تحلیل تکنیکال حکشتی و شاخص گروه حمل و نقل و نسبت حرکتی حکشتی به شاخص کل

تحلیل تکنیکال حکشتی و شاخص گروه حمل و نقل و نسبت حرکتی حکشتی به شاخص کل

شرکت کشتیرانی ایران با نماد حکشتی در زمینه خرید، اداره، راه بری، اجاره، استیجاره و فروش هر نوع کشتی و شناور برای هر منظور اعم از حمل و نقل بار و مسافر، سوخت رسانی و نظایر آن. تصدی هر گونه فعالیت مکمل فعالیتهای موضوع بند 1 فوق از قبیل احداث، اداره یا اجاره و استیجاره تأسیسات بندری، سازه های دریایی و تأسیسات مربوط به ساخت و تعمیر کشتی ها و شناورها و انواع پایانه های باری و مسافری فعالیت می کند.

در ادامه به تحلیل شرکت و مقایسه آن با شاخص گروه حمل و نقل و نسبت رشد نماد به شاخص کل می پردازیم.

بررسی نمودار روزانه:

جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در نمودار روزانه هم زمان با رسیدن قیمت به ناحیه حمایتی مهمه 1100 الی 1200 تومانی شاهد واکنش هایی از سمت خریداران هستیم که مانع افت بیشتر قیمت در چند مرحله گردیده است، که خود نشان دهنده کاهش فشار فروش و عدم تمایل به افت بیشتر قیمت می باشد، هم چنین واگرایی های مثبت نیز در اسیلاتور RSI  به وجود آمده که به اعتبار حفظ این سطح افزوده است.

از دید تئوری امواج الیوت نیز نشانه هایی از احتمال تکمیل یک الگوی هفت شاخه ای دیده می شود.

لذا با مفرضات فوق در صورتی که این ناحیه حمایتی در آینده نیز حفظ گردد می توان پس از کمی نوسان در همین محدوده، در ادامه شاهد رشد تقاضا باشیم و برای این منظور مقاومت هایی که می توانند بر سر راه قیمت قرار داشته باشند به ترتیب محدوده های قیمتی 2000 الی 2300 و پس از آن 3000 الی 3300 می باشند، همچنین در قیمت 4000 تومان نیز یکی از نسبتهای مهم فیبوناچی حضور دارد.

اما اگر در آینده شاهد از دست رفتن ناحیه حمایتی 1100 الی 1200 تومان باشیم، احتمالا سطح حمایتی بعدی در 870 تومان قرار گیرد.

مقایسه نمودار قیمتی نماد حکشتی با شاخص گروه حمل و نقل:

در تصویر فوق نیز شاهد هم بستگی بالای نمودار قیمتی حکشتی با شاخص گروه خود می باشیم و با این مقایسه می توان نماد حکشتی را به عنوان لیدر گروه خود شناخت.

لذا با توجه به حضور هر دو نمودار بر روی حمایت مهم خود، امیدواری به احتمال رشد تقاضا در آینده تقویت می شود.

نسبت حکشتی به شاخص کل:

این نسبت، به مقایسه پتانسیل حرکتی حکشتی نسبت به شاخص کل در آینده می پردازد.

جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید روند حرکتی این نماد تا به اکنون نسبت به شاخص کل کاهشی بوده، اما در حال حاضر این نسبت هم بر روی حمایت مهم خود قرار گرفته و هم زمان می توان تضعیف قدرت کاهش را در این نمودار مشاهده کرد، در واقع این نمودار بیانگر عقب ماندگی رشد قیمتی این نماد به نسبت شاخص کل می باشد و این احتمال را به مخاطب می رساند که در صورتی که در آینده شاهد تقاضا در کلیت بازار باشیم می توان برای حکشتی پتانسیل رشد مناسب تری را نسبت به شاخص متصور بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران