تحلیل تکنیکال اونس نقره جهانی (XAGUSD) | تاریخ 12 خرداد ماه 1399

تحلیل تکنیکال اونس نقره جهانی (XAGUSD) | تاریخ 12 خرداد ماه 1399

پس از افت شدید قیمت اونس نقره در بازارهای جهانی در پی شیوع کرونا که به کف قیمت تاریخی 5 ساله خود از سال 2015 رسیده بود، شاهد این هستیم که دوباره روند قیمتی نزولی به صعودی تبدیل شده و قیمت در حال بازیابی خود است تا در بازار عرضه و تقاضا به تعادل برسد. از تاریخ 19 مارس 2020 قیمت نقره برخلاف دارایی های امن همچون طلا رفتار کرده است و با وجود رشد قیمت طلا، قیمت نقره در یک بازه زمانی کوتاه مدت به شدت افت داشته است و به هر انس 11 دلار رسیده است.

همانطور که در نمودار قیمت نقره مشاهده میکنید قیمت پس از برخورد با کف کانال بسرعت تغییر روند داده و از نزولی به صعودی تبدیل گشته است و از قیمت 11 دلار با 53 درصد رشد به قیمت 17 دلار رسیده است. هم اکنون پس از گذر از مقاومت محدوده آبی رنگ مشخص شده به جهت آینده رفتاری قیمت دو فرضیه احتمالی در زیر مطرح میگردد:

  • فرضیه صعودی : در صورت ادامه روند صعودی کنونی با توجه به گذر از محدوده مقاومتی آبی رنگ 17.560 می توان مقاومت های پیش رو را ابتدا عدد 18.600 و پس از آن سقف کانال زرد کمرنگ دانست. با توجه به کانال صعودی زرد پررنگ میتوان نوسان داخل این کانال تا زمان شکست از طرفین را مد نظر داشت.
  • فر ضیه نزولی : در صورت برگشت قیمت به هر دلیلی و فشار فروش در بازار در صورت شکست محدوده حمایتی 17.560، سطوح حمایتی ابتدا 17.000 دلار و پس از آن 15.600 دلار را مفروض دانست.
تحلیل تکنیکال اونس نقره جهانی (XAGUSD) | تاریخ 12 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *