تحلیل بنیادی مارکت 8 فوریه 2021

تحلیل بنیادی مارکت 8 فوریه 2021

در بازار های سهام، خوش‌بینی به بسته مالی و حمایتی آمریکا از جریانات ریسک‌پذیری حمایت کرده است. شاخص سهام نیکی (Nikkei) ژاپن به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۱ رسیده و شاخص آتی S&P ۵۰۰ هم به اندازه ۰٫۴ درصد مثبت است.

شاخص‌های سهام جهانی به اوج‌های جدیدی رسیده‌اند. سرمایه‌گذاران انتظار دارند که به زودی فشارهای تورمی تشدید شوند. به خصوص که وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار تصویب فوری بسته حمایتی و مالی پیشنهادی بایدن شده است. در عین حال آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته و قیمت نفت خام برنت (Brent) برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته به بالای ۶۰ دلار افزایش یافته است.

شاخص‌های آتی سهام آمریکا واکنش مثبتی به سخنان جنت یلن (وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس قبلی فدرال رزرو) نشان داده‌اند. او گفته که اگر بسته مالی و حمایتی بزرگی تصویب شود، اقتصاد آمریکا می‌تواند در سال ۲۰۲۲ به اشتغال کامل برسد. نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۳۰ ساله آمریکا هم به بالاترین سطح در یک سال گذشته رسیده است. همچنین انتظارات تورمی آمریکا هم به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ رسیده است!

شاخص سهام Stoxx Europe ۶۰۰ هم هفته را از محدوده سبز رنگی شروع کرده است. در اروپا بازار سهام ایتالیا بهترین عملکرد را داشته است. در ایتالیا رئیس قبلی بانک مرکزی اروپا (ماریو دراگی) قرار است دولت جدیدی را تشکیل دهد. در ژاپن هم شاخص سهام نیکی (Nikkei) به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۱ رسیده است. ظاهراً دولت ژاپن می‌خواهد در برخی از مناطق این کشور محدودیت‌های کرونایی را بردارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *