعده ( فلش قرمز رنگ) رشد یا نزول میکند پس میتوانیم دوباره با قاطعیت بگوییم در بلند مدت همچنان بیت کوین بازدهی خیلی بالاتری ترین نسبت به طلا خواهد داشت

اما در کوتاه مدت و میان مدت با توجه به ریزش های اخیر بازار ارز دیجیتال کدام یک میتواند سود بیشتری به سرمایه گذاران برساند؟!

نمودار جفت ارز طلا / بیت کوین (XAUBTC )تایم فریم روزانه

نمودار جفت ارز طلا / بیت کوین (XAUBTC )تایم فریم روزانه (D)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

 در تایم فریم روزانه نمودار به وضوح واگرایی های پی در پی در مکدی مشاهده میشود که  از 70 روز قبل از ریزش شدید بیت کوین در آن چهارشنبه سیاه خبر میداده و به سرمایه گذاران  اعلام میکرده که در حال حاضر طلا میتواند دارایی امن تری نسبت به بیت کوین باشد، قطعا چنین چیزی از چشم نهنگ های بازار دور نمانده.

در حال حاضر اگر قیمت بتواند از سطح مقاومتی مستطیل قرمز رنگ با موفقیت عبور کند تا محدوده مقاومتی مستطیل نارنجی توان صعود دارد و این یعنی در کوتاه مدت و میان مدت سرمایه گذران علاقه مند به سرمایه گذاری در طلا هستند اما سناریو دوم زمانی رخ میدهد که قیمت توان عبور از محدوده قرمز را نداشته در این صورت بخت و اقبال دوباره به سمت بیت کوین برخواهد گشت.

نباید فراموش کنیم که در بلند مدت همچنان بیت کوین بازدهی بسیار بالاتری نسبت به طلا خواهد داشت اما سرمایه گذار خوب کسی است که در روند های کوتاه مدت و میان مدت هم بتواند از دارایی خود محافظت کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام‌چطور‌میتوانم‌وارد‌بازارارز‌دیجیتال‌شوم

    • سلام، قبل از ورود به این بازار حتما آموزش ببینید و با مفاهیم اولیه‌ی سرمایه گذاری آشنا شوید
      این آموزش‌ها رو میتونید رایگان در سایت یا اپلیکیشن ما مشاهده کنید

  • سلام ممنون از تحلیل خوب وعالی ببخشید اگه لطف کنید از ریپل تحلیل بفرمایید ممنونم می شوم.