رشد بی سابقه نرخ تورم در آمریکا و نگرانی سرمایه‌گذاران

رشد بی سابقه نرخ تورم در آمریکا و نگرانی سرمایه‌گذاران

در حال حاضر جریانات ریسک گریزی بازارهای سهام تشدید شده است. سرمایه‌گذاران نگران رشد سریع تورم، عقب‌نشینی بانک‌های مرکزی از سیاست‌های حمایتی و روند بهبود اقتصاد جهانی هستند. جریانات ریسک گریزی در بازار ارزی هم به راه افتاده و تا حدودی از دلار آمریکا حمایت کرده است.

با افزایش انتظارات تورمی که در پی داده های اقتصادی اخیر ایجاد شده است جمیع سرمایه گذاران و فعالین بازار توقع تغییر در سیاست های بانک مرکزی را دارند تا در نهایت سیاست های انبساط پولی کنترل شود و فدرال رزرو تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد اما مقامات فدرال رزرو تا زمانیکه نرخ اشتغال به سطوح پایدار و مطمئنی نرسد از این امر خودداری خواهند کرد.

اکثر شاخص‌های سهام آسیایی افت کرده‌اند. شاخص‌های سهام از ژاپن تا استرالیا رشدهای اولیه خود را ازدست‌داده اند. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم چنین وضعیتی دارند. دیشب شاخص سهام S&P ۵۰۰ در نزدیکی اوج تاریخی بسته شد. خبر تائید داروی آلزایمر شرکت Biogen عامل اصلی رالی صعودی شاخص S&P ۵۰۰ بود.

شاخص ترس و طمع در هفته گذشته در محدوده ترس قرار داشت و هم اکنون هم با وجود اینکه در محدوده خنثی قرار گرفته اما با بدبینی سرمایه گذاران جو ترس بیشتر بر بازار غالب شده است.

رشد بی سابقه نرخ تورم در آمریکا و نگرانی سرمایه‌گذاران

کاهش نرخ اوراق قرضه و فشار روی دلار آمریکا

نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورمی آمریکا هستند تا شاید بتوانند ارزیابی درستی از چشم‌انداز تورمی داشته باشند. در عین حال انتظارات نرخ بهره‌ای بازار هم در حال تغییر است. سرمایه‌گذاران معتقدند که فدرال رزرو آمریکا به زودی بحث در رابطه با کاهش حجم خرید اوراق قرضه (عقب‌نشینی از سیاست‌های انبساطی پولی) را شروع خواهد کرد که منجر به تقویت دلار در بازار خواهد شد.

شاخص‌های سهام در اوج‌های قیمتی

شاخص‌های سهام جهانی در نزدیکی اوج‌های تاریخی در حال نوسان هستند. خروج از بحران کرونا و همچنین سیاست‌های انبساطی و حمایتی بانک‌های مرکزی عامل اصلی رشد شاخص‌های سهام جهانی هستند. با این حال سرمایه‌گذاران نگران‌اند که با خروج بانک‌های مرکزی از سیاست‌های حمایتی، آرامش فعلی بازارهای مالی به هم بخورد. عملکرد شاخص‌های تورمی آمریکا (CPI) نشان خواهد داد که آیا فدرال رزرو برای تغییر سیاست‌های پولی آماده است یا خیر؟

اخبار و تقویم اقتصادی روز

امروز داده های اقتصادی مهمی از آلمان و ناحیه یورو منتشر خواهند شد. داده های ZEW آلمان که مربوط به چشم انداز اقتصادی 6 ماهه این کشور هستند در صورتیکه مثبت گزارش شوند و از سطح انتظارات پیش بینی شده فراتر ظاهر گردند میتوانند امروز اندکی موجب تقویت یورو در بازار ارزی شوند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *