تحلیل قیمت جهانی پلاتین

تحلیل قیمت جهانی پلاتین

قیمت های جهانی پلاتین تحت تاثیر بحران کرونا افت زیادی را متحمل شدند زیرا عمده مصرف این فلز با ارزش در حوزه مبدل های کاتالیزوری خودرو است که طی بحران کرونا خرید خودرو به شدت کاهش یافت و تولید کنندگان این فلز را تحت فشار گذاشت.

در حال حاضر با بازگشت روال عادی اقتصاد در سطح دنیا قیمت های پلاتین میتواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد و از سطح کنونی 1060 دلاری فراتر رود.

چالش پیش روی بازار پلاتین که مانع از افزایش تقاضا شده است عامل کمبود ریز تراشه برای تولید خودرو در جهان است و همین امر سبب شده قیمت خودروهای کارکرده افزایش یابد و حتی در مواردی هم قیمت خودرو صفر معامله گردد.

تحلیل تکنیکال قیمت پلاتین

قیمت اونس پلاتین در نمودار هفتگی زیر روی سطح حمایتی 1000 دلاری قرار گرفته و انتظار میرود با شرع یک رالی صعودی دیگر به اهداف بلند مدت خود در 1483 و 1730 دلار دست یابد. در مسیر صعودی پیش روی قیمت سطح مقاومتی دینامیک (مورب) قرمز رنگ قدرت نمایی خواهد کرد و مانع این خواهد شد که قیمت به راحتی به سطوح هدف ذکر شده برسد.

ازدید نزدیکتر در نمودار با تایم روزانه با یک احتمال کمتر قیمت میتواند در صورت از دست دادن حمایت 1000 دلاری تا سطوح 854 و 780 دلاری ریزش نماید.

جهت مشاهده ی نمودار هفتگی با کیفیت بهتر کلیک کنید
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *