رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری (آبان1402)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری (آبان1402)

یکی از مهم‌ترین معیارهای سرمایه‌گذاران برای انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازدهی آن در بازه های زمانی مختلف است، اما از آن‌جایی که درجه‌ی ریسک پذیری افراد با یکدیگر متفاوت است، باید علاوه بر بازدهی‌(در دوره های مختلف زمانی‌) پارامترهای دیگر از‌جمله ریسک، عملکرد ارکان صندوق (‌اعم ‌از مدیر، ضامن نقدشوندگی‌)‌ و‌… هم مورد بررسی قرار بگیرد.

به همین منظور سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تمامی صندوق های درآمد‌ثابت، مختلط و سهامی را به صورت ماهیانه مورد ارزیابی قرار داده و رتبه‌بندی صندوق ها را منتشر می‌کند. رتبه‌بندی پیش رو در‌بر‌گیرنده‌ی آخرین اطلاعات صندوق‌ها تا تاریخ 30 آبان 1402 می باشد.

صندوق‌های سهامی همچنان در رکود

به لطف رشد خیره کننده‌ی 67 درصدی شاخص کل از اوایل اسفند 1401 تا هفده اردیبهشت 1402، صندوق های سهامی از این امر مستثنی نبوده اند و همچنان از بازدهی سالیانه مناسبی برخوردار هستن اما هر چه به پایان سال نزدیک شده و از این گذر تاریخی عبور می‌کنیم، عملکرد ارکان سبدگردان و بازارگردان صندوق‌ها با توجه به افت 26 درصدی شاخص (از هفده اردیبهشت تا 30 آبان 1402) بیش‌تر نمایان می‌شود.

در این ماه صندوق سرمایه گذاری ثروت هامرز، عملکرد مناسبی در مقایسه با سایر صندوق‌ها داشته است، به نحوی که در یک ماه اخیر توانسته بازدهی 6 درصدی کسب کند. از نکات قابل توجه این گزارش، حضور صندوق دارایکم (با وجود حباب منفی حدود 40 درصدی) در بین رتبه‌های برتر صندوق‌های سهامی قابل معامله می‌باشد.

رتبه بندی صندوق های سهامی

در بین صندوق‌های سهامی صدور و ابطال، بازده بورس همچنان عملکرد مطلوبی از خود به جای می‌گذارد.

رتبه بندی صندوق های سهامی

صندوق های درآمد‌ثابت همچنان درخشان

سیاست‌های انقباضی دولت همچنان ادامه دارد به نحوی که در اکثر صندوق‌های درآمد ثابت به غیر از بادهی سالیانه، شاهد عملکرد مطلوب و بالاتری نسبت به سایر صندوق‌ها اعم از بازدهی ماهانه، فصلی و شش ماهه هستیم.
تامین سرمایه‌ی خلیج فارس با وجود این‌که زمان زیادی از عمر فعالیت آن نمی‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه توانسته بازدهی مناسبی برای دارایی‌های تحت مالکیت خود به ارمغان بیاورد.

رتبه بندی صندوق های درآمد ثابت

در بین صندوق‌های درآمد ثابت صدور و ابطالی، صندوق‌هایی که دارایی آن‌ها تحت مالکیت تامین سرمایه‌ها می‌باشند، عملکردی مطلوبی را از خود به جای گذاشته‌اند.

رتبه بندی صندوق های درآمد ثابت

استقبال از صندوق‌های تضمین اصل سرمایه

همانند ماه قبل صندوق‌های تضمین اصل سرمایه در کانون توجه سرمایه‌گذاران می‌باشد به نحوی که در بین ده صندوق برتر  مختلط، نام دو صندوق تضمین اصل سرمایه به چشم می خورد.

رتبه بندی صندوق های مختلط

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
    • سلام
      خسته نباشید
      ملاک های رتبه بندی شامل چه چیزهایی میشه؟
      صرفا بازدهی صندوق ها؟

      • سلام وقت بخیر
        علاوه بر بازدهی، پارامترهای ریسک هم در نظر گرفته شده است به همین علت لزوما صندوقی که دارای بازدهی بالایی می‌باشد، در رتبه بندی در جایگاه اول قرار نگرفته است