تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 10 خرداد ماه 1399

تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 10 خرداد ماه 1399

در تاریخ 22 اردیبهشت 99 (11 می 2020 میلادی) تحلیل نفت خام وست تگزاس آمریکا ارائه گردید که در اینجا میتوانید آن را مشاهده کنید. پس از گذشت حدودا 17 روز به جهت بروزرسانی تحلیل قبلی میبینیم که در مقیاس جهانی بطور کلی سرمایه گذاران به آینده اقتصادی جهان بسیارخوشبین تر هستند و امیدها در بازار های مالی افزایش یافته است. با توجه به جو روانی مثبت و شروع به کار تدریجی صنایع خرد و کلان و در پی آن رشد تقاضا برای یکی از شاخص های مهم نفت یعنی وست تگزاس، به نظر میرسد این کالا بحران قبلی خود را تا حدودی پشت سر گذاشته است. طبق تحلیل قبلی سه سناریو برای رفتار قیمت طبق عناصر تکنیکال تعریف گردید و همانطور که مشاهده میکنید فرضیه صعودی برای این کالای استراتژیک فعال گردید. در این نمودار قیمت سقف کانال آبی رنگ محصور شده در آن را شکسته و به طرف بالا صعود کرده است. از طرفی قیمت در کانال نزولی میان مدت زرد رنگ با همان قدرتی که کف کانال را در پی بحران کمبود تقاضا شکسته است، با همان میزان قدرت به داخل کانال نزولی قبلی برگشته است. به جهت آینده رفتاری قیمت با رسم الگوی فیبوناچی در سطوح 50 و 61.8 درصد موج نزولی قبلی میتوان 2 فرضیه در نظر گرفت:

  • فرضیه صعودی : در صورت ادامه روند صعودی کنونی و در دست گرفتن بازار توسط خریداران می توان مقاومت های مهمی در سر راه صعود قیمت بر اساس فیبو 50 درصد در سطح 38 دلار و پس از آن در سطح 61.8 درصد عدد 44 دلار را متصور بود. لازم به ذکر است در اعداد 50 و 61.8 درصد فیبوهای اصلاحی و گسترشی هم پوشانی خوبی مشاهده میگردد.
  • فرضیه نزولی : در صورت برگشت قیمت و ادامه جو ترس و تردید در بازار و عدم خوشبینی سرمایه گذاران می توان انتظار فروش را در بازار داشت و در پی این فشار فروش حمایت های مهم پیش رو ابتدا کف کانال نزولی زردرنگ و عدد 28 دلار و پس از آن در صورت ادامه نزول اعداد 20 و 10 دلار مفروض است.
تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 10 خرداد ماه 1399
نمودار قبلی | جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 10 خرداد ماه 1399
نمودار فعلی | جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *