رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری (دی1402)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری (دی1402)

یکی از مهم‌ترین معیارهای سرمایه‌گذاران برای انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازدهی آن در بازه های زمانی مختلف است، اما از آن‌جایی که درجه‌ی ریسک پذیری افراد با یکدیگر متفاوت است، باید علاوه بر بازدهی‌(در دوره های مختلف زمانی‌) پارامترهای دیگر از‌جمله ریسک، عملکرد ارکان صندوق (‌اعم ‌از مدیر، ضامن نقدشوندگی‌)‌ و‌… هم مورد بررسی قرار بگیرد. به همین منظور سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تمامی صندوق های درآمد‌ثابت، مختلط و سهامی را به صورت ماهیانه مورد ارزیابی قرار داده و رتبه‌بندی صندوق ها را منتشر می‌کند. رتبه‌بندی پیش رو در‌بر‌گیرنده‌ی آخرین اطلاعات صندوق‌ها تا تاریخ 30 دی 1402 می باشد.

صندوق های سهامی در شوک ابلاغیه پالایشی‌ها

در دی 1402 به دلیل ابلاغ دستورالعمل فروش خوراک (نفت) به پالایشگاه ها و خرید فرآورده های اصلی (گازوئیل و بنزین و …) که منجر به کاهش قیمت بنزین خریداری شده از آنها می‌شود، فضای کلی بر بازار و صندوق‌های سهامی منفی  بود.

در بین صندوق‌های سهامی، نماد کاردان با وجود اینکه بازدهی سالانه پایین تری نسبت به سایر صندوق‌های برتر دارد اما به دلیل عملکرد مناسب در شاخص‌های سنجش ریسک، در رتبه دوم قرار گرفته و به دلیل نوسان محدود قیمتی، مناسب افراد ریسک گریز می‌باشد. (در صعودها نسبت به سایر صندوق‌ها رشد کم‌تری دارد)

رتبه بندی صندوق های سهامی

صندوق مشترک نقش جهان با وجود عملکرد نسبتا ضیف در شاخص‌های ریسک، توانسته است با عملکرد عالی در شاخص‌های بازدهی ( شش ماهه و فصلی) خود را در بین رتبه‌های برتر ببیند.

رتبه بندی صندوق های سهامی

صندوق‌های درآمد ثابت همچنان درخشان

صندوق گنجینه آینده با نماد صایند اگرچه موفق به بازدهی 42 درصدی سالیانه شده است اما این بازدهی متفاوت نسبت به سایر صندوق‌ها، در دوره‌های زمانی ماهانه، فصلی و شش ماهه متناسب با سایر صندوق‌ها بوده است؛ بنابراین می‌توان انتظار تعدیل این بازدهی و رسیدن به میانگین بازدهی سالیانه سایر صندوق‌ها داشت.

رتیه بندی صندوق های درآمد ثابت

در بین صندوق‌های درآمد ثابت صدور و ابطالی صندوق کوثر یکم اگر چه نسبت به سایر صندوق‌ها بازدهی سالیانه کم‌تری داشته؛ اما ازآنجایی که در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر (ماهانه، فصلی و شش ماهه) بازده‌ای بالای داشته، در نتیجه در رتبه‌بندی کلی در جایگاه اول قرار گرفته است.

رتیه بندی صندوق های درآمد ثابت

صندوق تضمین، گوی سبقت را از صندوق‌های مختلط ربود

صندوق تضمین اصل سرمایه مفید با وجود گذشت تنها 454 روز از آغاز فعالیت خود، در همین مدت کوتاه توانسته است در اکثر معیارهای سنجش ریسک و بازدهی در جایگاه مناسبی قرار بگیرد و فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذران با ریسک متوسط را به بهترین شکل ممکن مهیا نماید.

رتبه بندی صندوق های مختلط

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *