آیا دلار کانادا در بازارهای جهانی همچنان تقویت خواهد شد؟

آیا دلار کانادا در بازارهای جهانی همچنان تقویت خواهد شد؟

بانک ملی کانادا می گوید که قدرت بیشتر دلار کانادا در پیش است و احتمالاً این ارز طی هفته های آینده در مقابل دلار ، یورو و پوند تقویت خواهد شد.

دپارتمان ملی بازارهای مالی ، NBF ، در یادداشت تحقیقاتی ماهانه ارز به طور منظم می گوید که آنها انتظار دارند دلار کانادا به لطف ترکیبی از عواملی که شامل افزایش قیمت نفت و بهبود سریع اقتصاد اقتصادی جهانی است در سه ماهه سوم سال 2021 قوی تر شود.

با این حال، ممکن است انتهای سه ماهه سوم نقطه عطفی برای دلار کانادا باشد ، که پس از آن شروع به کاهش ارزش از این نقطه خواهد داشت.

در ارزیابی چشم انداز اقتصاد کانادا ، تحلیلگران می گویند که آنها متقاعد نشده اند که روند اخیر عملکرد خوب دلار کانادا را می توان به سادگی بخاطر تضعیف دلار آمریکا دانست زیرا برخی از مولفه ها و درایورهای اقتصادی ارز واحد کانادا را پشتیبانی می کنند و این درایورها هنوز خسته نشده اند.

“استفان ماریون” ، اقتصاددان ارشد و استراتژیست می گوید: “آسان است که بیشترین دستاوردهای اخیر ارزشمندی دلار کانادا را به افت دلار آمریكا نسبت دهیم و پرونده آن را ببندیم اما این فرضیه حتی اندکی به واقعیات اقتصاد کانادا نزدیك نیست.”

ایشان می افزاید: در حرکات CAD که مشاهده کرده ایم عوامل زیادی در این بازی نقش دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

عواملی که دلار کانادا را تحریک می کنند شامل قدرت اقتصاد جهانی و ارتقای پیش بینی های قیمت نفت توسط موسسات مالی از محدوده 65 دلار به 75 دلار است.

ماریون می گوید: “این به معنای قوی ترشدن ارز کانادا در سه ماهه سوم سال 2021 میلادی است.”

دلار کانادا با رشد اقتصادی جهانی و افزایش قیمت کالاها ، به ویژه قیمت نفت ، بهترین عملکرد را در بین ارزهای اصلی در سال 2021 را دارد.

علاوه بر این موارد ، موقعیت جغرافیایی کانادا باعث می شود اقتصاد این کشور به ویژه به ایالات متحده متمایل شود که به لطف حمایت فوق العاده ای که از سوی فدرال رزرو ایالات متحده و دولت جدید بایدن ارائه شده ، بهبود قابل توجهی یافته است.

ماریون اظهار داشت: “چند ماه گذشته برای ارز کانادا دوران خوبی بوده است و این ارز عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از همتایان خود نشان داده و برای چهار ماه متوالی افزایش یافته است.”

آیا دلار کانادا در بازارهای جهانی همچنان تقویت خواهد شد؟
نمودار مقایسه قدرت گرفتن دلار کانادا در مقابل سایر ارزهای مرجع جهانی از ابتدای سال 2021
روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

دولت کانادا با کنترل بحران کرونا و سرعت بالای واکسیناسیون مردم به ریکاوری سریع اقتصادی این کشور کمک کرده و چشم انداز خوبی را برای اهداف اقتصادی این کشور ترسیم کرده است.

کانادا به دلیل کمبود حاد تأمین واکسن ، در ابتدای کار واکسیناسیون را کند آغاز کرد ، اما سرعت واکسیناسیون تا حدی تسریع شده است که در حال حاضر این کشور از نظر تعداد دریافت اولین دوز واکسن ، از آمریکا پیشی گرفته است.

واکسیناسیون به شما این امکان را می دهد تا اقتصاد به صورت پایدار و همزمان با تأمین مواد مورد نیاز مصرف کنندگان و مشاغل ، دوباره به صورت پایدار بازگشایی شود.

آیا دلار کانادا در بازارهای جهانی همچنان تقویت خواهد شد؟
نمودار مقایسه میزان ضریب نفوذ تزریق واکسن در بین مردم در کشورهای آمریکا انگلیس و کانادا
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *