آیا دلار دوباره در بازارهای جهانی قدرت میگیرد؟

آیا دلار دوباره در بازارهای جهانی قدرت میگیرد؟

پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هفته گذشته اعضای این نشست به کاهش سیاست های انبساطی اشاره کردند و اعضای هاوکیش (طرفدار سیاست انقباضی) وارد میدان شدند. جروم پاول ریییس بانک مرکزی اعلام داشت که با وجود آمارهای اقتصادی خوب باید کم کم به سمت کاهش خرید اوراق قرضه پیش بریم. وی همچنان اشاره کرد که خطر بحران کرونا بطور کلی رفع نشده و نمیتوان دست از سیاست های حمایتی برداشت  ولی از انتهای سال 2022 و سال بعد از آن میتوان در راستای افزایش تدریجی نرخ بهره گام برداشت.

پیش بینی نرخ بهره بانک فدرال نشان داد که بیش از نیمی از 18 مقام حاضر در آن جلسه انتظار افزایش نرخ تا پایان سال 2023 را دارند اما تقریبا نیمی از آنها توقع دارند این افزایش در نرخ بهره زودتر تا پایان سال 2022 رخ بدهد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

تحلیل تکنیکال شاخص دلار

پس از برخورد قیمت شاخص دلار به سطح حمایتی آبی رنگ (پیووت ماژور) در محدوده 89.5 واحدی انتظار میرفت قیمت به این ناحیه واکنش مناسبی نشان دهد که با اخبار فدرال  رزرو در روز چهارشنبه شتاب صعودی در شاخص هویدا شد.

در حال حاضر نزدیکترین سد مقاومتی سر راه قیمت خط مقاومتی دینامیک قرمز رنگ میباشد که در صورت واکنش شاخص به این مقاومت و برگشت از این سطح، قیمت میتواند به اندازه 50 الی 61.8 درصد موج صعودی قبلی اصلاح نماید و مجددا صعودی گردد. بطور کلی تا جلسه بعدی فدرال رزرو آمریکا در 3 ماه آینده میتوان کم و بیش به روند صعودی دلار امیدوار بود و سطوح هدف را برای این شاخص محدوده های 94.70 و 96.10 در نظر گرفت. در صورت بروز بحران جدید و یا ادامه سیاست های حمایتی دولت آمریکا نیز میتوان فشار مجدد روی شاخص دلار را متصور بود که در این صورت سطوح حمایتی پیش روی نمودار اعداد 90.58 و 89.50 واحد مد نظر قرار میگیرند.

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص دلار (روزنه)

تحلیل تکنیکال شاخص دلار
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *