تحلیل شاخص یورواستاکس (EU50)

تحلیل شاخص یورواستاکس (EU50)

مقامات بانک مرکزی اروپا اعلام کردند زمانی شروع به عادی سازی سیاست‌ها می‌کنیم که مطمئن باشیم به هدف تورمی خود می‌رسیم. این هدف تورم 2 درصدی است که بالای این مقدار میتواند بانک مرکزی یورو را به سمت سیاست انقباضی سوق دهد ( افزایش ارزش یورو و افت بازار سهام ).

اقتصاد اروپا در هفته های گذشته شتاب ملایم و مثبتی داشت و سنتیمنت ناحیه یورو در حال بهتر شدن است. مقامات اقتصادی یورو همچنان معتقدند دلایل قانع کننده‌ای وجود دارند که ما را متقاعد کنند سیاست‌های مالی و پولی فعلی ناحیه یورو در نهایت منجر می‌شوند از فضای نرخ بهره پایین خارج شویم.

تحلیل تکنیکال شاخص یورو استاکس

در نمودار زیر شاهد این امر هستیم که قیمت توانسته سطح مقاومتی کلیدی در 3800 واحد را بشکند و این سطح را به حمایت مستحکمی تبدیل نماید. قیمت در حال حاضر بین دو سطح مورب حمایت و مقاومت مورب گیر افتاده و در حال نوسان است. جهت بعدی قیمت با احتمال بسیار صعودیست اما این صعود میتواند بعد از یک اصلاح موقت شروع گردد.

نمودار شاخص یورو استاکس (هفتگی)

 در نمودار روزانه زیر نیز میبینید که قیمت در صورت شکست سطح مقاومتی مورب قرمز میتواند به اهداف خود در اعداد 4500 و 5400 واحد نیز برسد اما ممکن است این صعود پس از اصلاح قیمت و پولبک به سطح شکسته شده 3800 واحدی رخ دهد. در هرحال احتمال بیشتر روند صعودی مطلق قیمت است.

در سناریوی نزولی با احتمال کمتر نیز در صورت شکست سطح حمایتی مستحکم 3800 واحدی قیمت میتواند تا سطح بعدی تا 3375 واحد نیز ریزش نماید.

نمودار شاخص یورو استاکس (روزانه)

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *