شاخص نیکی ژاپن و شکست کانال 13 ساله؛ روزهای خوب در انتظار بورس ژاپن

شاخص نیکی ژاپن و شکست کانال 13 ساله؛ روزهای خوب در انتظار بورس ژاپن

پس از ریکاوری اقتصادی در پایان سال 2020  و برقراری مجدد تمهیدات بهداشتی و مقررات عبور و مرور در ژاپن باعث شد در اوایل سال 2021 چشم اندازهای اقتصادی کوتاه مدت از بین برود. در این صورت ، پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی 2.6 درصدی این کشور در سال 2021 به 2 درصد در سال 2022 کاهش یابد. اقدامات بهداشتی جدید بیشتر از گذشته مورد هدف قرار گرفته و تأثیر منفی کمتری بر آمار مصرف خانوار داشته است.با رفع محدودیت ها و با حمایت دولت ، انتظار می رود که شاخص های مصارف خانوار دوباره بهبود یابد. با این وجود ، رشد دستمزدها و اشتغال کاهش یافته و خود بخود میزان مصرف را محدود می کند ، اما تقاضای شدید بازارهای بین المللی باعث افزایش صادرات و حمایت از سرمایه گذاری های بلندمدت در این کشور خواهد شد.

شاخص سهام نیکی توکیو صبح روز پنجشنبه پس از افزایش یک شبه در قیمت شاخص های وال استریت ، با امید به بهبود اقتصاد جهانی که تقاضای خرید در بخشهای گسترده ای از جمله صنعت هواپیمایی و اتومبیل را به دنبال دارد ، صعودهای خوبی را تجربه کرد.

شاخص سهام سهام نیکی 225 با افزایش 102.14 واحد یا 0.35 درصد از چهارشنبه به 29،048.28 رسید. شاخص گسترده Topix در کلیه شماره های بخش اول در بورس اوراق بهادار توکیو با 15.67 واحد افزایش ، یا 0.81 درصد ، در سطح 958.00 واحد رشد کرد. بزرگترین افزایش قیمت سهام ها شامل تجهیزات حمل و نقل ، محصولات لاستیکی و مسائل مربوط به حمل و نقل زمینی بودند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

تحلیل تکنیکال شاخص نیکی ژاپن

پس از افت شدید شاخص نیکی در پی کرونا شاهد بازگشت قدرتمند این شاخص به سطوح قبل بحران بودیم و همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید قیمت در یک بازه 13 ساله از سال 2008 داخل یک کانال صعودی که در زیر با رنگ سبز مشخص شده در حال نوسان بوده است. پس از ریکاوری خوب اقتصادی ژاپن در ابتدای سال 2021 این شاخص موفق شد سطح مقاومتی 13 ساله خود را به سمت بالا بشکند و صعودهای خوبی را تا قله 30714 واحدی تجربه کند. اما با بروز مجدد قوانین سختگیرانه قرنطینه ای در ژاپن شاخص بورسی این کشور نیز در مدار اصلاحی قرار گرفت.

در حال حاضر با وجود افزایش امیدها به بازگشت آمارهای اقتصادی به سطوح قبل از کرونا و اتمام روند اصلاحی شاخص انتظار میرود شاهد رونق دوباره در بورس ژاپن باشیم.

در نمودار روزانه زیر شاهد یک الگوی پرچم هستیم که در صورت خروج قیمت از سقف این الگو میتوانیم به دستیابی به اهداف مقاومتی در 31640 و 32865 واحد امیدوار باشیم. با یک احتمال کمتردر صورت ادامه ریزش، قیمت میتواند تا سطوح حمایتی در اعداد 27281 و 25191 افت نماید.

شاخص نیکی ژاپن و شکست کانال 13 ساله؛ روزهای خوب در انتظار بورس ژاپن
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *