ادامه ریزش بازار و افت شاخص کل

بورس امروز نیز در مدار منفی کار خود را آغاز کرد و در نهایت شاخص کل با افت حدودا ۲ درصدی به ۱.۳۸ میلیون واحد رسید. ارزش معاملات خرد پایین، در حدود ۴.۱ همت به همراه خروج پول حقیقی به ارزش ۴۶۴ میلیارد تومان و کاهش شاخص کل، به شکل واضحی گویای وضعیت بازار است.امروز نیز حقیقی‌ها ناامید از وضعیت بازار مجددا، بسیار قوی در جایگاه فروشنده ظاهر شدند و همچنین ارزش و تعداد صف‌های فروش در تمام ساعات بازار روند صعودی خود را حفظ کردند. مجموع عوامل منعکس‌کننده شرایط نامساعد بازار سهام در روزهای اخیر است. افزایش نرخ اوراق اخزا، نزدیک شدن به مذاکرات برجامی، احتمال قطعی گاز در زمستان، دخالت‌ها و قوانین اشتباه دلایل کافی برای روند نزولی فعلی را فراهم کرده است. در چنین شرایطی روند صعودی نیازمند اهرم قویی است که درحال‌حاضر دیده نمی‌شود.
در این برنامه به همراه آقای حسین عبدی، تحلیلگر بازارهای مالی در خصوص وضعیت بازار گفتگو نمودیم. ایشان ضمن اشاره به وضعیت بازار نظر خود را در خصوص چند صنعت و آینده ی آنها بیان نمودند.

دلار به کدام سو می‌رود؟

دلار به عنوان متغیر پیش‌ران برای تمامی بازارهای مالی در ایران، در شرایط بسیار حساسی قرار دارد. در همین‌ خصوص، در برنامه تحلیلی دیلی‌سیگنال به همراه رسول خدادوست تحلیلگر اقتصادی به واکاوی و بررسی بنیادی قیمت دلار پرداخته‌ایم. در این برنامه، ابتدا با توجه به متغیرهای بنیادی و اقتصادی قیمت‌های تعادلی دلار در پایان سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ادامه با توجه به متغیرهای مهمی همچون بحران گازی در زمستان پیشِ رو، تداوم تخصیص ارز 4200 تومانی، امکان واردات خودرو، شروع دور بعدی مذاکرات هسته‌ای، انتخابات میان‌دوره‌ای پیشِ رو در آمریکا و… سناریوهای محتمل دلار تجزیه و تحلیل گردید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *