تحلیل بنیادی شکلر | دی ماه 1400

تحلیل بنیادی شکلر | دی ماه 1400

در زمان تنظیم این گزارش گزارشات فصلی سه ماهه سوم 1400 منتشر نشده است لذا مبنای بررسی سود  و زیان، گزارشات فصلی سه ماهه دوم1400 است.

درباره شرکت نیرو کلر

شرکت نیرو کلر در سال 1363 با نام شرکت تولا به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

به‌موجب تصمیمات متخذه در مجمع‌عمومی فوق‌العاده مورخ 11/04/1366 و با اصلاح موادی از اساسنامه، نام شرکت‌به‌ شرکت نیرو کلر سهامی خاص تغییریافته و طی شماره 6574 در اداره ثبت شرکت‌های اصفهان به ثبت رسیده است.

پس از گذشت 18 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1381 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش مواد شیمیایی کلر است.

مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: الیاف سلولوز، اسید اسیتیک گلاسیال، آهن‌قراضه، آهک هیدراته، شکر و نمک. بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به اسید اسیتیک گلاسیال است که از نظر مقداری نزدیک به 50% میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

مرکز اصلی شرکت در شهرستان فلاورجان و کارخانه شرکت اصفهان واقع گردیده است.

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

روند سودآوری شکلر

روند سودآوری شکلر

شرکت شکلر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 749982 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 6% و نسبت دوره دوم سال 1399، 38% کاهش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شکلر در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت کاهش 10% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است و گزارشات فصول بعدی باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

عملکرد 5ماهه

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه دوم سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت شکلر

روند فروش شرکت شکلر

شکلر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش  1,036,173  میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده 82% رشد نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک شکلر

بررسی محصول استراتژیک شکلر

شرکت شکلر به طور عمده در عرضه 3 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر کلر و مشتقات آن بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک شکلر

نرخ فروش محصول استراتژیک شکلر

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه دوم 1400، درمجموع 7% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در شکلر

میزان فروش محصول استراتژیک در شکلر

میزان فروش کلر در شکلر منظم نبوده  و در برخی ماهها صفر بوده است. میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره دوم 1400، 5% افزایش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شکلر

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شکلر

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام شکلر در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی تاحدی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم شکلر و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم شکلر و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار شکلر نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی کمی بین این دو وجود دارد و نمی‌توان ارتباط دقیقی بین این دو پیدا کرد.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • افزایش ظرفیت رقبا و ظهور رقبای جدید با مزیت‌های برتر. عدم ثبات سیاسی در منطقه و نوسانات زیاد در قیمت فروش محصولات داخلی و صادراتی .
  • §        نامشخص بودن وضعیت ارز و تاثیر پذیری زیاد سود شرکت از نوسانات ارزی.

ارزیابی

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله شکلر امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

ارزیابی

آخرین اطلاعات شرکت شکلر درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *