تحلیل بنیادی دکوثر | آذر 1400

تحلیل بنیادی دکوثر | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروسازی کوثر

شرکت داروسازی کوثر در سال  1353با نام شیمی کو فارماسوتیکالز به  صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در سال 1362 با تصمیم سهامداران نام شرکت به داروسازی کوثر تغییر یافت.

پس از گذشت 18سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال1371 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال1372در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید محصوالت دارویي می باشد نشانی مرکز اصلی دفتر در تهران می باشد.

روند سودآوری دکوثر

روند سودآوری دکوثر

با توجه به گزارشات ارئه شده، شرکت دکوثر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ عدد 128741 میلیون ریال سود را ایجاد کرده است که این میزان نسبت به دوره قبل 43% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 88% کاهش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد دکوثر بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شرکت در آخرین گزارش عملکرد مربوط به سه ماهه دوم1400زیان ساخته و کاهش 455% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مقایسه نرخ رشد دکوثر بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از  منظر نرخ رشد سالانه رتبه پنجم سود سازی را به خود اختصاص داده است و طبیعی است نسبت خوبی در نرخ رشد نداشته باشد.

روند فروش شرکت دکوثر

روند فروش شرکت دکوثر

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند فروش شرکت ناپایدار بوده در ماه‌های مختلف نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

دکوثر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 565489 میلیون‌ریالی را داشته که این میزان 27% بیشتر از مدت مشابه سال 1399 بوده و از نرخ تورم نیز کمتر بوده است.

بررسی محصول استراتژیک دکوثر

بررسی محصول استراتژیک دکوثر

شرکت در حال حاضر در عرضه 3 گروه محصول به بازار فعالیت دارد. باتوجه‌ به نمودار بالا در حال حاضر کپسول بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و در قالب محصول استراتژیک مورد بررسی قرار می گیرد.

نرخ فروش محصول استراتژیک دکوثر

نرخ فروش محصول استراتژیک دکوثر

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش  داشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در 3ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه ماهه اول 1400،  27% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دکوثر

میزان فروش محصول استراتژیک در دکوثر

میانگین فروش شرکت در سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره قبل 60% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 32% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دکوثر

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دکوثر

رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهام داران حقوقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقوقی در هنگام انجام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم دکوثر و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دکوثر و شاخص کل بورس

از کنار هم گذاشتن شاخص بورس تهران و نمودار دکوثر مشاهده می شود این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم هم باید وضعیت بازار و شاخص کل بورس را زیر نظر داشته باشیم.

ارزیابی دکوثر

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ، دکوثر امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی دکوثر

آخرین اطلاعات شرکت دکوثر درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *