تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1399

تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1399

وست تگزاس اینترمیدیت (West Texas Intermediate) نوعی نفت است که بعنوان محک یا شاخص برای قیمت‌گذاری نفت در بازارهای جهانی استفاده می‌شود. دلیل اصلی این نام‌گذاری آن است که این نفت سبک در غرب تگزاس استخراج می‌شود.

وست تگزاس اینترمدیت و برنت جزو نفت خام‌های سبک و شیرین هستند که به دلیل سهولت نسبی پالایش، مطلوب‌ترین نوع نفت خام هستند.

شیرین بدان معناست که این نوع نفت‌ها دارای گوگرد اندکی هستند. در مقابل آن، نفت‌های ترش قرار دارند. همچنین سبک بدان معناست که این نوع نفت‌های خام در قیاس با آب دارای وزن مخصوص پایین‌تری هستند و یا چگالی آنان کمتر است. در مورد نوع نفت‌های خام سنگین عکس این وضعیت صادق است.

همانطور که در نمودار قیمت ماهانه نفت خام وست تگزاس مشاهده میکنید قیمت بر سر راه یک مقاومت تاریخی خود قرار دارد که شکست و یا عدم شکست این مقاومت منجر به تحولات بزرگی در قیمت این عنصر نفتی مهم خواهد گردید. اگر در سابقه نمودار مشاهده کنید خواهید دید که در طول سالیان مدید نمودار به این خط قیمتی واکنش های زیادی نشان داده است.

تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در نمودار روزانه این کالای استراتژیک مشاهده میکنید که پس از افت شدید در هفته های گذشته با رسیدن اخبار خوش در حوزه نفتی و توافقات حاصل شده در اوپک و جلسه هفته انرژی روسیه دوباره قیمت به کانال بالای 20 دلار برگشته و انتظار مییرود طبق تحلیل تکنیکال زیر سه فرضیه روند قیمتی در روزهای اخیر شاهد باشیم. البته توجه داشته باشید بازار نفت بسیار متاثر از عوامل بنیادی هست و تحلیل تکنیکال به تنهایی پاسخگو نخواهد بود.

طبق نمودار زیر سه فرضیه روند قیمتی نفت به شرح زیر است:

  • فرضیه صعودی : در این حالت با توجه به برخورد قیمت به مقاومت مستحکم 28 دلاری بر سر راه خود و بازگشت از آن در صورت حمایت خریداران بازار انتظار رشد قیمت از کف کانال نزولی تشکیل شده از تاریخ 9 فوریه 2018 را خواهیم داشت و قیمت در ادامه راه مقاومت های 36 و 42 و نهایتا 48 دلاری را مشاهده خواهد کرد.
  • فرضیه نزولی : در صورت تکرار افت ارزش نفت خام در بازارهای جهانی ابتدا نقاط حمایتی 20 دلاری و پس از آن 10 دلار را شاهد خواهیم بود.
  • فرضیه رنج شدن بازار : در صورت وقوع این حالت انتظار میرود قیمت در کانال رسم شده بین محدوده ی قیمتی 20 تا 28 دلاری بصورت نوسانی حرکت نماید که در این صورت تشکیل الگوی سر و شانه معکوس دور از دسترس نخواهد بود و می توان پس از اتمام تشکیل این الگو ترکات قیمتی را به دقت زیر نظر داشت.
تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (WTI) | تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *