تحلیل تکنیکال فسازان و بررسی نسبت فسازان به شاخص کل

تحلیل تکنیکال فسازان و بررسی نسبت فسازان به شاخص کل

شرکت غلتک سازان سپاهان با نماد فسازان در زمینه تولیدی انواع شمش های فولادی به روش ریخته گری مداوم و تک باره ای، تولید انواع قطعات صنعتی بر اساس سفارش مشتری از جمله پاتیل سرباره فولاد سازی، کوکیل و متعلقات مربوطه جهت شمش ریزی، انواع قالب برش و پرس بدنه خودرو از جنس چدن های آلیاژی و سایر قطعات ریخته گری چدنی و فولادی فعالیت می کند.

گزارش 9 ماهه فسازان که به تازگی بر روی کدال قرار گرفت، نشان از عملکرد خوب شرکت در 3 ماهه پاییز داشت، در واقع در گزارش 9 ماهه خود با سرمایه جدید به ازای هر سهم 316 ریال سود محقق کرد. سود عملیاتی شرکت در 3 ماهه 506 میلیارد ریال و در 6ماهه 649 میلیارد ریال و در 9 ماهه با یک رشد خوب به 1264 میلیارد ریال رسیده است.

در ادامه به بررسی نموداری این نماد خواهیم پرداخت.

 در ادامه به بررسی نموداری این نماد خواهیم پرداخت.
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

به طور کلی جهت حرکتی قیمت در این سهم را می توان در یک کانال نزولی یافت که هم اکنون موقعیت قیمت در این کانال در محدوده حمایتی کف کانال می باشد. قیمت امروز سهم در 416 تومان قرار دارد در حالی که حمایتهایی نیز در نزدیکی آن قرار داشته که از اهمیت بالایی برخوردارند.

در محدوده قیمتی 400 تومان تراکم دو نسبت فیبوناجی قرار دارد و نقش حمایتی را در این ناحیه ایفا می کنند همچنین کف کانال نزولی و محدوده حمایتی 380 الی 340 تومان نیز در همین حوالی قرار داشته و در اسیلاتور RSI   نیز واگرایی مثبت دیده می شود که مجموعا نکات مثبتی برای احتمال رشد قیمت یا جلوگیری از افت بیشتر قیمت محسوب می شوند اما با این حال رشد احتمالی قیمت در آینده مشروط به حفظ این نواحی حمایتی خواهد بود.

همچنین مقاومت هایی بر سر راه قیمت وجود دارند که به ترتیب مقاومت خط ترند نزولی ، و پس از آن مقاومت خط میدلاین کانال و سطح520 تومان که در نزدیکیه هم قرار دارند و در صورت عبور قیمت از آنها مقاومت بعدی در سقف کانال و سقف تاریخی نمودار در 800 الی 850 قرار خواهد گرفت.

 بررسی نمودار فسازان از دیدگاه تئوری امواج الیوت:

 بررسی نمودار فسازان از دیدگاه تئوری امواج الیوت:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

از دیدگاه الیوت، احتمالا در انتهای شاخه 5ام از یک الگوی کارکشن 7 شاخه ای قرار داریم که در اینصورت به شرط حفظ محدوده حمایتی 340 الی 310 تومانی، می توان اهداف 600 الی 750 تومانی را برای تکمیل شاخه 6 ام این الگو در نظر داشت.

نسبت فسازان به شاخص کل:

نسبت فسازان به شاخص کل:

این نسبت در حد اقل ترین مقدار خود قرار گرفته، در واقع از نظر تکنیکی سطح مستطیل سبز رنگ ، سطح حمایتی برای آن محسوب می شود و هنوز نمی توان گفت این سطح از دست رفته، همچنین حرکت نمودار در قسمت پایانی ، ضعیف شده است لذا احتمال اینکه این نمودار مجددا بر روی سطح سبز رنگ قرار بگیرد و یا در آینده شاهد رشد آن باشیم، می رود.

برای درک بهتر این نمودار همین قدر کافیست که بدانید در زمان هایی که نمودار صعودی بوده وضعیت فسازان نسبت به شاخص کل بهتر بوده است و در زمانهایی که این نمودار نزولی بوده وضعیت شاخص کل نسبت به نماد فسازان از برتری بیشتری بر خوردار بوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *