تحلیل بنیادی بازار جهانی 20 آوریل 2021

تحلیل بنیادی بازار جهانی 20 آوریل 2021

تحلیل بنیادی بورس سهام

بسیاری از تحلیلگران مشهور انقباض بزرگی را در شاخص های آمریکایی متصور هستند و معتقدند مومنتوم صعودی خود را از دست داده اند و در خطر افت ارزش دارایی ها قرار دارند.

ممکن است کاهش یافتن ارزش این شاخص ها با افزایشی شدن دلار در بازار همراه باشد . نتیجه سخنرانی های اعضای فدرال بسیار برای بازار مهم و حیاتی خواهد بود.

بعد از افت دیروز شاخص‌های سهام آمریکا، شاخص‌های سهام آسیایی هم سقوط کرده‌اند. سهام شرکت‌های فناوری آمریکایی از اوج‌های تاریخی پایین آمده‌اند. سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی گزارش‌های مالی شرکت‌های سهام و افزایش آمار جهانی مبتلایان کرونا هستند. در بازار ارزی ، ین ژاپن تقویت شده و به بالاترین سطح از اوایل ماه مارس رسیده است.

شاخص سهام چین رشد کرده، اما شاخص‌های سهام ژاپن و هنگ‌کنگ منفی هستند. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم رشد کرده‌اند. خبر تصادف شدید یکی از خودروهای برقی تسلا باعث سقوط شدید قیمت سهام این شرکت شده است. این خودرو راننده‌ای نداشته است. در همین حال نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا هم به محدوده 1.6 درصدی افزایش‌یافته است. دلار آمریکا هم تحت ‌فشار فروش قرار دارد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

سرمایه‌گذاران منتظر تائید بهبود اقتصادی در بخش خصوصی هستند. به همین دلیل گزارش‌های مالی شرکت‌های سهامی را به دقت دنبال می‌کنند. اخیراً گزارش‌های مالی شرکت‌های سهامی خوب بوده است. به همین دلیل شاخص‌های سهام جهانی در نزدیکی اوج‌های تاریخی در حال نوسان هستند.

دلار

شاخص دلار آمریکا در جای بسیار حساسی قرار دارد. طبق باورهای فاندامنتال و بالارفتن آمار کرونا بسیار محتمل است از میانه کانال 91.5 به سمت بالا برگردد ولی چشم انداز سرمایه گذاران از اقدامات فدرال رزرو که تورم ایجاد شده را مهم نمیدانند فعلا سنتیمنت منفی ایی به شاخص دلار داده است.

طلا

طلا همانطور که قبلا هم اشاره کردیم بعد از تثبیت در سقف 1790 دلاری ریزشی شد و میتوان انتظار ریزش های بیشتر حداقل تا سطوح 1760 دلاری را داشت .کاهش یافتن بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده به مومنتوم صعودی طلا بسیار میتواند کمک بکند.

تحلیلگران ارشد بانکی با کاهش دادن پیش بینی 2000دلاری طلا در سال 2021 به حوالی 1800تا 1900 اشاره میکنند و این را از کاهش یافتن موجودی صندوق های etf نیز میتوان دریافت کرد.

اوراق قرضه

بازدهی اوراق قرضه 5-10-20 ساله آمریکا در معاملات هفته جدید کاهش یافته است. بالارفتن آمار کرونا و اقدامات فدرال در جهت کنترل بازدهی اوراق به نظر از جمله دلایل کاهش یافتن این اوراق میباشد. در صورت بالارفتن مداوم آمار کرونا به نظر کف دو روز پیش خود را به پایین بشکنند که این امر طلا را میتواند به سطح 1790 برساند، بازدهی اوراق قرضه با قیمت طلا رابطه عکس دارد.

بازار ارزی

در بازار ارزی از اول هفته یعنی دوشنبه ارزش ین ژاپن افزایش یافته است، در میان بالارفتن آمار ویروس کرونا ین ژاپن به عنوان یک ارز امن واکنش نشان داده و افزایش یافته است.

همچنین انتظار داریم در صورت ادامه ریسک گریزی فرانک سوئیس نیز به دنبال ین ژاپن در بازار قوی شود.

معاملات ارز EURUSD در این هفته بسیار مهم میباشد، سرمایه گذاران از اواسط هفته ممکن است به پوزیشن های فروش این ارز وارد شده و ادامه روند نزولی را از این ارز شاهد باشیم.

اخبار و تقویم اقتصادی روز 

امروز توجه اصلی بازار به داده های اشتغال انگلستان خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *