تحلیل بنیادی مارکت | 6 می 2021

تحلیل بنیادی مارکت | 6 می 2021

بورس سهام

شاخص‌های سهام آسیا رشدهای اولیه خود را از دست داده‌اند و شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم افت کرده‌اند.

در بازارهای مالی روند جریانات ریسکی مشخصی دیده نمی‌شود.
بازارهای سهام چین و استرالیا سقوط کرده‌اند و بازار سهام هنگ‌کنگ هم رشدهای اولیه خود را از دست داده است. با این حال عملکرد بازار سهام ژاپن بعد از چند روز تعطیلی خوب بوده است.

چین مذاکرات تجاری با استرالیا را به حالت تعلیق درآورده است. دیشب در بازار سهام آمریکا شاخص سهام نزدک ۱۰۰ (NASDAQ) که شامل سهام شرکت‌های فناوری می‌شود، در محدوده منفی به کار خود پایان داد. اما شاخص سهام S&P 500 در محدوده مثبتی بسته شد.

بازار ارزی

در بازار ارزی ، دلار آمریکا در واکنش به جریانات ریسک گریزی ضعیف بازارهای سهام افت کرده است. همچنین دلار استرالیا در واکنش به تشدید تنش‌های تجاری میان استرالیا و چین تضعیف شده است.

شاخص دلار

در بازار اوراق قرضه، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا بالا آمده است.
هم‌زمان با بهبود اقتصاد آمریکا، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که شاید فدرال رزرو آمریکا به زودی از سیاست‌های انبساطی و حمایتی پولی عقب‌نشینی کند که منتج به قدرت گرفتن دلار خواهد شد.

گزارش بازارهای مالی و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

طبق ارزیابی بلومبرگ از اقتصاددانان، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در فصل چهارم سال ۲۰۲۱ به کاهش خرید اوراق قرضه اقدام کند. این در حالی است که مقامات فدرال رزرو آمریکا هنوز از تغییر سیاست‌های پولی حرفی نزده‌اند.
رئیس فدرال رزرو بوستون گفته که بازار اوراق رهنی آمریکا دیگر به حمایت‌های فدرال رزرو نیاز ندارد. این می‌تواند اولین نشانه از تغییر دیدگاه فدرال رزرو آمریکا باشد.

بازار کامودیتی

در همین حال افزایش قیمت‌ها در بازار کالا هم باعث شده تا انتظارات تورمی دوباره تقویت شود.

شاخص قیمت کامودیتی بلومبرگ به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۱ صعود کرده است. رشد قیمت کالاهای اساسی به خاطر افزایش تقاضای جهانی است. در این میان آب‌وهوای بد و مشکلات در حمل‌ونقل آمریکا هم باعث شده‌اند تا عرضه چوب آمریکا کاهش یابد و قیمت این کالا را به اوج‌های تاریخی برساند.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

تقویم و اخبار مهم اقتصادی

امروز در تقویم اقتصادی بازار ارزی، همه نگاه‌ها به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان خواهد بود. فردا هم داده‌های NFP آمریکا منتشر خواهند شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *