تحلیل بنیادی مارکت | 15 آوریل 2021

تحلیل بنیادی مارکت | 15 آوریل 2021

تحلیل بنیادی بازار فارکس و بورس سهام آسیا

بعد از این‌که شاخص‌های سهام آمریکا از اوج‌های تاریخی پایین آمدند، شاخص‌های سهام آسیایی هم افت کرده‌اند. گزارش‌های مالی بانک‌های بزرگ خوب بودند. اما جریانات ریسک گریزی ضعیفی در بازار دیده می‌شود.

شاخص‌های سهام هنگ‌کنگ و چین سقوط کرده‌اند. بانک مرکزی چین باعث خروج نقدینگی از سیستم مالی شده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران آسیایی نگران کمبود نقدینگی در سیستم مالی هستند.

با این حال شاخص‌های سهام ژاپن و کره جنوبی مثبت هستند. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم تغییر قابل‌توجهی نداشته‌اند.

در بازار ارزی دلار آمریکا بعد از چندین روز افت متوالی تقویت شده و نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا هم در اطراف ۱٫۶۳ درصد در نوسان است.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

دیروز رئیس فدرال رزرو آمریکا در باشگاه اقتصادی واشنگتن گفته که فدرال رزرو به حمایت از اقتصاد آمریکا ادامه خواهد داد و خیلی قبل‌تر از این‌که مقامات به فکر افزایش نرخ بهره باشند، حجم خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد.

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین توانست به رکورد جدیدی در ۶۴٫۸۷۰ هزار دلار برسد. امروز توجه بازار به شاخص مدعیان بیکاری، شاخص تولیدات صنعتی و خرده‌فروشی آمریکا خواهد بود.

اونس طلا

قیمت در اونس طلا به نظر میرسد با تشکیل یک الگوی دوقلو کف شرایط برای افزایش قیمت را فراهم ساخته است و با عبور از سطح میانی یا خط گردن میتواند این الگو را در مرحله اول به تایید برساند و هدف این الگو می تواند دامنه عرضه دوم یعنی محدوده ۱۸۰۵ – ۱۸۱۶ برساند هرچند که رسیدن به این حدف مستلزم پایداری قیمت در سطوح کنونی و یا سطح میانی ۱۷۵۸ است.

نفت

در بازار نفت در روز گذشته شاهد افزایش حدودا 5 درصدی قیمت های نفت بودیم که امروز هم این روال ادامه دارد.

میدان‌های نفتی دریای شمال که قیمت نفت آنها بر مبنای شاخص برنت تعیین می‌شود، وارد فصل تعمیرات و نگهداری می‌شوند و این مسئله سبب کمیاب شدن انواع نفت خام مرتبط با برنت و افزایش قیمت آنها شده است.

اما بطور کلی  افزایش تولید نفت خاورمیانه سبب ارزان‌تر بودن قیمت فرآورده‌های نفتی این منطقه نسبت به دیگر انواع نفت مرتبط با نفت خام برنت می‌شود و این مسئله احتمال جنگ قیمت دیگر را بیشتر می‌کند.

گریسون لیم، تحلیلگر ارشد نفت مؤسسه مشاوره انرژی اف‌‎جی‌ئی در این باره گفت: نفت ارزان زیادی موجود است و بیشتر آن از خاورمیانه می‌آید.

وی افزود: محموله‌های مرتبط با شاخص برنت باید با تخفیف بسیار بیشتری برای خریداران آسیایی عرضه شوند تا نفت بیشتری خرید و فروش شود. این در حالی است که اگر قیمت این محموله‌ها خیلی ارزان شود، خریداران چینی برای خرید آنها ترغیب می‌شوند.

بازار ارزی

در بازار ارزی برخلاف پیش بینی های این هفته، ارزهای کالایی قدرت یکباره گرفتند و امروز بیشترین رشد را در بازار دو ارز AUD و NZD تجربه کردند. از نکات جالب توجه ریزش دلار کانادا در بازار بود و این درحالی است که نفت درحال افزایش میباشد و بدلیل همبستگی مثبت این دو نباید اینگونه میبود.

اخبار و تقویم اقتصادی روز

نه تنها جریانات ریسکی بازار های سهام بر دلار آمریکا (دارایی امن) تاثیر خواهد گذاشت، بلکه شاخص های اقتصادی آمریکا هم می توانند بر نوسانات کوتاه مدت دلار تاثیر قابل توجهی بگذارند.

امروز اخبار زیادی روی دلار آمریکا تاثیر گذار خواهد بود که میتواند بازار را متلاطم کند از جمله اخبار مهم امروز گزارش مدعیان بیمه بیکاری آمریکا و آمار خرده فروشی این کشور است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *