یورو در هفته‌های آتی تضعیف خواهد شد یا تقویت؟

یورو در هفته‌های آتی تضعیف خواهد شد یا تقویت؟

رئیس بانک مرکزی اروپا به سرمایه‌گذاران گفته که برای راهنمایی‌های جدید در رابطه با سیاست‌های پولی ناحیه یورو آماده شوند.

شاخص سهام Stoxx Europe ۶۰۰ نوسانی است و روند مشخصی ندارد. در اروپا، یورو تضعیف و نرخ بازدهی اوراق قرضه اروپایی هم پایین آمده است. رئیس بانک مرکزی اروپا به سرمایه‌گذاران گفته که برای راهنمایی‌های جدید در رابطه با آینده سیاست‌های پولی اروپا آماده شوند. ظاهراً در عرض ۱۰ روز آینده راهنمایی‌های جدید ارائه خواهند شد.

در نمودار زیر شاخص سهام Stoxx Europe 600 بالای سطح مقاومتی تثبیت کرده و نیازمند اصلاح قیمتی تا روی سطح شکسته شده است. در صورتیکه اعضای بانک مرکزی اروپا صحبت از کاهش بسته های حمایتی به میان آورند میتوان امید داشت یورو تقویت شده و این شاخص اصلاح مورد نظر را انجام دهد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

نمودار شاخص یورو استاکس (هفتگی)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نمودار زیر مربوط به نرخ تورم اتحادیه اروپاست و با وجود اینکه همیشه ماکزیمم تورم 2 درصدی برای این اتحادیه در نظر گرفته شده اما همیشه تورم زیر این اعداد نوسان کرده و نشان از این دارد که اوضاع تورمی اروپا بالا نیست و نیازی به افزایش نرخ بهره احساس نمی شود.

نمودار نرخ تورم اروپا در دهه گذشته

در نتیجه این مباحث میتوان دریافت که یورو برای هفته های آتی تضعیف شده و حتی ممکن است بسته حمایتی دیگری در دستور کار قرار گیرد.

کازمیر از بانک مرکزی اروپا:
طی چند سال گذشته تورم کمتری برای ما ثبت شده است و استراتژی تجدید نظر یافته ما اظهار می‌کند که ما نمی‌خواهیم این اتفاق در آینده رخ دهد. در نتیجه جعبه ابزار ما تقویت شده و انتظارات تورمی بیشتر (طبق برنامه‌ریزی) لنگر می‌اندازد. برای انجام این کار ممکن است تورم به ۲ تا ۳ درصد نیز افزایش یابد.

بانک مرکزی اروپا کارهای زیادی برای انجام دارد

لاگارد، آخر هفته گذشته اظهار داشت که جلسه آتی شورای حاکمیتی، تغییرات قابل توجهی خواهد داشت. با توجه به اینکه بانک مرکزی اکنون هدف تورم متقارن ۲ درصدی را قرار داده است، انتظار می‌رود مداخله لفظی در جهت تمایل به افزایش تورم باشد.

با این وجود بانک مرکزی اروپا همچنان می‌تواند محرک‌های پولی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. در حال حاضر سیاست بانک مرکزی اروپا از فدرال رزرو و بانک انگلستان فاصله  گرفته است و نرخ یورو بازتابی از این واگرایی است.

طبق نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا بعد از ماه سپتامبر کاهش برنامه QE را آغاز کند

از 51 اقتصاددان شرکت کننده در این نظر سنجی 36 اقتصاد دان عقیده دارند بانک مرکزی اروپا بعد از ماه سپتامبر (شهریور) کاهش برنامه PEPP (برنامه بسته حمایتی چاپ پول و تزریق آن به اقتصاد اروپا) را آغاز خواهد کرد.

به عقیده 39 اقتصاد دان تمام بسته 1.85 تریلیون یورویی PEPP استفاده خواهد شد. دیگر اقتصادانان با کمترین انتظارات عقیده داشتند از کل این بسته 1.5 تریلیون یورو آن استفاده می‌شود.

شاخص یورو حاکی از سطح اشباع فروش است

برخلاف ادعاهای اعضای بانک مرکزی اروپا شاخص یورو در محدوده حمایتی قرار دارد و این امر میتواند نشان دهنده صعود ارزش یورو در هفته های آتی باشد.

از دید تکنیکال این شاخص روی حمایت خط مورب قرمز قرار دارد و در اندیکاتور راهنمای آر اس آی به نظر در حال تشکیل کف دوقلو میباشد. در نمودار قیمت نهایتا بتوان نزول قیمت و تشکیل یک الگوی تری درایو را تا سطح حمایت استاتیک 117 واحدی مد نظر داشت ولی پس از آن یورو میتواند دوباره قدرتمند گردد.

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص یورو (روزانه)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *