تحلیل بنیادی شسینا

تحلیل بنیادی شسینا

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت

شرکت صنایع شیمیایی سینا در سال 1363 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1369 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پس از گذشت 6 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1375 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

شرکت شسینا در محدوده تولید فرآورده‌های پایین‌دستی پتروشیمی فعالیت دارد. مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: متانول و آمونیاک بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به متانول است که پیش از 90% میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

کارخانه شرکت در شیراز و مرکز اصلی آن در تهران واقع گردیده است.

تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 118 نفر می‌باشد.

روند سودآوری شسینا

شرکت شسینا در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 318235 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 6% و نسبت دوره دوم سال 1399، 109% افزایش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شسینا در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت کاهش 42% را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است که نشانه خوبی در عملکرد و نرخ رشد محسوب نمی  شود.

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه سوم سودسازی را به خود اختصاص داده است و رتبه خوبی در نرخ رشد نیست.

روند فروش شرکت شسینا

شسینا در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 546756 میلیون‌ریالی را ثبت نمود که این میزان نشان‌دهنده رشد 107% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک شسینا

شرکت شسینا به طور عمده در عرضه 4 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر فرمالین کارمزدی بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده اما بررسی صورت‌های مالی نشان می‌دهد فروش هگزامین از نظر ریالی بیش از سایر محصولات است به همین دلیل این محصول به‌عنوان کالای استراتژیک انتخاب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک شسینا

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه اول 1400، درمجموع 19% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در شسینا

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره اول 1400، 0.2% و نسبت به دوره دوم سال 1399، 1% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شسینا

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام شسینا در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقوقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقوقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم شسینا و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار شسینا نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی کمی بین این دو وجود دارد و نمی‌توان ارتباط دقیقی بین این دو پیدا کرد.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • سیاست‌های فروش و صادرات
  • مشکلات زیست‌محیطی

ارزیابی

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله شسینا امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

آخرین اطلاعات شرکت شسینا درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران