چرا دلار آمریکا بازهم تضعیف میشود؟

چرا دلار آمریکا بازهم تضعیف میشود؟

افزایش جریانات ریسک پذیری

روزهای گذشته با افزایش جریانات ریسک پذیری در بازارهای مالی آمریکا و اروپا شاهد افت ارزهای امن از جمله دلار آمریکا بودیم که این افت دلار موجب رشد ارزهای کالایی و اونس طلا گردید.

انتظارات تورمی

با وجود انتظارات تورمی بالای سرمایه گذاران در بازارهای مالی؛ همچنان بانک مرکزی آمریکا معتقد است که رشد تورم جای نگرانی ندارد و نیازی به افزایش نرخ بهره حداقل در بازه زمانی یکسال آینده نیست.

از طرفی صاحب نظران این حوزه معتقدند بالاخره در آینده نزدیک فدرال رزرو با تصمیمی ناگهانی سرمایه گذاران را شوکه خواهد کرد و اقدام به افزایش نرخ بهره خواهند کرد.

دلیل کنونی افت ارزش دلار ادامه سیاست های حمایتی فدرال رزرو از اقتصاد آمریکاست که منجر شده داده های مثبت اقتصادی هم موجبات رشد ارزش دلار را فراهم نکنند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

برون رفت اتحادیه اروپا از بحران کرونا

دلیل دیگر افت ارزش دلار برون رفت تقریبی اروپا از بحران کرونا و بازگشت مردم به سرکار بوده که موجبات خروج سرمایه از دلار به سمت بازارهای مالی ریسکی (افزایش جریانات ریسک پذیری) را فراهم نموده است.

کشورهای اروپایی در حال برداشتن محدودیت‌ها هستند. انگلستان هم تقریباً محدودیت‌ها را کنار گذاشته است. در ناحیه یورو، اسپانیا محدودیت‌ها را از یکشنبه برداشته و دیروز هم ایتالیا اعلام کرد که از هفته آینده محدودیت‌ها را کاهش خواهد داد. روز چهارشنبه هم فرانسه اقدام به کاهش محدودیت‌های کرونایی خواهد کرد.

در بازار سهام آمریکا هم با وجود سقوط دیروز بازار، شاخص‌های سهام از کف‌های قیمتی هفته گذشته بالاترند.

علت عدم سقوط شدید بازار سهام آمریکا، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به روند بهبود اقتصاد جهانی است.

داده‌های اقتصادی هفته

از دید تحلیل فاندامنتال، این هفته می‌توان انتظار تقویت خوش‌بینی‌ها به آینده اقتصاد جهانی، به خصوص در اروپا را داشت. این هفته داده‌های اقتصادی مهمی از ناحیه یورو و انگلستان منتشر خواهند شد. در انگلستان، داده‌های بازار کار، مخارج مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشی منتشر خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که داده‌های اقتصادی انگلستان بهتر از انتظارات بازار باشند. در ناحیه یورو هم اقتصاددانان به رشد شاخص‌های اقتصادی خوش‌بین هستند.

انتظار می‌رود که در نبود داده‌های اقتصادی مهم آمریکا، یورو و پوند تقویت شوند. داده‌های اقتصادی اخیر آمریکا باعث بدبینی بازار به آینده اقتصادی آمریکا شده‌اند و این یعنی رقبای دلار فرصتی برای رشد پیدا کرده‌اند. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که دلار در میان‌مدت تضعیف شود. این حرکت نزولی دلار بیشتر به جفت ارز USDJPY تأثیر خواهد گذاشت. به خصوص که این هفته داده‌های GDP و PMI ژاپن هم منتشر خواهند شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *