تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن و نسبت آن‌ها با هم (22 مرداد 99)

تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن و نسبت آن‌ها با هم (22 مرداد 99)

در ویدئوی تحلیلی ذیل، به بررسی روند شاخص کل بورس، شاخص کل هم وزن و نسبت شاخص هم وزن به شاخص کل پرداخته‌ایم.

تحلیل شاخص کل

در اشل بلند مدت و طبق داده های ماهانه شاخص کل بورس در یک روند صعودی قرار دارد، این روند صعودی طی ماه‌های اخیر پس از شکست سقف کانال دوم بلند مدتی شدت گرفته است. مادامی که شاخص توانایی حفظ سقف کانال دوم خود را داشته باشد می‌توانیم انتظار ادامه صعود شاخص تا سقف کانال جدید را داشته باشیم. اما در شرایط کنونی بازار این شاخص درگیر خط روند مقاومتی زرد رنگ خود می‌باشد که گذر از این خط روند مقاومتی می‌تواند موجب تشدید روند صعودی شاخص کل در بلند مدت گردد.
اما در کوتاه مدت و میان مدت و براساس داده‌های روزانه شاخص کل در صورت از دست دادن سطح حمایتی فعلی می‌تواند نزول تا کف کانال میان مدتی شاخص که متقارن است با حدود میانگین متحرک 25 روزه ادامه دار باشد. طبق سناریوی صعودی در صورت گذر شاخص کل از سقف تاریخی باند مقاومتی مهم بعدی در حدود 23000000 الی 2370000 واحد قرار دارد.

ویدئوی تحلیل شاخص کل

تحلیل شاخص کل هم وزن

شاخص کل هم وزن که بیشتر نمایانگر وضعیت سهام کوچک‌تر بازار می‌باشد، طبق داده‌های روزانه در حدود 460000 الی 500000 واحد با حمایت روبروست. که در صورت حفظ این محدوده حمایتی می‌توان انتظار صعودی شدن دوباره این شاخص را داشت.

تحلیل نسبیتی

بطور کلی از مرداد ماه سال 97 تا ابتدای سال جاری طبق نمودار نسبیتی شاخص کل هم وزن به شاخص کل بورس که در هر روز از تقسیم عدد پایانی شاخص کل هم وزن به روی شاخص کل بورس به دست می‌آید، بازدهی شاخص کل هم وزن از شاخص کل بیشتر بوده است، اما از ابتدای سال جاری همانطور که در نمودار هویداست بازدهی شاخص کل بورس نسبت به شاخص هم وزن بیشتر بوده است، این نسبت در حدود 0.25 و 0.23 با حمایت روبروست که احتمال تغییر روند کوتاه مدت، این نسبت در این حدود دور از انتظار نمی‌باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام با تشکر از مطالب خوب تون،میخواستم عرض کنم لطفا آموزش تحلیل تکنیکال ومفاهیم وموارد ان را در اپلیکیشن سیگنال در بخش اموزش سرمایه گذاری در بورس وسهام قرار دهید باتشکر از شما .

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم آموزش سیگنال منتقل شد.

  • سلام و عرض ادب خدمت شما، از اطلاعات بسیار مفیدی بهره بردم سپاس فراوان از همکاری تان صداقت

  • لطفا منو راهنمایی کنید کد سجام رو موفق نشدم بگیرم هر دفعه یه مشکلی هست.در ضمن بدون اینکه برم پیشخوان دولت میشه کد بورسی گرفت؟