جنگ تجاری حسرت بر دل فروشندگان اونس گذاشت (14 آذر ماه 1398)

جنگ تجاری حسرت بر دل فروشندگان اونس گذاشت (14 آذر ماه 1398)

3 دسامبر در بازه معاملاتی آسیا، قیمت اونس جهانی طلا در دور جدیدی از افزایش قیمت به دلیل عدم اطمینان به توافق تجاری بین ایالات متحده و چین قرار گرفت. رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ این هفته اعلام کرد انتظارات ما این است برای توافق اصلی بین ایالات متحده و چین باید منتظر انتخابات سال 2020 بود.

دونالد ترامپ در نشست ناتو (NATO) گفت:

از بعضی جهات ، من فکر می کنم تا پس از انتخابات سال 2020 برای توافق چین منتظر بمانم، اما آن ها می خواهند اکنون توافق کنند، اما خواهیم دید که آیا این توافق به نتیجه ای میرسد یا خیر !

هم اکنون چشم انداز توافق بین ایالات متحده و چین کم رنگ تر شده و عدم اطمینان باعث تقویت اونس طلا در بازار های جهانی شده است . لازم به ذکر است که اونس در بالا ترین قیمت 3 هفته گذشته خود قرار دارد. در 4 دسامبر اونس توانست خود را به قیمت 1484 برساند و پس از آن با اخبار اعلامی از طریق رسانه ی خبری بلومبرگ مبنی بر توافق تجاری، قیمت اونس طلای جهانی تا قیمت 1470 ریزش کرد و همینطور باعث ریزش در اوراق 10 ساله ی ایالات متحده نیز شد و به سطح 1.7 خود را رساند و هم اکنون با کمی رشد در سطح 1.76 قرار دارد.

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا

در تحلیل داده های روزانه ی اونس طلای جهانی قیمت در یک کانال نزولی در حال نوسان است و می تواند تا سقف کانال به صعود خود ادامه دهد. مقاومت مهم اونس طلای جهانی را می توان 1487 نظر گرفت.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (14 آذر ماه 1398)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تحلیل 4 ساعته ی اونس طلای جهانی با رسم چنگال اندروز می توان مشاهده کرد که قیمت پس از برخورد با مید لاین چنگال  واکنش نشان داده است و تشکیل سناریو می دهد که در ادامه ی متن به آن می پردازیم.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (14 آذر ماه 1398)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
  • سناریو اول: قیمت اونس به خط پایینی چنگال بر می گردد و پس از آن بین دو خط مد لاین و خط پایینی نوسان می کند .
  • سناریو دوم: قیمت با توجه به فشار خریداران و روند صعودی، مد لاین را با قدرت به سمت بالا می شکند و  خود را به خط بالایی چنگال میرساند .

مقاومت های مهم اونس طلای جهانی را می توان 1484 و 1492 و 1515 در نظر گرفت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *