تحلیل بنیادی مارکت 27 آوریل 2020

تحلیل بنیادی مارکت 27 آوریل 2020

شاخص های سهام

شاخص های سهام ایالات متحده تمام ریزش خود را بابت ریزش از اخبار مالیات پس گرفته و هم اکنون در نزدیکی سقف های تاریخی درحال معامله شدن میباشند.

نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته و شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم وضعیت باثباتی دارند. تقریباً همه فعالین بازار مطمئن هستند که فدرال رزرو آمریکا در نشست تعیین نرخ بهره این هفته تغییری در سیاست‌های پولی اعمال نخواهد کرد و لحن فدرال رزرو هم متمایل به سیاست‌های انبساطی پولی خواهد بود.
در اروپا شاخص‌های سهام محلی تغییر قابل‌توجهی نداشته‌اند.
جریانات ریسک‌پذیری باعث شده‌اند تا تقاضا برای دارایی‌های امن مثل اوراق خزانه‌داری و دلار آمریکا کاهش یابد. در عین حال قیمت مس (معیاری برای رشد اقتصاد جهانی) به بالاترین سطح در یک دهه اخیر صعود کرده است.
در بازار اوراق خزانه‌داری، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله از میانگین متحرک ۵۰ روز خود جهش کرده است. اما با این حال هنوز هم در زیر ۱٫۶۰ درصد قرار دارد.
این هفته داده‌های GDP آمریکا هم منتشر خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ برابر ۶٫۹ درصد باشد. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که شاخص سفارشات کالاهای بادوام، اطمینان مصرف‌کنندگان و مخارج شخصی هم رشد داشته باشند. همه چیز از بهبود سریع اقتصادی آمریکا حکایت دارند.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

شاخص دلار

شاخص دلار به یک کف حمایتی مستحکمی رسیده و معتقدیم ریزش های دلار درهفته های اخیر بابت کنترل نرخ دلار در بازار از سوی فدرال رزرو بوده است زیرا ریکاوری سریع اقتصاد آمریکا باعث بالارفتن ارزش دلار در بازار میشد که این امر به هیچ وجه به نفع اقتصاد آمریکا نیست.

از دید تکنیکال و فاندامنتال شاخص ارزش دلار نوید شروع یک ترند صعودی را در آینده نزدیک میدهد.

اونس طلا

کاهش یافتن طلا از سقف 1800همچنان ادامه دار میباشد و نکته جالب توجه این قضیه ،منتشر نشدن آمار موجودی صندوق های ETF میباشد.

آینده بسیار روشنی در انتظار طلا خواهد بود (اهداف قیمتی 1850 دلاری و بالاتر)، درصورت تثبیت بر روی قیمت 1775 دلار میتوان به ادامه روند صعودی این کالای با ارزش خوشبین بود.

اوراق قرضه و شاخص یورو

بازدهی اوراق قرضه آلمان به سقف هفته های اخیر خود رسیده است، بالارفتن بازدهی اوراق آلمان بسیار بر روی یورو تاثیر دارد و همچنان باعث بالارفتن نرخ یورو در بازار میشود.

بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده در بازار دچار سنتیمنت مختلط شده است، از نظر اقتصاد، بالارفتن نرخ بازدهی اوراق آمریکا در آینده نزدیک اجتناب ناپذیر خواهد بود و بار دیگر بازدهی اوراق و نرخ دلار میتوانند باهم رشد بکنند.

بازار بین المللی ارزی

بازار ارز در شروع نشست لندن حرکات غیرمتعارف بسیار زیادی اتفاق افتاده است،همچنین ارز AUD امروز در معاملات خود قوی ترین ارز بازار بوده است.

با بالارفتن نرخ بازدهی اوراق کشورهای ناحیه یورو، همچنان دلیل عمده ایی برای ورود به پوزیشن فروش EURUSD در بازار دیده نمیشود در صورتی که از دید تکنیکال شاید بسیاری بر این عقیده باشند که از محدوده ی کنونی ریزش باید اتفاق بیفتد ولی همچنان شاخص یورو صعودی و تا زمانی که نشانه های ریزش از جمله الگوهای کندلی رخ ندهد نمیتوان به ریزش این جفت امیدوار بود.

تقویم اقتصادی

در تقویم اقتصادی امروز سه شنبه گزارش شاخص بهای مسک خانوار در آمریکا را داریم که پیشبینی ها مبنی بر افزایش بهای مسکن و تورم در این حوزه را دارند.

از طرفی انتشار شاخص اطمینان مصرف کننده آمریکا را داریم که در صورت پیشی گرفتن از پیش بینی ها باید انتظار اندکی قدرت گرفتن دلار را داشته باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *