تحلیل بنیادی ارزش دلار آمریکا

تحلیل بنیادی ارزش دلار آمریکا

دیروز سرمایه‌گذاران آمریکایی بعد از یک تعطیلی سه روزه به بازار بازگشتند. سرمایه‌گذاران آمریکایی شاخص‌های سهام را به اوج‌های تاریخی جدیدی رساندند. صعود شاخص‌های سهام آمریکایی به اوج‌های جدید با سقوط ارزش دلار آمریکا هم‌زمان بود. با این حال رشد قوی فعالیت‌های تولیدی در ایالت نیویورک هم از جریانات ریسک‌پذیری حمایت کرده است. از دید تحلیل فاندامنتال، روند بعدی دلار و بازار سهام آمریکا را شاخص خرده‌فروشی این کشور مشخص خواهد کرد.

تحلیل ارز دلار

پایان سال ۲۰۲۰، سال سختی برای خرده‌فروشی بود و مخارج مصرف‌کنندگان برای سه ماه متوالی سیر نزولی داشت. اقتصاددانان انتظار دارند که داده‌های خرده‌فروشی امروز نشانگر رشد مخارج مصرف‌کنندگان باشد، اما ازآنجایی‌که رشد دستمزدها و اشتغال در ماه ژانویه ضعیف بوده، شاید رشد شاخص خرده‌فروشی هم ضعیف باشد.

اگر شاخص خرده‌فروشی آمریکا برای چهارمین ماه متوالی سقوط کند، حتی خوش‌بینی‌ها به واکسن کرونا هم نمی‌تواند از اصلاح نزولی بازارهای سهام آمریکا جلوگیری کند. با توجه به رابطه مستقیمی که بین عملکرد شاخص‌های سهام آمریکا، جریانات ریسکی و بازار فارکس وجود دارد، فروش‌های گسترده در بازار سهام می‌تواند به معنی تضعیف ارزش یورو، پوند و دلارهای کالایی باشد و در عین حال از دلار آمریکا، فرانک سوئیس و ین ژاپن (دارایی‌های امن) حمایت کند.

امروز گزارش آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا (FOMC Minutes) هم منتشر خواهد شد. هر چند که رشد اشتغال آمریکا ضعیف بوده، اما انتظار می‌رود که مقامات فدرال رزرو همچنان به آینده خوش‌بین باشند. یعنی به احتمال زیاد گزارش FOMC Minutes به نفع دلار آمریکا خواهد بود. با این حال امروز محرک اصلی بازار، داده‌های خرده‌فروشی آمریکا خواهند بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، قیمت دلار به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران