رشد مجدد شاخص نزدک در پی جهش صعودی سهام اپل و تسلا

رشد مجدد شاخص نزدک در پی جهش صعودی سهام اپل و تسلا

تحلیل بنیادی بورس سهام

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه برای چهارمین روز متوالی مثبت است. شاخص‌های سهام ژاپن، هنگ‌کنگ و چین رشد کرده‌اند. شاخص‌های آتی سهام اروپا و آمریکا هم مثبت هستند. دیشب با جهش صعودی سهام شرکت‌های اپل و تسلا، شاخص سهام نزدک ۱۰۰ (NASDAQ) رشد بیشتری را نسبت به سایر شاخص‌های سهام آمریکایی ثبت کرد.

امروز شاخص‌های آتی سهام آمریکا به همراه شاخص‌های سهام اروپا رشد کرده‌اند. مقامات فدرال رزرو آمریکا رشد سریع تورم را بی‌اهمیت جلوه داده‌اند. شاخص سهام Stoxx Europe 600 در حال ثبت اوج تاریخی جدیدی است و سهام شرکت‌های فناوری بیشترین رشد را ثبت کرده‌اند. شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه (MSCI) به بالاترین سطح دو هفته اخیر صعود کرده و شاخص سهام چین هم بیش از ۳ درصد مثبت بود.

رشد مجدد شاخص نزدک در پی جهش صعودی سهام اپل و تسلا

بازار ارز

در بازار ارز، دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح قیمتی سه ماه اخیر سقوط کرده است.

در این میان دیدگاه‌های مقامات فدرال رزرو آمریکا در رابطه با رشد سریع تورم باعث خوش‌بینی سرمایه‌گذاران بازار سهام شده‌اند. نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است. بی‌اهمیت جلوه دادن رشد سریع تورم یعنی فدرال رزرو به دنبال تغییر سیاست‌های پولی نیست.

نفت خام

در بازار نفت خام، قیمت‌ها افزایش یافته است. ظاهراً مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی هنوز به نتیجه نرسیده و به همین دلیل شاید تحریم نفتی ایران به این زودی‌ها برداشته نشود.

اخیراً مقامات فدرال رزرو آمریکا هم سخنرانی داشته‌اند. مقامات فدرال رزرو دوباره تأکید کرده‌اند که رشد سریع تورم آمریکا یک پدیده موقتی است و ادامه‌دار نخواهد بود. انتظارات تورمی بازار هم تضعیف شده است، اما با این حال سرمایه‌گذاران با احتیاط رفتار می‌کنند. چون‌که سیاست‌های انبساطی مالی و پولی جدید می‌توانند دوباره فشارهای تورمی را تشدید کنند.

اونس طلا

امروز ریزش های شاخص دلار هم نتوانسته باعث افزایش بیشتر نرخ اونس طلا شود به همین دلیل با توجه به خروج اونس طلا از الگوی نزولی نیاز به یک اصلاح قیمت کوتاه مدت به سقف شکسته شده احساس میگردد. در صورت افت انس سطح حمایتی مهم عدد 1845 دلار خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *