گزارش روز بازار جهانی | 16 مرداد 1400

گزارش روز بازار جهانی | 16 مرداد 1400

کارگزاری دنیای نوین:

نفت

نفت به دلیل نگرانی هایی که از تقاضا وجود داشت، با بیشترین کاهش هفتگی در ماه های اخیر مواجه شد
قیمت نفت در روز جمعه حدود 1 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی در ماه های اخیر را تجربه کرد، زیرا نگرانی هایی وجود دارد که محدودیت های سفر برای مهار شیوع نوع دلتا، باعث کاهش تقاضای جهانی انرژی شود.
همچنین پس از آنکه رشد ماهانه مشاغل ایالات متحده از حد انتظار بیشتر شد دلار تقویت شد بنابراین انتظار می رود قیمت نفت هفته آتی نیز تحت فشار کاهشی قرار گیرد چراکه افزایش ارزش دلار باعث می شود که قیمت ارز دلار برای خریداران سایر ارزها گران تر شود.
در معاملات آتی نفت برنت با 59 سنت معادل 0.8 درصد کاهش به 70.70 دلار رسید ، همچنین قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 81 سنت کاهش یا معادل 1.2 درصد کاهش، به 68.28 دلار در هر بشکه رسید.
لازم به ذکر است چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، محدودیت هایی را در برخی شهرها وضع کرده و پروازها را لغو کرده است.
افزایش محدودیت های سفر در چین زیرذره بین معامله گران است و می تواند محرک اصلی قیمت نفت در ماه جاری باشد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

فلزات

روسیه مالیات تولید کنندگان فلزات را در سال 2022 افزایش خواهد داد
پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد روسیه مالیات استخراج مواد معدنی را برای تولیدکنندگان فلزات در سال 2022 افزایش خواهد داد. این افزایش سومین افزایش مالیات برای صنایع فلزات و معادن روسیه از ابتدای سال جاری میلادی است.
دولت روسیه مالیات صادرات را برای شرکت های فلزی افزایش میدهذ تا بتواند درآمد خود را برای کمک مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا افزایش دهد.

لیتیوم

چین 1.3 میلیارد دلار در تولید باتری سرمایه گذاری خواهد کرد
Ganfeng Lithium ، بزرگترین شرکت لیتیوم در جهان، روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت فرعی آن در مجموع 8.4 میلیارد یوان (1.3 میلیارد دلار) در دو پروژه که باتری های لیتیوم نوع جدید تولید می کند، سرمایه گذاری خواهد کرد.
این شرکت بیشتر به عنوان تامین کننده لیتیوم باتری برای مشتریان از جمله سازنده وسایل نقلیه برقی (EV) Tesla شناخته می شود.

گاز

انتظار می رود قیمت جهانی گاز در زمستان امسال رکوردها را بشکند زیرا تابستان گرم نیمکره شمالی موجودی بازارهای کلیدی را کم می کند.
قیمت گاز طبیعی هلند در شمال غربی اروپا در سه ماه گذشته 80 درصد افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است، همچنن گاز طبیعی مایع (LNG) در آسیا در بالاترین سطح فصلی هشت سال اخیر رسیده است.

معامله گران نیز پیش بینی می کنند که میانگین قیمت زمستان از قله های سال گذشته فراتر خواهد رفت.
ژاپن و چین به عنوان دو واردکننده برتر گاز طبیعی مایع در جهان، در هفت ماهه اول امسال، 18 میلیون تن بیشتر از سال 2020 گاز وارد کرده اند.
تحلیلگران پیش بینی کرده اند که امسال عرضه گاز طبیعی مایع، نزدیک به 30 میلیون تن تولید اضافی خواهد داشت اما به راحتی توسط دو منطقه اروپا و آسیا جذب خواهد شد.

به گفته تحلیلگران ، تقاضای سوخت در چین امسال به بالاترین حد خود می رسد، زیرا فروش خودرو و رونق سفرهای هوایی داخلی افزایش یافته است.
با وجود کندی رشد گازوئیل که سوخت اصلی صنعتی است، مصرف کلی بنزین ، گازوئیل و سوخت هوانوردی در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان پیش بینی می شود که در سال 2021 با رشد 7 تا 11 درصدی روبرو شود که به رکورد بین 8.4 میلیون تا 8.9 میلیون بشکه در سال خواهد رسید.
لازم به ذکر است افزایش قابل توجه استفاده چین از سوخت به جهش 50 درصدی قیمت جهانی نفت خام از سال 2020 کمک کرده است.
در مورد بنزین هم دانست این نکته جالب توجه است که بنزین یک چهارم مصرف سوخت تصفیه شده چین را تشکیل می دهد و پیش بینی می شود تقاضای بنزین امسال با 11 تا 13 درصد افزایش یابد و به رکورد 3.8 میلیون تا 4.1 میلیون بشکه در روز برسد که بسیار بالاتر از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از 3.5 میلیون بشکه در روز است.

مس

چین 2.5 میلیارد دلار برای دو برابر شدن تولید مس و کبالت هزینه می کند
شرکت چینی مولیبدن روز جمعه اعلام کرد 2.51 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد تا تولید مس و کبالت در معدن خود در جمهوری دموکراتیک کنگو را دو برابر کند.
این سرمایه گذاری در حالی صورت می گیرد که قیمت هر دو فلز در سال 2021 با رشد قیمتی همراه بوده است.
این شرکت اعلام کرد که سرمایه ی 2.5 میلیارد دلاری را برای ساخت سه خط تولید سنگ معدن هزینه خواهد کرد. سرمایه گذاری ای که متوسط تولید سالانه مس در این معدن را 200 هزار تن و تولید کبالت را 17 هزار تن افزایش می دهد.

طلا

بازار طلای فیزیکی هند این هفته برای اولین بار در یک ماه اخیر با کاهش قیمت مواجه شد.
روز جمعه، معاملات آتی طلای محلی در هر 10 گرم حدود 47،500 روپیه معامله شد که تقریباً 1 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.
واردات طلای هند در ماه جولای بیش از دو برابر سال قبل بوده است و به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسیده است.

آلومینیوم و آلومینا

قیمت شمش آلومینیوم در چین و افزایش قیمت آلومینا در این هفته
شمش آلومینیوم SMM(بازار فلزات شانگها )جمعه باقیمت 19910 یوان به ازای هر تن معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه افزایش 170 یوانی به ازای هر تن را نشان میداد.
انتظار می رود قیمت در محدوده 19890-19930 یوان در هر تن حرکت کند.
بر اساس گزارش بازار فلزات شانگهای ، موجودی های آلومینیوم اولیه چین، کندتر از هفته قبل در روز پنجشنبه 5 اوت همچنان کاهش یافته است، موجودی های مناطق اصلی مصرف چین، 732000 تن کاهش یافته است.
همچنین قیمت آلومینا پس از ثابت ماندن قیمت در روز سه شنبهدر روز چهارشنبه افزایش یافت و به 2584 یوان در هر تن رسید.

روی

انتظار می رود بازار جهانی باتری روی تا سال 2027 به 11،439.5 میلیون دلار برسد
بازار جهانی انواع باتری های روی و برنامه های کاربردی مانند وسایل نقلیه الکتریکی ، لوازم الکترونیکی مصرفی ، ابزارهای برقی و… در سال 2019 8،926.0 میلیون دلار ارزش گذاری شده است و پیش بینی می شود تا سال 2027 3.2٪ نرخ رشد داشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *