چه زمانی به نفت 100 دلاری خواهیم رسید؟ | 19 تیر 1400

چه زمانی به نفت 100 دلاری خواهیم رسید؟ | 19 تیر 1400

با توجه به گمانه زنی های موسسات مالی مختلف از جمله گلدمن ساکس و وبسایت اویل دات کام برای تحقق قیمت های نفت در مظنه 100 دلار در 6 ماه و یکسال آینده بر آن شدیم تا بررسی اجمالی روی این موضوع داشته باشیم.

فریدون فشارکی، رئیس مشاوران صنعتی FGE گفت که اگر افزایشی در تولیدات اوپک پلاس نداشته باشیم  احتمال افزایش تا  ۸۵ و ۹۰ دلار در هربشکه  وجود دارد.

پس از افزایش  اختلافات میان عربستان  و امارات برای افزایش تولیدات، نفت در حال حاضر بیش از ۲ درصد رشد داشته و به نزدیکی سطح ۷۶.۸۸ دلار که سقف سال ۲۰۱۸ است، نزدیک شده است.

در صورت خروج قیمت از این محدوده ممکن است نفت تا ۱۰۰ دلار نیز افزایش پیدا کند. اگرچه راه طولانی تا آن نقطه وجود دارد.

اگرچه  هنوز  در مورد اوپک پلاس چیزی مشخص نیست. شاید آنها  برای جلب رضایت امارات مجبور شوند بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدات خود اضافه کنند. این موضوع انگیزه‌ای برای ذخیره سود و افت قیمت خواهد شد.

اما خریداران هم انگیزه‌های خود را دارند و می‌خواهند قیمت را از سطح مهم تکنیکال خود فراتر ببرند.

در دیدگاه کلان همچنان تقاضای  رو به رشد یکی از محرک‌های نفت است اما ریسک‌های موجود،  توافق هسته‌ای ایران، تولید کنندگان آمریکا و در بلند مدت، انقلاب سبز است.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

تحلیل تکنیکال قیمت نفت

اگر از منظر تکنیکال بخواهیم بررسی اجمالی روی شاخص نفتی وست تگزاس داشته باشیم به این نکته میرسیم که در حال حاضر قیمت نفت همزمان درگیر با 2 سطح مقاومتی ماژور است. یکی سطح مقاومتی دینامیک مورب که از سال 2008 ایجاد شده  و دیگری برخورد قیمت با سطح استاتیک 75 دلاری است که در سال 2018 از این پیووت قیمتی برگشت صورت پذیرفته است. با برگشت قیمت از این سطح و واگرایی نزولی ایجاد شده بین قیمت و اندیکاتور آر اس آی میتوان دریافت صعودهای قیمت از محدوده های 70 الی 75 دلار واقعی نبوده و قیمت های صعودی کاذب ایجاد شده است.

در حال حاضر در کوتاه مدت بازه یک الی دوماهه میتوان به اصلاح قیمت های جهانی نفت تا محدوده های حمایتی 70 الی 65 دلار امیدوار بود اما پس از آن با توجه به قرار گرفتن نمودار نفت روی یک سطح حمایتی مهم مورب قرمز رنگ، قیمت ها میتوانند از این سطح دوباره صعودی شوند.

نمودار هفتگی تحلیل قیمت نفت

نمودار هفتگی تحلیل قیمت نفت
چه زمانی به نفت 100 دلاری خواهیم رسید؟
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

اهداف قیمتی نفت

سطوح هدف 6 الی 12 ماهه نفت وست تگزاس ( فقط در صورت بسته شدن کندل هفتگی بالای سطح مهم 75 دلاری ) اعداد 88 و 108 دلار خواهند بود.

حمایت‌ها

حمایت های کوتاه مدت اعداد 70 و 65 دلار هستند و با احتمال کمتر در صورت تثبیت کندل هفتگی زیر عدد 60 دلار میتوان به ادامه ریزش ها تا سطوح بعدی در 53 و 43 دلار امیدوار بود.

نظر شما چیست؟ در زیر همین پست نظرات و عقاید خود را با ما در میان بگذارید.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *